Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Монако: И Уебър влезе в групата на победителите

27.05.2012 16:36

Марк Уебър (Red Bull) спечели първата си победа за сезона и стана шестият различен пилот, триумфирал през 2012 година. Нико Розберг (Mercedes) завърши втори, но третият Фернандо Алонсо (Ferrari) оглави класирането при пилотите.

Това е третата поредна победа на Red Bull в Княжеството, след като Уебър спечели през 2010 година, а през миналия сезон Фетел завърши на първа позиция. Успехът на австралиеца е и своеобразен рекорд във Формула 1, защото никога досега в шампионата не е имало шестима победители в шест състезания.

От старта до финала

Определящ за победата на Уебър бе отличният старт, който той направи за първи път през настоящия сезон. Благодарение на него, както и на прецизната работа, която механиците на Red Bull свършиха в бокса, австралиецът остана на първа позиция от старта до финала на надпреварата.

Нико Розберг се пробва да мине пред него, като спря една обиколка по-рано в бокса, но и това не му помогна. В действителност германецът нямаше какво друго да направи, тъй като в Монако гумите на Pirelli демонстрираха повече от солидна издръжливост, така че всички водещи пилоти избраха стратегия с едно спиране, а пистата в Княжеството просто не позволява класически атаки в състезателни условия.

Дъждът можеше да направи шестия кръг от шампионата далеч по-интересен, но той така и не дойде в рамките на състезанието. Все пак в края на надпреварата на места върху асфалтовата настилка се появиха първите капки, което бе и причината разликите в челото да спаднат драстично, а Жан-Ерик Верн – да поеме в бокса за интермедия. Стратегията на Toro Rosso обаче не проработи и французинът остана едва дванайсети, като преди това се движеше в зоната на точките.

Важен ход

Стратегията обаче проработи по възможно най-добрия начин за Фернандо Алонсо. Испанецът изпревари Люис Хамилтън (McLaren) в бокса и излезе трети, като по този начин си гарантира първото място в класирането при пилотите заради проблемите на Себастиан Фетел (Red Bull) в квалификацията. Германецът обаче компенсира слабото си представяне вчера, след като стартира с нови меки гуми и остана на пистата с тях цели 46 обиколки. По този начин той изскочи на четвърто място, въпреки че потегли от десета позиция.

За доброто представяне на Фетел съдейства и инцидентът между Ромен Грожан (Lotus) и Михаел Шумахер (Mercedes) на старта. Французинът се забави при загасването на червените светлини, позволи на двамата състезатели на Ferrari да го атакуват от дясната му страна, а от лявата изникна Шумахер. Контактът бе неизбежен, като при него пострадаха най-вече Грожан, който се завъртя на „Сен Дево“ и отпадна, и спечелилият квалификациите Шумахер, който въпреки че продължи състезанието и се бореше за място в зоната на точките, в крайна сметка също се прибра в боксовете тринайсет тура преди края.

Голямата мъка

Зад Алонсо и Фетел завърши Люис Хамилтън, който определено може да е доволен от този резултат на фона на това как се представи неговият съотборник в екипа на McLaren Дженсън Бътън. Световният шампион за 2009 г. се забави на старта заради контакта между Грожан и Шумахер, след което се озова зад Хейки Ковалайнен (Caterham). През цялата надпревара Бътън опитваше атаки спрямо финландеца, но така и не можа да мине пред него, а напротив – дори спука гума на излизането от Басейна, след като удари леко Ковалайнен.

Многото отпаднали пилоти, както и силният старт, позволиха на Фелипе Маса (Ferrari) да завърши шести, което е най-добрият му резултат от началото на сезона досега. Двамата пилоти на Force India Пол Ди Реста и Нико Хюлкнеберг пък изненадващо се озоваха на седма и осма позиция въпреки проблемите, които имаха с разхода на гориво.

Стартът в Монако трябваше да бъде най-силният от началото на сезона за екипа на Lotus, но се случи точно обратното – Грожан записа третото си отпадане тази година, а Райконен едва се пребори за деветото място, след като се забави при единственото си спиране в бокса. Бруно Сена (Williams) пък допълни челната десетка, докато неговият съотборник Пастор Малдонадо отпадна още в самото начало.

Седмият кръг за сезон 2012 във Формула 1 е на пистата „Жил Вилньов“ в Канада след две седмици.

Коментари
comments powered by Disqus