Люис Хамилтън спечели дебютната си победа във Формула 1. Младият англичанин потегли от първа позиция и уверено я опази до финала на надпреварата, която ще се запомни с четирите влизания на колата за сигурност и смразяващата катастрофа на Кубица в 26-ата обиколка.
Гран при на Канада бе най-екстремното и изненадващо като краен резултат състезание от изминалите шест старта за сезон 2007. Люис Хамилтън спечели дебютната си победа във Формула 1, неговите подгласници Ник Хайдфелд и Алекс Вурц за първи път опитаха вкуса на шампанското през тази година, а Хейки Ковалайнен направи феноменален прогрес от последна до четвърта позиция за 70 обиколки на пистата „Жил Вилньов”. Фернандо Алонсо допусна множество малки грешки, които го оставиха на незадоволителното седмо място, а Фелипе Маса и Джанкарло Фисикела не можаха да завършат надпреварата заради излизане от пита при червена светлина и дисквалификация.
Още в самото начало на състезанието стана видно, че Гран при на Канада ще предложи на любителите на високите скорости невероятни емоции. Спечелилият полпозишън Люис Хамилтън потегли добре, но неговият съотборник Алонсо атакува още на първия завой. Световният шампион обаче не спря навреме и премина през тревната площ, като междувременно бе изпреварен от Хайдфелд. След първата обиколка подредбата в челото бе Хамилтън, Хайдфелд, Алонсо, Маса, Розберг, Райконен, Фисикела и Кубица, но до финала единствено първите двама успяха да запазят позициите си.
Гран при на Канада не започна добре за Фернандо Алонсо, но неприятностите за световния шампион тепърва предстояха. Грешка в завой номер едно по време на осемнайсетата обиколка позволи на Маса да го изпревари в борбата за третата позиция. Четири по-късно катастрофира Адриан Сутил, което стана причина за появата на колата за сигурност. Междувременно Алонсо влезе в бокса за презареждане, което по новите правила означаваше десетсекундно наказание и практически край на всякакви надежди за втора последователна победа. По всичко обаче личеше, че крайният успех отново ще бъде за McLaren, тъй като Хамилтън се движеше уверено в челото благодарение на отличните качества на MP4-22, но и на късмета, който младият англичанин имаше при първото влизане в бокса. В 21-ата Люис направи първия си пит-стоп, а само една по-късно излезе колата за сигурност, която промени коренно състезателните стратегии на голяма част от пилотите, оставили презареждането и смяната на гуми за по-късна фаза от надпреварата. Хайдфелд също изпревари събитията и влезе в бокса навреме, което му гарантира второто място.
Обстановката на пистата се нормализира, след като болидът на Сутил бе изтеглен извън пистата, а надпреварата - подновена. В 26-ата обиколка обаче, след контакт с Трули, Кубица изтърва управлението на своя автомобил, който полетя във въздуха и след няколко удара и множество преобръщания остана неподвижен до предпазните ограждения на уличното трасе. За щастие зверската катастрофа, заради която колата за сигурност завъртя десетина обиколки на пистата, завърши единствено със счупен крак за пилота на BMW. А преди официалната информация за неговото състояние да бъде разпространена, това звучеше като нелепо оптимистичен сценарий, ако се съдеше по катастрофата и усилията, които бяха нужни на медицинския персонал да извади Кубица от смачкания болид.
Двете появи на колата за сигурност съвсем разстроиха ритъма на пилотите и стратегическите решения на техните състезателни екипи. Поради тази причина Фелипе Маса и Джанкарло Фисикела трябваше да напуснат състезанието. Заради излизане от пита при червена светлина двамата пилоти видяха черния флаг и преждевременно се прибраха в бокса.
Разместванията в челото следваха едно след друго, а след още две включвания на колата за сигурност, причина за които станаха съответно Алберс и Лиуци, крайната подредба в челната осмица – непредсказуема. Бе повече от ясно обаче, че трябва да стане чудо, за да може Хамилтън да изтърве лидерството, а Хайдфелд да изгуби второто място. В задни позиции обаче вреше и кипеше. Алонсо се опитваше да си проправи път напред, а Райконен бе принуден да удържа атаките му с нестабилния F2007, чието предно крило бе пострадало при един лек сблъсък. Световният шампион обаче отново сгреши на S-образния завой в петнайсетата обиколка и се прости с надеждите за добър краен резултат.
Точно на обратния полюс се разви състезанието за Алекс Вурц и Хейки Ковалайнен. Въпреки че двамата потеглиха съответно от 19-а и 22-а позиция, след седемдесет състезателни обиколки и четири влизания на колата за сигурност се изкачиха до трето и четвърто място. Райконен финишира пети, което го остави на цели 21 точки зад временния лидер Люис Хамилтън в класирането при пилотите. Шестата позиция остана за Такума Сато със Super Aguri Honda, който с няколко прекрасни финални обиколки изпревари седмия Алонсо и осмия Ралф Шумахер.
Гран при на Канада бе подготвила множество изненади за състезателите и техните екипи. Вследствие на множеството трудности до финала достигнаха само дванайсет пилоти, но за щастие критичните инциденти резултираха единствено в контузията на Роберт Кубица. Време за отпускане и почивка обаче няма, тъй като само след броени дни стартира Гран при на САЩ.
Гран при на Канада – класиране
1. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes 1:44:11.292
2. Н. Хайдфелд BMW Sauber + 4.343
3. А. Вурц Williams Toyota + 5.325
4. Х. Ковалайнен Renault + 6.729
5. К. Райконен Ferrari + 13.007
6. Т. Сато Super Aguri Honda + 13.007
7. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 21.936
8. Р. Шумахер Toyota + 22.888
9. М. Уебър Red Bull Renault + 22.960
10. Н. Розберг Williams Toyota + 23.984
11. А. Дейвидсън Super Aguri Honda + 24.318
12. Р. Барикело Honda + 30.439
Най-бърза обиколка
Ф. Алонсо McLaren-Mercedes 1:16.367
Отпаднали
Я. Трули Toyota 59 об.
В. Лиуци Toro Rosso Ferrari 55 об.
Ф. Маса Ferrari 53 об.
Дж. Фисикела Renault 53 об.
К. Алберс Spyker Ferrari 48 об.
Д. Култард Red Bull Renault 37 об.
Р. Кубица BMW Sauber 26 об.
А. Сутил Spyker Ferrari 22 об.
С. Спийд Toro Rosso Ferrari 10 об.
Дж. Бътън Honda 1 об.
Класиране при пилотите
1. Л. Хамилтън 48
2. Ф. Алонсо 40
3. Ф. Маса 33
4. К. Райконен 27
5. Н. Хайдфелд 26
6. Дж. Фисикела 13
7. Р. Кубица 12
8. Х. Ковалайнен 8
9. А. Вурц 8
10. Н. Розберг 5
11. Я. Трули 4
12. Д. Култард 4
13. Т. Сато 4
14. Р. Шумахер 2
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 88
2. Ferrari 69
3. BMW Sauber 38
4. Renault 21
5. Williams-Toyota 13
6. Toyota 6
7. Red Bull Renault 4
8. Super Aguri Honda 4