Безкомпромисна двойна победа записа екипът на McLaren за Гран при на Монако, четвърти кръг за сезона във Формула 1. Световният шампион Фернандо Алонсо финишира първи, а благодарение на второто си място Люис Хамилтън за пети пореден път се качи на подиума. Трети, далеч зад двамата пилоти на Сребърните стрели, остана Фелипе Маса.
По традиция резултатите от квалификациите за Гран при на Монако оказаха решаващо значение за крайния изход от надпреварата. От началото до края на състезанието размествания в първата четворка нямаше, което позволи на Фернандо Алонсо да спечели по безапелационен начин втората си победа за сезон 2007. Световният шампион стартира отлично, без проблеми оглави колоната и постепенно започна да натрупва преднина спрямо втория Люис Хамилтън, който на своя страна се откъсна от Фелипе Маса. Единствено дъждът или евентуалната поява на колата за сигурност и новите правила в тази насока, можеха да променят хода на надпреварата, но въпреки сериозните опасения и за двете, Гран при на Монако премина по план, без появата на форсмажорни обстоятелства. Логично последствие от този факт бе двойната победа за McLaren, но едва ли някой е очаквал тя да бъде постигната по толкова категоричен начин. Алонсо и Хамилтън успяха да затворят всички свои конкуренти с по една обиколка с изключение на третия Фелипе Маса. Прогнозите и резултатите от свободните тренировки и квалификациите демонстрираха ясно предимството на MP4-22 с неговата по-къса база на множеството завои по улиците на Монте Карло, но дистанцията спрямо третия бе умопомрачителна - 1:09.114 минути на финала.
Благодарение на двойната победа екипът на Рон Денис вече има двайсет точки аванс спрямо Ferrari, но за да се случи това, активно съдействие оказа Райконен. Кими допусна грешка по време на квалификациите в събота и стартира от шестнайсета позиция. Благодарение на дългата първа серия от обиколки и стратегията с едно влизане в бокса, на финала той зае престижната осмо място, но спечелената една точка едва ли ще има особено значение в битката при конструкторите или при пилотите, където Райконен вече изостава с 15 спрямо лидерите Алонсо и Хамилтън.
Четвъртият пилот, който запази стартовата си позиция до финала, бе Джанкарло Фисикела. Още в Барселона стана ясно, че R27 се развива в правилна посока, но едва в Монте Карло Renault успя да излезе с едни гърди спрямо BMW-Sauber. Или поне що се отнася до единичен резултат, тъй като Хейки Ковалайнен остана тринайсети, а състезателите на д-р Марио Тайсен - съответно пети и шести. Прецизна стратегия с едно влизане в бокса и 45 обиколки в първия стинт позволиха на Кубица да се изкачи от десета на пета позиция. Със стабилно каране и въпреки проблемите заради избора на по-мекия комплект на Bridgestone Potenza в началото на надпреварата, Хайдфелд завърши шести и направи поредна заявка за мястото си в екипа на BMW и през 2008 година.
Алекс Вурц също се представи на ниво. Състезателят на Williams Toyota стартира от единайсета позиция, но в края на надпреварата излезе седми. В последните обиколки бе атакуван от Кими Райконен, но без проблеми запази престижното място, което му гарантира първи точки след Гран при на Сан Марино през 2005 година. Неговият съотборник Нико Розберг избра стратегия с две влизания в бокса, но бе блокиран в началото на надпреварата от по-бавния Хайдфелд, а впоследствие имаше и проблеми със стабилността на FW29, което резултира в незадволителната дванайсета позиция.
Екипът на Honda демонстрира известен напредък, тъй като Барикело и Бътън бяха съвсем близо до зоната на точките – десето място за Рубенс и единайсето за Дженсън. Най-впечатляващ обаче бе прогресът на Скот Спийд, който изстреля Toro Rosso до деветата позиция. Американецът явно се стресна от обвиненията, че се отнася несериозно към Формула 1 и от слуховете, че скоро може да отстъпи мястото си на тестовия пилот на BMW Sauber Себастиен Фетел или на шампионът в сериите Champ Car Себастиен Бурде, и вдигна оборотите, за да регистрира най-доброто постижение за италианската версия на “Червения бик” през сезон 2007.
Следващият старт в календара на Формула 1 е за Гран при на Канада на десети юни. McLaren бе безапелационен в Монако, но със смяната на континента, спокойно може да очакваме и смяна на победителя.
Гран при на Монако – класиране
1. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes 1:40:29.3292. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes +4.095
3. Ф. Маса Ferrari +1:09.114
4. Дж. Фисикела Renault +1 об.
5. Р. Кубица BMW Sauber +1 об.
6. Н. Хайдфелд BMW Sauber +1 об.
7. А. Вурц Williams Toyota +1 об.
8. К. Райконен Ferrari +1 об.
9. С. Спийд Toro Rosso Ferrari +1 об.
10. Р. Барикело Honda +1 об.
11. Дж. Бътън Honda +1 об.
12. Н. Розберг Williams Toyota +1 об.
13. Х. Ковалайнен Renault +1 об.
14. Д. Култард Red Bull Renault +2 об.
15. Я. Трули Toyota +2 об.
16. Р. Шумахер Toyota +2 об.
17. Т. Сато Super Aguri Honda +2 об.
18. А. Дейвидсън Super Aguri Honda +2 об.
Най-бърза обиколка
Ф. Алонсо McLaren-Mercedes 1:15.284Отпаднали
К. Алберс Spyker Ferrari 71 об.
А. Сутил Spyker Ferrari 54 об.
М. Уебър Red Bull Renault 18 об.
В. Лиуци Toro Rosso Ferrari 2 об.
Класиране при пилотите
1. Ф. Алонсо 38
2. Л. Хамилтън 38
3. Ф. Маса 33
4. К. Райконен 23
5. Н. Хайдфелд 18
6. Дж. Фисикела 13
7. Р. Кубица 12
8. Н. Розберг 52
9. Я. Трули 4
10. Д. Култард 4
11. Х. Ковалайнен 3
12. А. Вурц 2
13. Р. Шумахер 1
14. Т. Сато 1
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 76
2. Ferrari 56
3. BMW Sauber 30
4. Renault 16
5. Williams-Toyota 7
6. Toyota 5
7. Red Bull Renault 4
8. Super Aguri Honda 1