Световният шампион Люис Хамилтън (McLaren) ще стартира от полпозишън Гран при на Италия, след като във финалните секунди на квалификацията подобри резултата на Адриан Сутил (Force India). Кими Райконен (Ferrari) и Хейки Ковалайнен (McLaren) ще застанат на втора стартова редица.
Brawn GP взе глътка въздух, след като Рубенс Барикело и Дженсън Бътън се класираха съответно пети и шести, а основните конкуренти от Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър – девети и десети. Дебютантът за Ferrari Джанкарло Фисикела прескочи първия квалификационен тур, но силите му стигнаха само за четиринайсетото място.
Феноменален двубой сътвориха Люис Хамилтън и Адриан Сутил в битката за полпозишън на „Монца”. Британецът избра перфектна стратегия и още с първия си бърз тур (1:24.605) оглави класирането, като до финалните секунди на сесията нито един от останалите деветима пилоти не можа да подобри резултатът му.
С блестяща последна обиколка обаче Сутил, който през целия уикенд демонстрира отлично темпо, се изстреля в челото на колоната с цели четири десети преднина. И все пак крайната дума имаше британецът. Неговият финален тур започна малко по-късно и контраатаката на Хамилтън завърши с време 1:24.066, с две десети по-добро от това на основния му конкурент.
Второто място на Сутил е поредното доказателство, че във Force India прогресът е резултат от усилената работа в Силвърстоун, а не от случайно стеклите се обстоятелства, но задачата на германеца утре ще бъде изключително сложна. Зад него ще стартират два автомобила с KERS, след като Кими Райконен завърши трети, а Хейки Ковалайнен се пребори за четвъртото място в края на сесията.
Петият Рубенс Барикело отново бе по-бързият пилот на Brawn GP, но този път разликата между него и шестия Дженсън Бътън бе само 15 хилядни. В действителност зад Ковалайнен течеше наистина жестока битка, защото Витантонио Лиуци (Force India) и Фернандо Алонсо (Renault), които завършиха съответо седми и осми, също дадоха времена, буквално идентични с тези на Барикело и Бътън.
Двамата пилоти на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър допълниха челната десетка, като по всяка вероятност те ще разчитат на стратегия с дълга първа серия утре, за да стопят предимството на лидерите.
За отбора на компанията BMW, която в края на сезона ще прекрати програмата си във Формула 1, квалификациите в италианската Гран при се оказаха пълен провал. Двамата нейни пилоти прескочиха първия тур, но във втория първо Ник Хайдфелд паркира своя автомобил след шикана „Ретифилио”, а малко по-късно Роберт Кубица стори същото, като предполагаемата причина за отпадането им е повреда в двигателя. Полякът ще стартира утре тринайсети, а Хайдфелд – петнайсети.
Друг любопитен факт на „Монца” днес бе поведението на автомобилите, оборудвани с двигатели на Toyota. Нико Розберг (Williams), който през целия сезон демонстрира отлично квалификационно темпо, така и не можа да прескочи първия тур. Същото се отнасяше за неговия съотборник Казуки Накаджима (Williams) и за Тимо Глок (Toyota), като единственият пилот, който стигна до втората фаза с двигател на японците, бе Ярно Трули (Toyota). Трули хвана буквално последния влак, като се класира петнайсети в първата фаза, а във втората и финална за него – единайсети.
Стартът за Голямата награда на Италия е утре от 15:00 българско време.
IceMan
Перфектен Хамилтън! www.McLarenBG.net