Фернандо Алонсо (Ferrari) спечели лудата Гран при на Малайзия, а Серхио Перес се класира на изненадващото второ място след страхотно стратегическо решение от страна на екипа на Sauber. Стартиралият от полпозишън Люис Хамилтън (McLaren) отново завърши трети.
Феноменален екшън се разрази по време на втория кръг за сезон 2012. Дъждът в Малайзия прекрати състезанието за един час, но не спря Фернандо Алонсо и Серхио Перес, чиито отбори се възползваха най-добре от променящите се условия на пистата, за да завършат на първа и втора позиция, въпреки че фаворит за победата отново бе McLaren.
Люис Хамилтън и Дженсън Бътън нямаха никакви проблеми при загасването на червените светлини и с лекота запазиха първите си две стартови позиции. Те обаче останаха в челото само до седмата обиколка, когато на пистата заради проливния дъжд се появи автомобилът за сигурност. Бернд Майлендер водеше колоната два тура, но и той бе принуден да спре два по-късно, тъй като рейс контролът спря състезанието.
Цял час измина преди условията най-накрая да станат приемливи за пилотите от Формула 1 и спокойствието на „Сепанг“ по нищо не предвещаваше бурята, която щеше да се разрази. Естествено, в преносен смисъл, тъй като небето се изчисти и малко след рестарта всички в челото на колоната се отправиха към бокса. Именно там механиците на McLaren допуснаха грешка при смяната на задна дясна гума на Хамилтън и той загуби ценно време спрямо своите конкуренти. Посетилият пита по-рано с една обиколка негов съотборник Дженсън Бътън пък бе ударен в първи завои от изостаналия с една обиколка Нараин Картикеян (HRT) и бе принуден отново да стигне до своите механици, което провали и неговото състезание.
От проблемите на McLaren се възползва в най-голяма степен Фернандо Алонсо, който изненадващо с оглед на слабия F2012 оглави колоната. Серхио Перес също демонстрира страхотен прогрес, тъй като още във втората обиколка той сложи гуми за мокро, благодарение на което се оказа зад двукратния световен шампион. Първоначално битката между двамата изглеждаше обречена, но с изсъхването на пистата темпото на Перес се подобри драстично и той с лекота започна да топи преднината на Алонсо. Тази тенденция се запази и когато двамата преминаха към сликове, и въпреки че пилотът на Ferrari избра по-точно момента, когато да мине през бокса, шест обиколка преди финала Перес влезе в неговата секунда и имаше възможност да активира своя DRS.
Дали поради факта, че Sauber купува двигателите си от Ferrari, дали заради това, че Серхио Перес е пилот в младежката програма на италианския тим или просто защото мексиканецът допусна грешка на завой четиринайсет, той така и не можа да атакува Алонсо. По този начин двукратният световен шампион изведе Ferrari на първата позиция, въпреки че отборът дори не очакваше подиум, а Серхио Перес записа най-доброто си класиране във Формула 1 досега.
Люис Хамилтън и екипът на McLaren явно не очакваха състезание на дъжд, защото в нито един момент не можаха да се доближат до темпото на двамата лидери. Този факт, както и грешката в бокса, оставиха британеца за втори пореден път трети на финала въпреки спечеления полпозишън. Четвъртият Марк Уебър пък бе единственият финиширал пилот на Red Bull в зоната на точките, тъй като осем обиколки преди финала неговият съотборник Себастиан Фетел спука гума след контакт с Картикеян и се смъкна на единайсета позиция. Преди това двукратният световен шампион се движеше четвърти и също като Марк нямаше реални шансове да притесни Хамилтън.
Въпреки проблемите с KERS и наказанието от пет места на стартовата решетка Кими Райконен стигна пети до финала. Неговият съотборник в екипа на Lotus Ромен Грожан обаче отпадна. Французинът направи феноменален старт и излезе трети след първия завой, но на четвъртия имаше контакт с Михаел Шумахер, който го върна в дъното на колоната, а малко по-късно се озова в чакъла заради пилотска грешка.
Най-голямото разочарование днес поднесе екипът на Mercedes. В един момент от надпреварата Нико Розберг се движеше в челната петица, но отново темпото в дълги серии и износването на гумите се оказаха сериозен проблем за W01 и го оставиха едва тринайсети на финала. Михаел Шумахер явно се справяше по-добре в тази насока и в крайна сметка завърши десети въпреки сблъсъка с Грожан. За да намери място в зоната на точките, обаче му помогна двигателят на Пастор Малдонадо (Williams), който блокира обиколка преди края.
Другият представител на Williams – Бруно Сена, се движеше в дъното на колоната в първата фаза от състезанието, но след серия от изпреварвания и стратегия с четири спирания се изкачи до шестото място. Челната десетка допълниха Пол ди Реста (Force India), Жан-Ерик Верн (Toro Rosso), който спечели първите си точки във Формула 1, Нико Хюлкенберг (Force India) и Шумахер. Фелипе Маса (Ferrari) пък отново бе бледа сянка на вицешампиона за 2008 г. и финишира едва петнайсети.
Следващият кръг от Формула 1 е Гран при на Китай след три седмици.