Кими Райконен бе най-бърз във втората тренировка за Гран при на Италия. Пилотът на Ferrari, който днес удължи договора си със Скудерията до 2010 г., спря хронометрите на 1:23.861 минути и изпревари със седем стотни Роберт Кубица. Челната тройка допълни съотборникът на Кубица в екипа на BMW Sauber Ник Хайдфелд.
Втората тренировка започна при мокра писта, но за разлика от първата сесия слънцето проби облаците и условията бързо започнаха да се подобряват. Пилотът на Toro Rosso Себастиан Фетел първи премина от интермедиа към гуми за сух асфалт и въпреки че в началото изоставаше на близо пет секунди спрямо лидера Райконен, постепенно вдигна темпото и оглави класирането.
Когато останалите състезатели последваха неговия пример, размествания в челото на таблицата следваха едно след друго. В рамките на двайсетина минути Фетел, Дженсън Бътън (Honda), Нико Розберг (Williams), Люис Хамилтън (McLaren) и Райконен си разменяха първата позиция, преди Кубица да оглави класирането. За кратко Фелипе Маса (Ferrari) го измести от първото място, но впоследствие полякът отново направи най-бързата обиколка.
Във финалните минути на сесията, когато голяма част от тимовете изпробваха по-мекия комплект гуми, Райконен си върна първата позиция и я запази до финала. Кубица остана втори, а неговият съотборник Ник Хайдфелд завърши с трети резултат, като разликата помежду им беше само 16 хилядни.
Двамата пилоти на McLaren демонстрираха прекрасно темпо в първия сектор на пистата, но във втория и третия губиха спечеленото време. Така Люис Хамилтън остана четвърти, а Хейки Ковалайнен – седми. Между тях място намериха Нико Розберг (Williams) и Фелипе Маса (Ferrari).
Най-бързият от първата сесия Адриан Сутил доказа, че Force India притежава нужното темпо, за да се бори за място във втория квалификационен тур. Германецът завърши девети, въпреки че се завъртя на завоите „Лесмо”, а в края на позволените 90 минути пропусна отбивката за питлейна и остана на пистата.
Нелсиньо Пикет (Renault) даде най-слабо време, след като изпусна първия шикан на “Монца”, завъртя се и задните колела на неговия болид загубиха контакт с пистата, тъй като подът на R28 опря в един от поставените бордюри. Бразилецът поиска помощ от маршалите, но неговият състезателен инженер го посъветва да изгаси двигателя заради покачващата се температура. Съотборникът на Пикет Фернандо Алонсо също имаше проблеми и остана осемнайсети.