Броени часове остават до началото на четвъртия кръг във Формула 1, който ще се проведе на пистата “Каталуня” в Барселона.
Двете вариации на Bridgestone Potenza, които ще се предлагат за Гран при на Испания, са “хард” и “медиум” (аналогичен бе изборът в Малайзия и в Бахрейн). С оглед на регулациите за сезон 2007 всяка една от тях трябва да бъде използвана по време на състезанието. Мекият комплект (в този случай “медиум” опцията) отново ще се различава по боядисания в бяло втори кант на гумата в посока отвътре – навън.
“Каталуня” е известна с високите си изисквания към аеродинамиката на болидите. През последните години тя е редовен домакин на тестовете във Формула 1. За сезон 2007 в конфигурацията на трасето е добавен нов завой, който цели да се подобри сигурността и да се увеличат изпреварванията. Всички единайсет отбора участваха в колективните проверки на 4,655-километровата писта през февруари и в периода 30 април – 2 май, което позволи на пилотите да се запознаят достатъчно добре с новите изисквания, породени от промяната в схемата.
“В миналото поради специфичните изисквания на трасето гумите страдаха от сериозно износване и грейнинг, особено предна лява”, обяснява ръководителят в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone Кийс ван дер Гринт. “Това едва ли ще бъде такъв проблем през тази година, тъй като благодарение на новата си конструкция Brdigestone Potenza осигурява по-добър баланс на автомобила и разполага с по-висока устойчивост. От не по-малко значение е и изменението в конфигурацията на пистата и въвеждането на нов завой, който намалява скоростта в последния сектор, което автоматично редуцира и натоварването върху гумите.
От тестовете през изминалата седмица стана ясно, че “медиум” вариантът като цяло съдейства за по-постигането на по-добри резултати. Въпреки това не трябва да забравяме факта, че в края на април, както и през февруари, температурите бяха значително по-ниски от очакваните за този уикенд, и че дъждът съпътства тестовете и пистата редовно бе “зелена”. Ако наистина атмосферните условия са адекватни за сезона, може да очакваме добри резултати и от “хард” опцията. По време на тестовете през миналата седмица отборите имаха шанс да използват както мокрите гуми, така и “екстрийм” опцията, които според нашия екип също се справят отлично в условията, за които са пригодени.”