Свободните тренировки в четвъртък, предшестващи Гран при на Монако, отново бяха дирижирани от MP4-22 на McLaren. Алонсо постигна най-добро време и на сутрешната, и на следобедната проверка, а Хамилтън регистрира съответно втори и трети резултат.
Единственият пилот, който слезе под границата на 1:16 минути по време на двете свободни тренировки днес, бе Фернандо Алонсо. Испанецът постигна най-бързата си обиколка (1:15.940) на втората проверка и даде сериозен повод за оптимизъм в екипа на McLaren. Въпреки отличните резултати на MP4-22, Рон Денис има и за какво да се притеснява, тъй като водачът във временното класиране при пилотите Люис Хамилтън разби предницата на своя болид след грешка в първия завой „Сен Дево“ по време на следобедната сесия.Британския пилот не бе единственият, който преждевременно приключи свободните тренировки. В списъка на катастрофиралите състезатели в различни моменти от първите две проверки, предшестващи Гран при на Монако, попаднаха още Джанкарло Фисикела, Ник Хайдфелд, Антъни Дейвидсън, Дейвид Култард, Ралф Шумахер и Адриан Сутил, което е доказателство за факта, че и най-малката грешка на нестандартна писта може да е фатална.
Пилотите на Ferrari днес не оказаха сериозна съпротива на основните си конкуренти през сезон 2007 от екипа на McLaren. Райконен завърши с пети резултат първата свободна тренировка, но успя да подобри постижението си следобед, когато фиксира второ време с изоставане от близо три десети спрямо Алонсо. Фелипе Маса обаче прогресира единствено с две места – от осмото сутрин до шестото следобед.
Сред резултатите, които днес бяха фиксирани на пистата в Монте Карло, се откроява доброто постижение на Джанкарло Фисикела. На сутрешната проверка италианецът регистрира четвърто време, а на следобедната – пето. В Испания Renault показа, че е на прав път по отношение на развитието на R27, а след силните попадения днес може да предположим, че за предстоящия старт ще бъде достойна конкуренция на F1.07 на BMW Sauber, а не на SA07 на Super Aguri. Хейки Ковалайнен, за разлика от своя съотборник, имаше сериозни затруднения с нестандартното трасе и остана с шестнайсети и седемнайсети резултат съответно за сутрешната и следобедната свободна тренировка.
Със „супер софт“ варианта на Bridgestone Potenza пилотите постигнаха логично по-добри времена, но износването и грейнинга бе значително по-изразен спрямо „софт“ опцията. „Пистата в Монте Карло днес бе използвана за първи път, което означава, че все още е „мръсна“ и характеристиките й не съответстват на тези, които ще са налице в неделя. Настройките за най-мекaта вариация на Bridgestone Potenza представляват истинско предизвикателство за техническите екипи. „Софт“ варианта демонстрира умерени нива на грейнинг и при гумите на предната ос, и на задната в зависимост от настройките на автомобила“, коментира ръководителят в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone Кийс ван дер Гринт.