Фернандо Алонсо (Ferrari) спечели третата си победа за сезона и се върна в битката за титлата, след като Люис Хамилтън (McLaren) отпадна, а Марк Уебър (Red Bull) завърши едва шести.
Дженсън Бътън (McLaren) направи отличен старт и водеше през първата половина от надпреварата, но в крайна сметка завърши втори. Със спечелените 18 точки обаче и Бътън скъси аванса на лидерите в шампионата, което е предпоставка за пет наистина феноменални състезания до края на сезона. Челната тройка допълни Фелипе Маса (Ferrari).
Ferrari Vs. McLaren
Още след тренировките на „Монца” стана ясно, че главни действащи лица в 14-ия кръг за сезона ще бъдат пилотите на McLaren и Ferrari. Така и се получи, защото четиримата състезатели се „захапаха” здраво веднага след загасването на червените светлини.
Спечелилият полпозишън Фернандо Алонсо не реагира добре на старта, което позволи на Бътън да оглави колоната след първия шикан. Много оспорвана битка там водеха Алонсо и Маса, като двамата бяха само на косъм от това да се ударят, като в крайна сметка бразилецът отстъпи позицията на своя съотборник. Това обаче му коства известно изоставане, защото при спирането за „Роджия” изведнъж Хамилтън се озова от вътрешната страна на шикана успоредно с Маса. За съжаление контактът бе неизбежен и един от четиримата претенденти за победата трябваше да напусне състезанието, а именно Люис Хамилтън, който получи повреда в окачването и отпадна.
Зад пилотите на McLaren и Ferrari бе не по-малко оспорвано. Марк Уебър отново не бе на ниво на старта, което му коства цели пет позиции. Така след края на първия тур колоната оглавяваше Бътън, плътно зад него се движеха Алонсо и Маса, а челната десетка допълваха Нико Розберг (Mercedes), Роберт Кубица (Renault), Нико Хюлкенберг (Williams), Себастиан Фетел (Red Bul), Михаел Шумахер (Mercedes), Уебър и Себастиен Буеми (Toro Rosso).
Игра на котка и мишка
Постепенно ситуацията на „Монца” се успокои и колоната се формира, но изходът от надпреварата съвсем не беше ясен. На моменти Дженсън Бътън взимаше предимство, в други Фернандо Алонсо се движеше плътно зад него, а междувременно Фелипе Маса въртеше най-бързите обиколки на пистата за момента. 15 обиколки след старта авансът на Бътън достигна 1,5 секунди, което бе и най-голямата му преднина от началото на надпреварата. Само осем по-късно обаче разликата между него и Алонсо отново бе по-малко от секунда, което означаваше, че победата ще се реши в боксовете.
Първи към питлейна пое Бътън в 37-ата обиколка. Механиците на McLaren свършиха чисто своята работа и по всичко личеше, че британецът ще запази първата си позиция. Един тур по-късно обаче екипът на Скудерията нанесе своя удар, защото Алонсо прекара по-малко време от своя съперник в бокса и излезе с минимален аванс пред него на старт-финалната права. Той бе напълно достатъчен двукратният световен шампион да запази лидерската позиция и при последвалото спиране за първия шикан, с което Алонсо подпечата третата си победа за сезона и се върна в битката за титлата.
Темпото на Бътън не бе толкова добро с новия комплект гуми и той трябваше да се задоволи с второто място на финала. С оглед отпадането на неговия съотборник Люис Хамилтън и слабото представяне на Red Bull обаче този резултат бе напълно приемлив за световния шампион, излязъл на четвърта позиция във временното класиране с 22 точки пасив. Челната тройка допълни Фелипе Маса, който не можа да се включи в битката за победата, но така и не се почувства в нито един момент от състезанието застрашен от пилотите зад него.
Да спасим Бика
А там определено беше интересно! Защото Марк Уебър постепенно вдигна оборотите и изпревари Шумахер в шестата обиколка, Фетел – в 22-ата, Кубица – в 37-ата и Хюлкенберг – в 50-ата. По този начин австралиецът си гарантира шестото място на финала и лидерската позиция в шампионата на пилотите.
Представянето на неговия съотборник обаче бе не по-малко впечатляващо, защото малко преди състезанието да бъде преполовено Фетел докладва по радиото за проблеми със своя двигател. Темпото му рязко спадна, което бе и причината Марк да мине пред него. Въпреки това младият германец не се отказа от битката и заложи на стратегия с много дълга първа серия обиколки. На практика Фетел изкара цялото състезание с мекия комплект гуми и влезе в бокса преди последната обиколка, но това му донесе четвъртото място на финала. Така пет кръга преди края на сезона разликата между лидера Уебър и петия в класирането Фетел е 24 точки или с една по-малко от тези, които се дават за една-единствена победа.
В зоната на точките
Между двамата пилоти на Red Bull завърши петият Нико Розберг, който отново бе по-бърз от съотборника си Михаел Шумахер, останал на девета позиция. Седмото място бе за Нико Хюлкенберг, но то е до голяма степен под въпрос, тъй като пилотът на Williams на няколко пъти мина напряко през първия шикан, за което може да бъде наказан. При всеки случай представянето на Хълк, който именно тук преди година спечели титлата си в GP2 сериите, както и на Williams, бе впечатляващо, защото и Рубенс Барикело попадна в топ десет.
От Renault и Force India се очакваше много преди началото на състезателния уикенд, но в крайна сметка единствено осмият Роберт Кубица се пребори за точки. Съотборникът му Виталий Петров завърши тринайсети, Витантонио Лиуци (Force India) – дванайсети, а Адриан Сутил (Force India) остана едва шестнайсети след контакт още в първата обиколка. При новаците най-бърз бе седемнайсетият Тимо Глок (Virgin), нарушил най-накрая хегемонията на Lotus.
Неизвестните след Гран при на Италия са повече отколкото тези преди. Дали някоя от тях ще отпадне в Сингапур, предстои да разберем след две седмици в нощната надпревара на Марина Бей.
XaXo
Е време беше! :)