Въпреки сериозната шумотевица, която се вдигна около „подвижния” под на Ferrari, последвалите промени относно техническия преглед и теста за „огъване”, F2007 на този етап остава най-бързият болид.
Фелипе Маса записа дубъл на петъчните тренировки в Малайзия. По време на сутрешната сесия младият бразилец закова хронометрите на 1:34.972, а на втория тест завърши с най-добро постижение 1:35.780. Екипът на Ferrari използва следобедната проверка, за да оптимизира настройките на автомобила спрямо изискванията на “медиум” и „хард” опцията на Bridgestone Potenza. Фокусът върху дългите серии оказа влияние върху по-слабия резултат, който Фелипе постигна по време на втората сесия.
Кими Райконен демонстрира аналогичното постоянство, но с две четвърти места. Добрата новина за финландеца и почитателите му е, че двигателят на неговия F2007 няма да бъде сменян, въпреки че по време на финалните обиколки в Австралия демонстрира известни признаци на прегряване. Айсмен ще избегне наказанието от десет места назад на стартовата решетка, но дали това няма да изиграе лоша шега на екипа на Ferrari по време на състезанието?
Изненадата след финала на свободните тренировки в петък бе второто и трето място на състезателите на Renault по време на следобедната сесия. Ковалайнен и Фисикела завършиха съответно 14-ти и 15-ти на сутрешния тест, но R27 демонстрира отлично темпо при втората проверка.
Представянето на McLaren бе точно на обратния полюс. Алонсо и Хамилтън намериха място в първата тройка по време на сутрешната сесия, но завършиха 12-ти и 9-ти на следобедната контрола.
Отлично темпо демонстрираха пилотите на сър Франк Уилямс. Няма да бъде изненада, ако на „Сепанг” в борбата за третото място FW29 се противопостави на прехваления през последните няколко месеца F1.07 на BMW. Нико Розберг записа пето време на следобедния тест, а Алекс Вурц – шесто. Роберт Кубица и Ник Хайдфелд останаха зад конкурентите от Williams и на двете свободни тренировки.
Казуки Накаджима и Кристиян Алберс провокираха най-проблемните ситуации днес. Тестовият пилот на Williams се завъртя на завой номер 15 по време на сутрешната сесия, а състезателят на Spyker съдейства за появата на червения флаг следобед, след като задната дясна гума на неговия болид се „пръсна” при агресивно спиране в завой номер 1. Втората проверка се оказа проблемна и за пилота на Red Bull Марк Уебър, чиято програма бе прекратена преждевременно заради повреда в скоростната кутия.
Междувременно стюардите излязоха с официално становище относно жалбата на Колин Колс срещу екипа на Toro Rosso, чийто болид е базиран на братския RB3 на Red Bull. Според длъжностните лица спорният въпрос не е от тяхната компетенция и крайното решение трябва да бъде взето от Арбитражния съд на ФИА, което означава, че жалбата на Spyker е отхвърлена.