Дженсън Бътън спечели четвърта победа в петия кръг за сезона, а неговият съотборник в екипа на Brawn GP Рубенс Барикело завърши втори. Марк Уебър (Red Bull) зае третото място на подиума.
Себастиан Фетел (Red Bull), който стартира от втора позиция, завърши четвърти, а Фернандо Алонсо (Renault) зарадва препълнените трибуни на „Каталуня” с пето място. Поредната грешка в екипа на Ferrari остави Фелипе Маса едва шести.
Първата обиколка
Гран при на Испания започна отлично за Барикело, който реагира най-бързо при загасването на червените светлини, и с по-късно спиране за първия завой мина пред Бътън, за да оглави колоната. Зад тях Фелипе Маса се възползва от допълнителните 80 к. с. на системата KERS, с която бе оборудван автомобилът на Ferrari, и с лекота остави зад себе си четвъртия Себастиан Фетел.
Въпреки че в челото имаше сериозни размествания, лидерите минаха чисто през втория завой, което съвсем не се отнасяше за пилотите в по-задни позиции. Ярно Трули (Toyota) и Адриан Сутил (Force India) бяха избутани от своите съперници извън пистата и връщайки се на трасето двамата се удариха един в друг. Съотборниците в екипа на Toro Rosso Себастиен Буеми и Себастиен Бурде връхлетяха върху тях и също напуснаха надпреварата. Масовата катастрофа стана причина на пистата да излезе кола за сигурност, за да могат маршалите да отстранят четирите болида и останките от тях, които се разпиляха навсякъде из първия комплекс от завои.
Барикело начело
След първата обиколка Барикело и Бътън водеха колоната, зад тях плътно един до друг се движеха Маса и Фетел, а челната осмица допълваха Уебър, Алонсо, Нико Розберг (Williams) и Тимо Глок (Toyota). Добър старт направиха също деветия Ник Хайдфелд (BMW Sauber) и Кими Райконен (Ferrari). Финландецът прогресира от шестнайсета на десета позиция, но по-късно в състезанието отпадна заради технически проблем.
Въпреки че Барикело бе по-тежък от съотборника си Бътън, той се движеше отлично в челото и с лекота задържаше първото място. След първите влизания в бокса (в 18-а обиколка за Бътън и 19-а за Барикело) двамата запазиха позиции, но Brawn GP избра агресивна стратегия с три стопа за бразилеца, докато Бътън остана на класическия вариант с два пита. Съвсем очаквано това позволи на Барикело да се откъсне напред в челото на колоната, но преднината, която той натрупа междувременно се оказа недостатъчна, за да се бори за победата. Ветеранът изпитваше трудности с контрола на своя болид в третата серия и Бътън мина пред него след второто си спиране в бокса, което се случи деветнайсет обиколки преди финала.
Четвърта победа за Бътън
До края на състезанието Дженсън не срещна никаква съпротива и с привидна лекота спечели четвъртата си победа за сезона и то още в петия кръг. По този начин британецът се откъсна на 14 точки в общото класиране пред втория Рубенс Барикело и на 18 пред Себастиан Фетел, който е трети.
С двойната си победа Brawn GP, чийто актив е 68 точки, увеличи на цели 29,5 преднината си при конструкторите, където втори е тимът на Red Bull. Третият Toyota има актив от 26,5.
Поредният провал на Ferrari
Зад лидерите се водеше изключително оспорвана битка за третата позиция. Маса и Фетел, които разчитаха на напълно идентични стратегии (пит в 20-ата и 43-ата обиколка), се движеха в пакет през почти цялото състезание и бяха фаворити за последното място на подиума. С прекрасна дълга втора серия обиколки обаче Марк Уебър мина пред тях при последното си спиране в бокса и за втори път през този сезон се качи на почетната стълбичка.
С оглед ужасяващото начало на сезона за екипа на Ferrari, четвъртата позиция на Маса щеше да бъде впечатляващ прогрес. Скудерията обаче допусна поредната стратегическа грешка и той завърши шести. Четиринайсет обиколки преди края бразилецът бе инструктиран да върне газта, тъй като горивото в неговия болид не бе достатъчно за цялата дистанция до финала. Първо Фетел мина пред него, а в последната обиколка и Фернандо Алонсо го изпревари, въпреки че малко по-рано преднината на Маса спрямо испанеца беше цели 16 секунди.
В зоната на точките
Място в зоната на точките намериха още Ник Хайдфелд и Нико Розберг, а Тимо Глок и Люис Хамилтън допълниха челната десетка. Съотборникът на Хамилтън в екипа на McLaren Хейки Квалайнен отпадна само осем обиколки след старта заради технически проблем.
Изминали са само пет старта от началото на сезона, а вече имаме категорични фаворити и в двата шампионата в лицето на Дженсън Бътън и Brawn GP. Дали победният ход на британеца и бившия тим на Honda ще продължи, ще разберем след две седмици, когато Формула 1 акостира в Монако.
габровец
Така е Краси,дано оттук нататък всичко да е наред.Вижда се,че колата има напредък и аз лично очаквам наистина в Турция да има резултат.Ако не започнат да побеждават ще трябва да се гласят за следващия сезон.А иначе няма нищо лошо и Бътън да стане шампион...нали няма да е Хамилтън!
Краси
От Ферари всички са за уволнение.Толкова издънки и то само за 5 състезания много съм разочарован.Браво на Бътън страхотно състезание :)