Себастиан Фетел (Red Bull) бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на САЩ, която маркира дебюта на пистата край Остин във Формула 1. Двукратният световен шампион изпревари близо със секунда и половина втория Люис Хамилтън (McLaren).
Слънчево, макар и прохладно време посрещна пилотите на най-новата писта в календара на Формула 1, което бе причина за сериозна активност още в самото начало на първата свободна тренировка. Нивата на сцепление обаче бяха толкова ниски, че трябваше да изминат близо 20 минути преди Камуи Кобаяши (Sauber) да запише първата обиколка за време - 1:54.846.
Японецът регистрира още няколко рекордни тура преди Марк Уебър (Red Bull) да слезе в рамките на 1:46 и да покаже, че състезателната линия започва постепенно да се изчиства от прахта, покрила новата писта. Тази тенденция резултатите да се подобряват с всяка изминала обиколка се запази, като най-деен в това отношение бе Люис Хамилтън. Във втората половина на сесията британецът записа пет поредни най-добри резултата и по всичко личеше, че ще завърши начело сутрешната тренировка. С последните си два опита обаче Фетел вдигна летвата първо на 1:38.692, а впоследствие – на впечатляващите 1:38.125, които му отредиха лидерската позиция с аванс от 1.418 секунди спрямо Хамилтън.
Фетел безспорно бе бърз, но тази разлика спрямо Хамилтън далеч не е показателна за реалното разпределение на силите заради постоянно променящите се условия на пистата. Ето защо е рано да изключваме и третия Фернандо Алонсо (Ferrari) от битката за победата, въпреки че той завърши на повече от две секунди зад пилота на Red Bull.
Съотборниците на тримата най-бързи – Дженсън Бътън (McLaren), Марк Уебър и Фелипе Маса (Ferrari), заеха следващите три места, а най-бърз от останалите бе седмият Нико Хюлкенберг (Force India), въпреки че той направи няколко завъртания. Те бяха следствие на ниското сцепление, а не на пилотски грешки, като Хюлкенберг далеч не бе единственият, който трябваше да включва на задна предавка. Особено коварен за пилотите се оказа 19-и завой, макар че цялата тренировка премина без сериозни инциденти.
Челната десетка допълниха Камуи Кобаяши, Нико Розберг (Mercedes) и Серхио Перес (Sauber). Изненадващо място в нея не намериха двамата пилоти на Lotus. Ромен Грожан завърши едва петнайсети, а Кими Райконен, който отново тества новата конфигурация на т.нар. Коанда ауспуси, с една позиция по-напред. Финландецът имаше проблеми в края на състезанието и спря на изхода на питлейна, като на този етап не е ясно каква точно е причината.