Люис Хамилтън (McLaren) спечели по безапелационен начин старта за Голямата награда на Китай и един кръг преди края на шампионата увеличи преднината си в класирането при пилотите на седем точки спрямо втория Фелипе Маса (Ferrari).
Ferrari се откъсна на единайсет точки пред McLaren в шампионата на конструкторите, след като Маса и Кими Райконен завършиха на втора и трета позиция, а Хейки Ковалайнен (McLaren) отпадна. Победителят в последните две състезания Фернандо Алонсо (Renault) остана четвърти.
Без компромиси
Само преди седмица Люис Хамилтън се провали на старта за Гран при на Япония. При загасването на червените светлини в Китай обаче британецът бе абсолютно перфектен, оглави колоната и бързо се откъсна пред втория Кими Райконен.
Петнайсет обиколки след старта Хамилтън влезе за първи път в бокса, като основният му преследвач в този етап от състезанието също се отправи към пита. Преднината, която пилотът на McLaren бе натрупал междувременно, обаче се оказа напълно достатъчна, за да запази лидерската си позиция и във втория стинт.
На моменти Кими бе по-бърз от своя съперник, но на три пъти трафикът му пречеше да намали аванса. Преди вторите влизания в бокса Люис се откъсна на близо осем секунди, с което неизвестните около крайния изход на китайската Гран при отпаднаха. Хамилтън не срещна никаква съпротива до финала и спечели петата си победа през сезона, която му гарантира седем точки преднина в шампионата един кръг преди края на сезона.
Рожден ден без подаръци
Хейки Ковалайнен нямаше късмета на своя съотборник. В деня, когато навърши 27 години, финландецът за пореден път не можа да се възползва от отличните качества на своя болид и да донесе ценни точки за McLaren в шампионата на конструкторите.
Хейки стартира отлично и мина пред Алонсо в началото на първата обиколка, но в края й испанецът си върна четвъртата позиция. Екипът на Ковалайнен избра стратегия с дълъг втори стинт, за да неутрализира конкуренцията на Renault, но 21 тура преди финала на състезанието спука предна дясна гума. Въпреки че се добра до бокса, Хейки се върна на пистата едва седемнайсети, но само за да отпадне петнайсет обиколки по-късно.
Отборна игра
В лагера на Ferrari се случи най-логичното, след като Райконен се движеше стабилно втори, а Фелипе Маса – трети. Финландецът върна газта във финалната фаза на надпреварата, за да може неговият съотборник да навакса изоставането и да го изпревари, запазвайки по този начин макар и минимални шансове за шампионската титла. Това се случи седем обиколки преди края на състезанието на правата преди 14-и завой. Кими освободи състезателната линия на своя партньор и Маса с лекота мина пред него, за да завърши на втора позиция.
Вероятно начинът, по който Райконен пропусна Маса, ще бъде дискутиран обстойно от британските медии, но това бе най-естественото развитие на двубоя между двамата. Бразилецът спечели осем точки, като един кръг преди края на сезона изостава на седем спрямо Хамилтън, а в отборната надпревара Ferrari записа четиринайсет срещу десет за McLaren и на практика си гарантира титлата при конструкторите.
В зоната на точките
След двете поредни победи в Сингапур и в Япония Фернандо Алонсо направи поредното впечатляващо представяне. Пилотът на Renault завърши на четвърта позиция и по този начин изпревари Хейки Ковалайнен в шампионата на пилотите.
BMW Sauber окупира следващите две места в класирането за китайската Гран при. Роберт Кубица използва дълга първа серия обиколки, за да навакса изоставането си от квалификациите и завърши на шеста позиция, с четири секунди пасив спрямо петия Ник Хайдфелд. Скромните три оставиха Роберт Кубица и на теория извън борбата за шампионската титла между Хамилтън и Маса.
Стратегия с едно спиране в бокса позволи на Тимо Глок (Toyota) да се пребори за седмото място. Нелсиньо Пикет (Renault) допълни челната осмица. По този начин бе сложен край на точковата серия за екипа на Toro Rosso. Себастиан Фетел завърши на девета позиция, а Себастиен Бурде – на тринайсета, след като на старта удари Тимо Глок и остана в дъното на колоната.
Седем
Един старт остава до края на сезон 2008 във Формула 1 – Гран при на Бразилия. Седем точки е преднината на Хамилтън, също толкова, колкото имаше спрямо Кими Райконен преди една година. Дали сценарият ще се повтори или британецът вече се е поучил от грешките си, ще научим на 2 ноември.