Само пет дни след финала на Гран при на Канада надпреварата във Формула 1 бе подновена. Резултатите от свободните тренировки в петък на “Индианаполис” отново демонстрираха смазващото предимство на McLaren. Петте последователни победи за Ferrari на американската писта обаче са достатъчно добра база за шеста поредна.
Фернандо Алонсо бе най-бързият пилот по време на двете свободни тренировки в петък на пистата “Индианаполис”. Световният шампион закова хронометрите на 1:11.925 и стана единственият състезател, който слезе под границата 1:12 минути за целия ден. Въпреки че Алонсо няма добри спомени от надпреварата в Съединените щати, на финала на деня той заяви, че е оптимист за предстоящия старт. “Автомобилът се представи отлично в последните две състезания и по време на свободните тренировки днес, но съм сигурен, че Ferrari и BMW също ще бъдат в челото”, коментира световният шампион, който ще преследва само и единствено победата.
Ако съдим по резултатите от петъчните тренировки вероятно Хамилтън ще бъде отново най-сериозният конкурент на Алонсо за първото място. Младият англичанин, който постигна първата си победа само преди броени дни, регистрира трети и втори резултат и доказа, че няма проблеми с темпото дори и когато не познава спецификите на трасето. Поради липсата на опит с конфигурацията на “Индианаполис” обаче Хамилтън допусна малка грешка в първата част от сутрешната тренировка, но след адекватната намеса на техническия екип повредите по аеродинамиката бяха своевременно отстранени и подготовката му продължи по план.
По време на сутрешната сесия пилотите на Ferrari бяха категорично по-бавни от състезателите в челото. Райконен постигна пети резултат, а Маса – седми. За разлика от останалите отбори обаче Скудерията тества единствено с твърдия комплект на Bridgestone Potenza, който губи близо четири десети на обиколка спрямо “софт” варианта. Логично на следобедната тренировка, когато изпробваха и двата вида гуми, времената на Маса и Райконен се подобриха и те прогресираха до трето и четвърто място.
Роберт Кубица няма да участва в старта за Голямата награда на САЩ, но неговият заместник Себастиaн Фетел доказа, че има потенциал да се бори за титулярното място в BMW-Sauber. 19-годишният германец регистрира четвърто време на сутрешните тренировки и единайсето следобед. Съотборникът му Ник Хайдфелд завърши съответно втори и пети, но изрази недоволството си от настройките на F1.07. Въпреки това BMW-Sauber остава сериозен претендент за подиума, който при грешка от страна на McLaren и Ferrari отново може да се окаже постижима цел и за екипа на Williams. Нико Розберг завърши петъчния ден от подготовката за Гран при на САЩ с шесто и седмо време. Вурц отстъпи сутрешната сесия на тест-пилота на отбора Казуки Накаджима, а по време на следобедната получи теч в скоростната кутия и остана на незавидната 16-а позиция. Въпреки проблемите обаче опитният австриец бе доволен от поведението на автомобила си и на финала на деня заяви, че неговият екип има ясна концепция за настройките, необходими за квалификациите.
След силното представяне на Фисикела и четвъртото място на Хейки Ковалайнен в Канада очакванията към Renault определено нараснаха. Резултатите от свободните тренировки в петък обаче не ги оправдаха. Джанкарло бе изключително разочарован от поведението на болида и прекомерното завиване по време на сутрешната сесия и бе принуден да се задоволи съответно с 15-о и 16-о време. Хейки бе значително по-позитивно настроен, тъй като нямаше никакви по-сериозни проблеми през целия ден и успя да прогресира от 19-о до осмо място, което обаче едва ли е задоволителен резултат за Флавио Бриаторе.
Култард записа поредица от силни времена (осмо на сутрешната тренировка и шесто на следобедната) и зарадва боса на Red Bull Кристиян Хорнър. Скоростната кутия на RB3 обаче отново дефектира, което повлия на представянето на Марк Уебър. Болидът на отбора постепенно набира инерция, но ако Ейдриън Нюи и компания не се справят с проблемите по отношение на надеждността, едва ли ще имат възможност да се борят за подиума.