Себастиан Фетел бе най-бърз и във втората тренировка за Гран при на Китай, но екипът на McLaren бе значително по-близо до постиженията на Red Bull в сравнение със сутрешната сесия.
Втората свободна тренировка на „Шанхай” започна значително по-активно от първата, като всички водещи състезатели излязоха на пистата още в самото й начало. Двамата пилоти на McLaren Люис Хамилтън и Дженсън Бътън първи зададоха темпото, докато екипът на Red Bull работеше в дълги серии и логично времената на Фетел и Уебър бяха далеч от тези на техните конкуренти.
Двайсет минути след началото Нико Розберг (Mercedes GP) поднесе първата изненада, като оглави класирането с твърдия комплект гуми. При преминаването към мекия Фелипе Маса (Ferrari) за кратко му отне лидерската позиция, която впоследствие обаче Розберг си върна с резултат 1:37.943. Квалификационните симулации продължиха и първо Хамилтън, а впоследствие Бътън оглавиха таблицата с времената, за да се стигне до момента, в който Себастиан Фетел спря хронометрите на 1:37.688 минути и с този резултат си гарантира първата позиция в подготвителната фаза от Гран при на Китай.
Времето на Фетел все пак бе с по-малко от две десети по-добро от това на втория Хамилтън, което предвещава изключително оспорвана битка между Red Bull и McLaren в квалификациите. За самото състезание обаче австрийският тим вероятно отново ще има предимство, тъй като в края на сесията световният шампион демонстрира и най-доброто темпо с пълен резервоар.
Марк Уебър не можа да се възползва от отличните качества на RB7 и завърши едва десети, след като не направи нито една чиста квалификационна обиколка с мекия комплект гуми. За разлика от него Дженсън Бътън бе на ниво и в крайна сметка се пребори за третото място. Челната петица изненадващо допълниха двамата пилоти на Mercedes Нико Розберг и Михаел Шумахер.
Шестият Фелипе Маса отново бе по-бързият представител на Ferrari, след като Фернандо Алонсо прекара голяма част от сесията в бокса заради повреда в хидравликата. В самия й финал обаче испанецът се появи на пистата и записа обиколка, извела го на четиринайсета позиция.
Усилено се работеше и в гаража на Force India, но механиците на тима така и не успяха да изкарат Пол ди Реста на трасето. За сметка на това обаче неговият съотборник Адриан Сутил завърши с отличното осмо време, въпреки че не взе участие в първата серия заради тестовия пилот Нико Хюлкенберг.
Ник Хайдфелд (Renault) за втори път днес допусна чиста пилотска грешка, но в случая на завой номер едно в средата на сесията. Все пак германецът успя да закара своя болид до бокса, не и без помощта на своите механици, които също помагаха в бутането, и впоследствие да излезе на пистата за няколко опита с мекия комплект гуми. Те му отредиха осмото място, докато Виталий Петров завърши девети, на половин секунда пред Уебър.
Третата свободна тренировка е в събота от 06:00 българско време.
admin
Ха-ха, благодарим за корекцията. Явно тези четири дена не са достатъчни, за да пренастроим честотите.
Force
Втората свободна тренировка на „Сепанг”- мина! :)