Броени дни остават до старта на едно от най-престижните автомобилни състезания – Гран при на Монако във Формула 1. За 54-ото издание на надпреварата Bridgestone ще предложи на единайсетте отбора “софт” и “супер софт” вариантите на Potenza.
Тясната 3,3-километрова писта, която използва част от уличната мрежа на Княжеството, е едно от най-сериозните предизвикателства в света на моторните спортове. Вярата в автомобила и прецизните действия на пилота са най-важните изисквания за специфичното трасе, където и най-малката греша обикновено е фатална. За старта в “Монте Карло” настройките на болидите трябва да гарантират максимална притискателна сила. От ключово значение е и изборът на гуми.
За първи път отборите във Формула 1 ще имат възможност да изпробват най-меката смес на Bridgestone Potenza в реални състезателни условия. “Супер софт” версията се представи на ниво по време на тестовете на пистата “Пол Рикар” във Франция. Техническите екипи ще трябва максимално добре да оптимизират болидите за новия тип гуми, тъй като резултатът от квалификациите ще бъде ключов фактор за крайното класиране поради спецификата на тясното трасе и малкото възможности за изпреварване.
“Високите нива на сцепление са от изключително значение и настройките на автомобилите ще целят максимална притискателна сила”, коментира ръководителят в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone Кийс ван дер Гринт. “Изискванията към гумите са изключително високи, тъй като те са произведени от твърде меки смеси. Работихме усилено върху намаляването на износването им, за да осигурим на отборите гъвкавост по отношение на стратегиите при провеждане на състезанието.
За първите два дена от тестовете на “Пол Рикар”, в конфигурацията, която симулира пистата в Монако, използвахме “софт” и “супер софт” вариантите. По-твърдата смес се оказа по-подходяща, тъй като “супер софт” демонстрира по-високи нива на грейнинг, но Льо Кастеле все пак не е Монако. Според данните, които имаме за надпреварата и нашите продукти, именно най-меката версия на Bridgestone Potenza ще бъде оптималният избор за предстоящия старт. И все пак, всичко това е само едно предположение, така че трябва да изчакаме първите резултати от свободните тренировки в Монте Карло.”