Нико Розберг спечели Гран при на Монако и първата победа за Mercedes през настоящия сезон въпреки трите излизания на автомобила за сигурност. Двамата съотборници в екипа на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър допълниха челната тройка.
Втората позиция позволи на Фетел да увеличи аванса си в челото на класирането при пилотите до 21 точки, след като Кими Райконен (Lotus) спука гума и остана едва десети. Въпреки че в един момент изглеждаше напълно невъзможно, финландец стигна до зоната на точките за 23 пореден път и е само на едно състезание от рекорда на Михаел Шумахер.
30 години след успеха на Кеке Розберг в Монако и неговият син Нико се качи на най-високата стълбичка на подиума в Княжеството. Пилотът на Mercedes, който потегли от полпозишън, бе напълно безапелационен на старта и с лекота поведе колоната, като в нито един момент не позволи първото му място да бъде застрашено. И то при положение, че на три пъти автомобилът за сигурност излизаше на пистата заради инциденти.
Първият случай бе провокиран от катастрофата на Фелипе Маса (Ferrari) на "Сен Дево", която бе пълно копие на инцидента му от свободната тренировка в събота. Във втория надпреварата бе директно прекратена близо за половин час, след като Макс Чилтън (Marussia) притисна към загражденията на "Табак" Пастор Малдонадо (Williams) и катастрофата за венецуелеца бе неизбежна. Виновник за третия сейфти кар бе Ромен Грожан (Lotus), който удари Даниел Рикардо (Toro Rosso) на "Новия шикан".
На три пъти преднината на Розберг бе неутрализирана и въпреки това той с лекота стигна до победата, която е втора в кариерата му след Гран при на Китай 2012. Успехът на Mercedes можеше дори да бъде двоен, но първият сейфти-кар период се оказа проблемен за Люис Хамилтън. Британецът върна леко газта при появата му, за да може механиците да приключат с обслужването на автомобила на Розберг и впоследствие да изпълнят коректно процедурата по смяната на гумите и при него, което обаче се оказа достатъчно за Фетел и Уебър.
Спорът за петото място се оказа най-вълнуващ, защото в него участваха цели петима пилоти. След спиранията в бокса Кими Райконен се озова на него, тъй като Фернандо Алонсо (Ferrari) влезе два тура по-късно. Десет обиколки преди финала обаче, при третата атаката на Серхио Перес (McLaren) срещу финландеца на "Новия шикан", последва контакт, който остави и двамата без шансове. Райконен пое към бокса заради спукана гума, а няколко обиколки по-късно Перес спря на "Раскас". В този момент изглеждаше невъзможно Райконен отново да стигне до зоната на точките, защото до финала оставаха броени обиколки, а той се движеше едва тринайсети. С феноменален спринт на финала обаче световният шампион за 2007 г. изпревари последователно Валтери Ботас (Williams), Естебан Гутиерес (Sauber) и Нико Хюлкенберг (Sauber), за да завърши десети.
След като Перес и Райконен бяха аут от спора за петото място, на него излезе Адриан Сутил. Пилотът на Force India направи две феноменални изпреварвания на "Фибата" срещу двама от световните шампиони - Дженсън Бътън (McLaren) и Фернандо Алонсо. За Бътън това бе последната загубена позиция, за Алонсо обаче предстоеше още едно разочарование. Именно британецът го атакува на "Раскас" седем тура преди финала и го остави едва на седма позиция.
Челната десетка допълниха още Жан-Ерик Верн (Toro Rosso), Пол ди Реста (Force India) и Райконен. По всяка вероятност обаче ди Реста ще бъде наказан заради изпреварване при жълти флагове и единайсетият Нико Хюлкенберг ще влезе в зоната на точките.
Следващият старт от Формула 1 е след две седмици в Канада, когато Pirelli ще предостави на отборите новите гуми за сезон 2013.