Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Италия: Фетел обрече шампионата с нова победа

11.09.2011 16:32

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели Гран при на Италия и осмата си победа за сезона, въпреки че Фернандо Алонсо (Ferrari) го изпревари на старта. Испанецът завърши трети, след като Дженсън Бътън (McLaren) се пребори с него за второто място.

Очакванията това да бъде най-трудното и слабо състезание за Red Bull се изпариха още в квалификациите, а няколко обиколки след изгасването на червените светлини те вече напълно бяха забравени.

Германецът се пребори бързо с Фернандо Алонсо, наложи тотална доминация и с лекота записа осмия си успех за сезона. Лидерът във временното класиране вече има 284 точки в своя актив и аванс от цели 112 пред пилота на Ferrari шест старта преди края на шампионата.

Състезанието започна с автомобил за сигурност в първата обиколка, а след неговото прибиране основната битка се водеше зад гърба на Фетел и беше спечелена от Дженсън Бътън с McLaren. Той се пребори с любимеца на тифозите Алонсо, който зае последното свободно място на подиума.

Първата петица беше допълнена от другия пилот на британците Люис Хамилтън и Михаел Шумахер, който записа най-силното си състезание след своето завръщане в спорта. Германецът беше трети до средата на надпреварата и задържаше по безупречен начин Хамилтън зад себе си, но малко преди второто си спиране в бокса отстъпи.

Последният претендент за титлата Марк Уебър отпадна още в началото на надпреварата, след като удари задницата на Фелипе Маса, загуби предното си крило и по пътя към бокса срещна предпазната стена на "Параболика".

Стартът

Състезанието започна много обещаващо. Алонсо се изстреля от четвърта позиция и макар да влезе в тревата, изпревари едновременно Фетел и Хамилтън. Испанецът вече беше лидер след първия завой, а в суматохата Шумахер излезе трети. Лидерите се измъкнаха точно навреме от първия шикан, когато Витантонио Лиуци излетя в тревата преди спирането и торпилира Виталий Петров и Нико Розберг. Двамата се оказаха невинните жертви на италианеца, заради който на трасето се появи автомобил за сигурност.

Той се задържа за няколко обиколки, а при рестарта Алонсо задържаше Фетел зад себе си. Назад закъснелият на старта Уебър изпревари Бътън, но в шикана завъртя отзад Маса и счупи цялото си предно крило в задните му гуми. Австралиецът надвиши възможностите на обновената си аеродинамика и удари стената на "Параболика".

В същия тур другият Red Bull на Фетел се справяше далеч по-добре. Германецът атакува смело от външната страна Алонсо в подхода за шикана "Роджия" и си върна лидерската позиция.

Фетел се разходи, Хамилтън зацикли

Световният шампион бързо се откъсна напред преди разрешаването на DRS, с което свърши цялата си работа в състезанието. До края Фетел не срещна никакви затруднения и поддържаше комфортен аванс от около 14 секунди, за да запише втория си триумф на "Монца" и първи за екипа в Италия.

След това най-интересното на пистата бяха настоятелните и безуспешни опити на Хамилтън да изпревари Шумахер, независимо от използването на подвижното задно крило. Ветеранът разполагаше с отлична скорост на правите и не освобождаваше защитната си траектория. Той все пак се пропука при спирането на старт-финалната права в 13-ата обиколка и англичанинът най-после спечели третото място. Радостта му се оказа твърде кратка - едва два завоя, след които Шумахер с изключителна лекота си върна позицията.

Атаката на Бътън

Седемкратният световен шампион вече задържаше и двата болида на McLaren, докато състоянието на гумите се влошаваше. В този момент Бътън започна атаката си към второто място. Той съумя последователно да изпревари Хамилтън и Шумахер, след което германецът първи от лидерите спря в бокса.

При смяната на гумите не последваха промени в класирането и Фетел с лекота се движеше начело, следван от Алонсо и Бътън. Шумахер се задържа пред втория пилот на McLaren и следваше безотказно защитната си траектория, докато Хамилтън се оплакваше по радиото, че не получава достатъчно място в завоите.

Англичанинът все пак успя да изпревари пилота на Mercedes на правата преди "Аскари" и се пребори за четвъртата позиция. Пред тях Бътън вече притискаше Алонсо, но след няколко обиколки темпото му спадна.

Вторите стинтове на лидерите се оказаха много къси и след тях също не настанаха промени във временното подреждане. Бътън веднага приближи Алонсо и го натисна, което даде резултат още в следващата обиколка. Испанецът допусна малка грешка при излизането от първия шикан, пилотът на McLaren имаше по-добро ускорение и чисто изпревари своя съперник за второто място.

В зоната на точките

До финала разликите между първите петима бяха достатъчно големи, за да нямат възможност да спорят помежду си. Хамилтън все пак опита да догони по-бавния Алонсо, но имаше време само за една неуспешна атака в последната обиколка.

Местата зад Шумахер заеха Фелипе Маса, направилият отлично състезание Хайме Алгерсуари и Пол ди Реста с Force India. Бразилецът Бруно Сена пък записа първите си точки във Формула 1 с деветата си позиция за Renault, а Себастиен Буеми вкара и втория болид на Toro Rosso в зоната на точките.

След старта в Италия Фетел вече е на 38 точки от успешната защита на титлата си във Формула 1. За да я дублира още в следващите две състезания, той има нужда от победа и едно трето място в Сингапур и Южна Корея. Най-дългият вариант за титла на германеца включва шест шести позиции в оставащите стартове.

Коментари
comments powered by Disqus