Нико Розберг спечели Гран при на Китай и първата си победа във Формула 1. Дженсън Бътън остана на второ място, след като екипът на McLaren допусна грешка при третия бокс на британеца.
Люис Хамилтън (McLaren) навакса наказанието от пет места назад на старта и завърши на трета позиция, която бе достатъчна, за да оглави класирането при пилотите. Обиколка преди края Марк Уебър изпревари съотборника си в екипа на Red Bull Себастиан Фетел, за да завърши четвърти.
Най-накрая
Напрежението върху Нико Розберг и екипа на Mercedes преди Гран при на Китай бе огромно, след като в предишните два старта германецът не спечели точки, а Михаел Шумахер имаше само една в своя актив благодарение на щастливото десето място в Малайзия. Въпреки това момчетата на Рос Браун свършиха отлична работа и помогнаха на Розберг да спечели не само първия си полпозишън, но и първата си победа. Тя можеше да бъде двойна, ако не бе грешката на един от механиците при първото спиране в бокса на Михаел Шумахер. Предна дясна гума на седемкратния световен шампион не бе фиксирана коректно, което стана и причина за отпадането му в 16-ата обиколка.
При Розберг нямаше подобни проблеми и той с лекота се откъсна в челото на колоната, трупайки постепенно преднина спрямо конкурентите си. Очакванията за бързо износване на гумите при Mercedes също не се оправдаха благодарение на сравнително ниските температури в Шанхай и 26-годишният германец най-накрая стигна до първата си победа в кариерата. Това е и първа победа за немския производител след завръщането му във Формула 1 през 2010 г. и първа за Mercedes след успеха на Хуан Мануел Фанджо в Италия през 1955 г.
Стратегическа битка
Дженсън Бътън имаше отлични шансове да се пребори за първото място, тъй като направи прекрасен старт и след отпадането на Шумахер излезе на втора позиция. И неговите механици обаче допуснаха грешка при смяната на гумите в 40-ата обиколка и обезсмислиха стратегията му с три спирания. Неговият съотборник Люис Хамилтън също избра да влиза в бокса три пъти, което му позволи в края на надпреварата да изпревари последователно Райконен, Уебър и Фетел. По този начин световният шампион за 2008 г. компенсиране наказанието, което получи за неправомерната смяна на скоростната кутия, а и излезе начело в класирането благодарение на трите поредни подиума, които спечели от началото на сезона.
Стратегията с три спирания се оказа по-подходяща от тази с две, като изключим естествено Нико Розберг, който контролираше състезанието и можеше да пази своите гуми, защото в самия край на надпреварата Фетел бе принуден да пропусне пред себе си Бътън, Хамилтън и Уебър. Преди това световният шампион се движеше втори, въпреки че на старта се смъкна на ужасяващата петнайсета позиция. Подобна бе и съдбата на Кими Райконен, който след проблемите на Бътън остана единственият преследвач на Нико Розберг. Осем обиколки преди финала обаче темпото му рязко падна заради влошеното състояние на неговите гуми и той в крайна сметка завърши едва четиринайсети.
За разлика от Райконен и Фетел Марк Уебър заложи на три спирания, като първото от тях дойде едва в шестия тур. На два пъти австралиецът също така излизаше от пистата и особено при втората си грешка, когато атакува прекалено агресивно бордюрите на тринайсети завой и полетя във въздуха, бе на косъм от отпадането. В крайна сметка обаче Уебър задържа своя автомобил, а впоследствие дори се пребори със съотборника си Себастиан Фетел, изпреварвайки го на финала на предпоследната обиколка.
В зоната на точките
Райконен не само, че не можа да изведе Lotus до подиума, но и не завърши в зоната на точките, което обаче се оказа по силите на неговия съотборник Ромен Грожан. Французинът направи много дълъг втори стинт, заради което в 45-ата обиколка за кратко напусна пистата и се смъкна от пета на осма позиция, но въпреки това стигна до финала шести, печелейки първите си точки във Формула 1. В челната десетка завършиха още двамата пилоти на Williams Бруно Сена и Пастор Малдонадо, победителят от Гран при на Малайзия Фернандо Алонсо (Ferrari) и Камуи Кобаяши. Съотборникът на японеца в екипа на Sauber Серхио Перес в един момент оглавяваше колоната благодарение на късното си първо спиране, но в крайна сметка финишира единайсети.
Малко преди старта на състезателния уикенд в Китай стана ясно, че Гран при на Бахрейн все пак ще има. А това означава, че още след седмица Нико Розберг ще получи възможност да защитава победата си от Шанхай, а McLaren – отново да се върне в челото на колоната.
admin
Май е време да разясним каква е причината :-) Mercedes не бяха публикували дълго време снимки от Гран при на Китай и имахме такава само на Шумахер с права от "Шанхай". Ето защо се забавихме с качването на водещата снимка :-) Весел ден на всички!
До Доро
Не, Доро! Не съм нито злонамерен тип, нито мърморко. Верно, дребнав съм.. но смятам, че когато момчето е спечелило състезанието заслужава да сложат негова сминка, а не на Шуми, иначе защо да не сложат и твоя, нали се сещаш.. По-скоро ти си мърморкото, защото мърмориш за моя коментар, който си е постнат с цел малката грешка да бъде поправена, и ето това е факт - вече снимката е на Розберг! ;)
коректен
хей ЛАИЦИ, това не е Шумахер, на снимката е Нико Розберг!!!
kotiu
Doro,tia pak edna informacia,ti da ne si advokat na AMS?
Доро
Не се казва хейтър, а мърморко или злонамерен тип. Хайде се научете малко на български език. А защо е сбъркана снимката ли? Голяма работа, че била сбъркана една снимка! Все пак е Великден и хората имат нужда малко да си отпочинат. Не стига че получаваме изчерпателен анализ веднага след състезанието, ами и кусури му намираме. Айде малко по-лабаво го давайте и не се впрягайте за дреболий!
защо?
не съм от хейтърите, които все критикуват, но защо снимката е на Шумахер? :)