Пилотът на Brawn GP спечели втора поредна победа за сезона, но ще получи само пет точки за първото си място, тъй като надпреварата бе прекратена 33 обиколки след старта заради проливния дъжд на "Сепанг". Ник Хайдфелд (BMW Sauber) и Тимо Глок (Toyota) допълниха челната тройка.
За втори пореден старт екипът на Ferrari не спечели точки, след като Райконен рискува с мокри гуми три обиколки преди на „Сепанг” да завали, а Фелипе Маса не можа да компенсира шестнайсетата позиция на грида. Основният съперник на Скудерията за последните години – McLaren, трябваше да се задоволи със седмото място на Люис Хамилтън, което с оглед изненадващия развой на състезанието бе повече от оптимистичен финал.
Началото
Гран при на Малайзия започна по прекрасен начин за пилота на Williams Нико Розберг. Германецът се възползва от колебливия старт на Бътън и оглави колоната още на първия завой, след като потеглилият от втора позиция Ярно Трули (Toyota) също се забави при изгасването на червените светлини. Междувременно Фернандо Алонсо (Renautl) си проби път до третото място, а Бътън остана едва четвърти. Челната осмица в края на първата обиколка допълваха Рубенс Барикело (Brawn GP), Кими Райконен (Ferrari), Марк Уебър (Red Bull) и Тимо Глок (Toyota).
Стартът на „Сепанг” мина без съществени инциденти, въпреки че шестият на грида Роберт Кубица (BMW Sauber) се забави много при изгасването на червените светлини заради проблем в двигателя, а пилотът на McLaren Хейки Ковалайнен излетя от пистата няколко завоя след началото на състезанието. Финландецът не можа да продължи, а една обиколка след старта 2,4-литровият V8 на Кубица замлъкна окончателно.
Влакчето на Алонсо
Междувременно Розберг, Трули и миналият на трета позиция Дженсън Бътън се откъснаха в челото, а зад тях Алонсо, в чийто болид имаше значително повече гориво, задържаше Барикело, Райконен, Уебър и Глок. На този етап позицията на двукратния световен шампион предопределяше до голяма степен развоя на състезанието, тъй като Рубенс изгуби четири обиколки, докато мине пред него, а Кими – цели десет.
Битката в челото между Розберг, Трули и Бътън обаче бе повече от оспорвана. Най-тежък от тримата беше британецът, което му позволи с по-дълга серия обиколки да оглави класирането след първите спирания в бокса. Но състезанието прие драматичен обрат броени минути по-късно, след като на „Сепанг” започна да вали.
Стратегията влиза в сила
18 обиколки след старта Кими Райконен, който се движеше на пета позиция, рискува и сложи мокри гуми, въпреки че пистата все още беше суха. Финландецът трябваше да изчака цели три тура преди първите капки и напълно очаквано прегря своите Bridgestone Potenza преди дъждът на „Сепанг” да се засили, което го остави извън битката за първата осмица. Междувременно Бътън и голяма част от останалите пилоти посетиха за втори път бокса и минаха директно от сликове на мокри гуми.
В следващите обиколки условията на пистата постоянно се променяха, в задни позиции Уебър, Алонсо и Хамилтън се изпреварваха буквално на всеки завой, но Бътън, Розберг и Трули пазеха челната тройка. Дъждът обаче започна да намалява и „интермедия” опцията се оказа далеч по-подходяща, което принуди лидерите отново да поемат към бокса за смяна на гуми. Изведнъж в челото за изненада на всички се озова Тимо Глок, който до този момент бе направил само един стоп, но веднага след излизането си от питлейна Бътън го атакува и си върна първата позиция.
4 по 100 съчетано
На пистата цареше пълен хаос, Глок бе принуден отново да влезе в бокса, а Ник Хайдфелд се изкачи на втора позиция, след като избра най-точния момент да мине на мокри гуми и използва само един стоп за разлика от лидера Бътън например, който цели четири пъти бе в пита. Пороят над „Сепанг” обаче продължаваше с пълна сила и болидите буквално танцуваха по наводненото трасе – Хайдфелд, Хамилтън, Фетел, Фисикела и Алонсо се завъртяха на пистата и показаха нагледно на рейс контрола, че условията не позволяват състезанието да продължи. 25 обиколки преди края на първоначално фиксираните 56 автомобилът за сигурност излезе на пистата, а една по-късно надпреварата бе прекратена заради наводнената писта.
При появата на червения флаг Бътън водеше колоната, а челната осмица допълваха Глок, Хайдфелд, Трули, Барикело, Хамилтън, Розберг и Уебър. Дъждът обаче продължаваше да вали и въпреки желанието на рейс контрола да продължи състезанието, 45 минути след принудителното спиране Чарли Уайтинг и компания излязоха с официално съобщение, че надпреварата за Голямата награда на Малайзия няма да бъде подновена. За това какъв хаос цареше в този момент на „Сепанг”, достатъчно красноречиво говореше фактът, че докато Бътън получаваше новината за втората си поредна победа, Кими Райконен се разхождаше из бокса на Ferrari с къси панталони и тениска, хапвайки доволно сладолед.
На финала
Правилникът изисква при прекратяването на дадено състезание да се вземат под внимание резултатите от обиколката, преди влизането на автомобила за сигурност, което наложи някои размествания в класирането. Бътън запази първото си място, но Хайдфелд мина пред третия Глок. Трули и Барикело завършиха на четвърта и пета позиция, а Марк Уебър се изкачи на шеста. Челната осмица допълниха Хамилтън и Розберг. И тъй като Гран при на Малайзия не покри 75% от заложената по правилник дистанция, пилотите получиха само половината точки от тези, които нормално се разпределят между първия и осмия.
Вторият кръг за сезон 2009 във Формула 1 маркира втората победа на Brawn GP и Дженсън Бътън. За по-малко от десет дена британецът постигна това, което не можа за четири години с екипа на Honda. Дали обаче ФИА няма да спре устрема на Рос Браун и компания, ще разберем на 14 април, когато Апелативният съд ще се произнесе върху легалността на дифузорите при Brawn GP, Williams и Toyota.