Себастиан Фетел спечели десетата си победа за сезона, а Red Bull – втората поредна титла при конструкторите, въпреки че Марк Уебър завърши зад втория Люис Хамилтън (McLaren).
Прогнозите за пет спирания на „Йеонгам” заради избора на Pirelli от меките и супер меките гуми така и не се оправдаха, както и тези на Фернандо Алонсо, че Ferrari може да се бори за победата. Двукратният световен шампион завърши пети, след като в края на надпреварата се предаде в битката с Дженсън Бътън (McLaren).
Всичко е по план
Фетел вчера позволи на Люис Хамилтън да спечели първия полпозишън за McLaren след Гран при на Канада 2010, но още в четвъртия завой на първата обиколка в Корея оглави класирането и започна да трупа систематична преднина в челото. Единственият проблем за германеца дойде в седемнайсетия тур, когато той направи първото си спиране в бокса, а на пистата излезе автомобила за сигурност, след като Виталий Петров (Renault) се заби в Михаел Шумахер (Mercedes) на трети завой. При рестартирането обаче Фетел не допусна никаква изненада и завърши с дванайсет секунди преднина спрямо втория Люис Хамилтън.
Победата на Фетел гарантира и на теория шампионската титла на Red Bull при конструкторите, въпреки че Марк Уебър не можа да се пребори с Хамилтън за второто място. Двамата водеха много оспорвана битка през цялата надпревара, като нейният апогей дойде в 49-ата обиколка. Австралиецът направи страхотна атака при спирането за първи завой и излезе пред своя съперник, но на последвалата права пилотът на McLaren използва DRS системата, за да контраатакува и да си върне второто място, което запази и до финала.
Бътън срещу Алонсо
Гран при на Корея започна кошмарно за Дженсън Бътън, който сгреши както на трети, така и на четвърти завой в рамките на първата обиколка и се смъкна от трета на шеста позиция. След първите спирания в бокса за кратко световният шампион за 2009 г. се озова и зад Нико Розберг (Mercedes), но се справи бързо със съпротивата му, а същевременно избраната стратегия го изпрати и пред двамата пилоти на Ferrari.
Бътън необезпокоявано се движеше към четвъртото място, но Фернандо Алонсо направи страхотна последна серия обиколки, за която екипът на Ferrari избра меките гуми и десетина обиколки преди финала започна да го притиска. Когато оставаха две обаче, испанецът заяви на своя състезателен инженер, че се предава и в крайна сметка остана пети. На десет секунди зад него завърши съотборникът му Фелипе Маса, който го задържаше цели 38 обиколки и до голяма степен бе и причината Алонсо да не може да се включи в групата на първите четирима.
В зоната на точките
Със страхотна атака на правата спрямо Нико Розберг в рамките на последната обиколка Хайме Алгерсуари се пребори за седмата позиция, а Себастиан Буеми направи успеха на Toro Rosso двоен, финиширайки девети. Място в зоната на точките намери още и новакът Пол ди Реста (Force India).
Три кръга има до края на сезона, но двете шампионски титли са решени. Втората позиция при пилотите все още остава отворена и за нея се борят четирима – Алонсо, Бътън, Уебър и Хамилтън. Как ще се развие техният спор, ще разберем след две седмици с дебютната Гран при на Индия.