Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Испания: И отново Brawn GP, и отново Бътън

10.05.2009 15:51 2
2
2571845231

Дженсън Бътън спечели четвърта победа в петия кръг за сезона, а неговият съотборник в екипа на Brawn GP Рубенс Барикело завърши втори. Марк Уебър (Red Bull) зае третото място на подиума.

Себастиан Фетел (Red Bull), който стартира от втора позиция, завърши четвърти, а Фернандо Алонсо (Renault) зарадва препълнените трибуни на „Каталуня” с пето място. Поредната грешка в екипа на Ferrari остави Фелипе Маса едва шести.

Първата обиколка

Гран при на Испания започна отлично за Барикело, който реагира най-бързо при загасването на червените светлини, и с по-късно спиране за първия завой мина пред Бътън, за да оглави колоната. Зад тях Фелипе Маса се възползва от допълнителните 80 к. с. на системата KERS, с която бе оборудван автомобилът на Ferrari, и с лекота остави зад себе си четвъртия Себастиан Фетел.

Въпреки че в челото имаше сериозни размествания, лидерите минаха чисто през втория завой, което съвсем не се отнасяше за пилотите в по-задни позиции. Ярно Трули (Toyota) и Адриан Сутил (Force India) бяха избутани от своите съперници извън пистата и връщайки се на трасето двамата се удариха един в друг. Съотборниците в екипа на Toro Rosso Себастиен Буеми и Себастиен Бурде връхлетяха върху тях и също напуснаха надпреварата. Масовата катастрофа стана причина на пистата да излезе кола за сигурност, за да могат маршалите да отстранят четирите болида и останките от тях, които се разпиляха навсякъде из първия комплекс от завои.

Барикело начело

След първата обиколка Барикело и Бътън водеха колоната, зад тях плътно един до друг се движеха Маса и Фетел, а челната осмица допълваха Уебър, Алонсо, Нико Розберг (Williams) и Тимо Глок (Toyota). Добър старт направиха също деветия Ник Хайдфелд (BMW Sauber) и Кими Райконен (Ferrari). Финландецът прогресира от шестнайсета на десета позиция, но по-късно в състезанието отпадна заради технически проблем.

Въпреки че Барикело бе по-тежък от съотборника си Бътън, той се движеше отлично в челото и с лекота задържаше първото място. След първите влизания в бокса (в 18-а обиколка за Бътън и 19-а за Барикело) двамата запазиха позиции, но Brawn GP избра агресивна стратегия с три стопа за бразилеца, докато Бътън остана на класическия вариант с два пита. Съвсем очаквано това позволи на Барикело да се откъсне напред в челото на колоната, но преднината, която той натрупа междувременно се оказа недостатъчна, за да се бори за победата. Ветеранът изпитваше трудности с контрола на своя болид в третата серия и Бътън мина пред него след второто си спиране в бокса, което се случи деветнайсет обиколки преди финала.

Четвърта победа за Бътън

До края на състезанието Дженсън не срещна никаква съпротива и с привидна лекота спечели четвъртата си победа за сезона и то още в петия кръг. По този начин британецът се откъсна на 14 точки в общото класиране пред втория Рубенс Барикело и на 18 пред Себастиан Фетел, който е трети.

С двойната си победа Brawn GP, чийто актив е 68 точки, увеличи на цели 29,5 преднината си при конструкторите, където втори е тимът на Red Bull. Третият Toyota има актив от 26,5.

Поредният провал на Ferrari

Зад лидерите се водеше изключително оспорвана битка за третата позиция. Маса и Фетел, които разчитаха на напълно идентични стратегии (пит в 20-ата и 43-ата обиколка), се движеха в пакет през почти цялото състезание и бяха фаворити за последното място на подиума. С прекрасна дълга втора серия обиколки обаче Марк Уебър мина пред тях при последното си спиране в бокса и за втори път през този сезон се качи на почетната стълбичка.

С оглед ужасяващото начало на сезона за екипа на Ferrari, четвъртата позиция на Маса щеше да бъде впечатляващ прогрес. Скудерията обаче допусна поредната стратегическа грешка и той завърши шести. Четиринайсет обиколки преди края бразилецът бе инструктиран да върне газта, тъй като горивото в неговия болид не бе достатъчно за цялата дистанция до финала. Първо Фетел мина пред него, а в последната обиколка и Фернандо Алонсо го изпревари, въпреки че малко по-рано преднината на Маса спрямо испанеца беше цели 16 секунди.

В зоната на точките

Място в зоната на точките намериха още Ник Хайдфелд и Нико Розберг, а Тимо Глок и Люис Хамилтън допълниха челната десетка. Съотборникът на Хамилтън в екипа на McLaren Хейки Квалайнен отпадна само осем обиколки след старта заради технически проблем.

Изминали са само пет старта от началото на сезона, а вече имаме категорични фаворити и в двата шампионата в лицето на Дженсън Бътън и Brawn GP. Дали победният ход на британеца и бившия тим на Honda ще продължи, ще разберем след две седмици, когато Формула 1 акостира в Монако.

Коментари

габровец
Така е Краси,дано оттук нататък всичко да е наред.Вижда се,че колата има напредък и аз лично очаквам наистина в Турция да има резултат.Ако не започнат да побеждават ще трябва да се гласят за следващия сезон.А иначе няма нищо лошо и Бътън да стане шампион...нали няма да е Хамилтън!

Краси
От Ферари всички са за уволнение.Толкова издънки и то само за 5 състезания много съм разочарован.Браво на Бътън страхотно състезание :)

comments powered by Disqus