Пистата „Каталуня“ е част от мащабните проекти, реализирани във връзка с олимпийските игри в Барселона. Разположена е на 20 километра северно от каталунската столица. От 1991 година, когато дебютира във Формула 1, неизменно е домакин на Гран при на Испания.
Бившият пилот на Minardi Луис Перес Сала е консултант на проекта, който като конструкция съответства на модерните концепции за състезателни писти: дълги прави и високоскоростни завои, които поставят акцент върху аеродинамичната ефективност на автомобила.
Естеството на пистата е такова, че в повечето случаи пилотите имат проблем с недозавиването. За разлика от миналия сезон между двата бързи завоя в края на обиколката е включен един нов, който редуцира значително скоростта.
Отборите във Формула 1 посетиха „Каталуня“ по време на предсезонната подготовка и в паузата между Гран при на Бахрейн и на Испания, поради което пилотите са изключително добре запознати с характеристиките на трасето. Въпреки това предизвикателството е достатъчно сериозно. Бързият характер на пистата гарантира високо натоварване, което въпреки доброто ниво на физическа подготовка в този етап на сезона, изисква максимално усилие и концентрация от страна на състезателите.
Удобствата за зрителите са значително повече. Достъпът до съоръжението е лесен, а трибуните, които използват стилистиката, характерна за стадион, осигуряват отлична видимост.
„На пистата „Каталуня“ се чувствам като у дома. Отношението от страна на феновете е страхотно. Това е наистина специално състезание за мен“, коментира двукратният световен шампион Фернандо Алонсо. „Често тренираме тук, което означава, че всички пилоти са достатъчно добре запознати с конфигурацията на трасето и могат дори и със затворени очи да участват в надпреварата. Пистата наистина е добра, както за тестове, така и за състезания. По отношение на автомобила изискванията са еднакво сериозни за аеродинамиката и двигателя, но много голямо значение има и техниката на пилотиране.
Обикновено използваме най-твърдата смес на Bridgestone, което означава, че натоварването на гумите е голямо. Износването е активно както за предния комплект, така и за задния, като при предния дори се стига до грейнинг.
Състезанието през тази година ще бъде изключително интересно, тъй като в последната секция има промяна в конфигурацията на трасето. Ще ми липсват финалните два бързи завоя, тъй като удоволствието при преминаването им е голямо, но това има и положителен ефект, тъй като изпреварванията ще са по-чести.“