Седмият старт за сезон 2007 във Формула 1 ще се проведе на реновираната “Индианаполис Мотор Спийдуей”. Bridgestone няма загуба на американската писта, но и през тази година ще се изправи срещу едно от най-големите предизвикателства за годината – страничния наклон на трасето.
“Медиум” и “софт” каучуковите смеси на Bridgestone Potenza ще бъдат използвани от всички единайсет отбора по 4,19-километровото трасе. Преминаването по овала и по вътрешната част на пистата означава, че екипите трябва да правят компромис с настройките на болидите. Комбинацията от страничен наклон, високоскоростни, но същевременно и бавни завои, представлява истинско предизвикателство и за гумите.
Bridgestone има сериозен опит на “Индианаполис” благодарение на марката Firestone - официалният доставчик на “Инди 500”. Последното издание на надпреварата, която се проведе в края на май, бе спечелено от Дарио Франкити.
“При специфичните настройки, които се използват за пистата в Индианаполис, автомобилите губят част от притискателната сила във вътрешната част на пистата, което означава, че трябва да се справят със сцеплението, а ние да предложим меки гуми.”, коментира ръководителят в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone Кийс ван дер Гринт.
“Поради изключително високите скорости и изискванията по отношение на сцеплението избрахме опциите “медиум” и “софт” на Bridgsestone Potenza. Много е важно отборите да спазват препоръките ни за налягането в гумите. Необходимо е от гледна точка и на сигурността, и на скоростта, тъй като наличието на страничен наклон на трасето създава сили, които са близо двойни по интензитет спрямо тези, които въздействат върху гумите при положение, че автомобилът е в хоризонтално положение.
Има различни мнения относно най-добрите настройки за “Индианаполис”, тъй като тя е твърде разнообразна писта. Именно там е и голямото предизвикателство за техническите екипи.
Вече имаме опит и с четирите каучукови смеси на Bridgestone Potenza в състезателни условия и можем да обявим какви вариации ще се използват за следващите три старта в календара. Решението ни е базирано на данните, които имаме от изминалите шест кръга, и на прогнозите, които правим въз основа на предишния си опит с пистите. Под въпрос остава Гран при на Европа, на което домакин ще бъде “Нюрбургринг”. Преместването на датата за провеждане на състезанието през юли означава, че времето ще бъде значително по-топло. Изборът на “софт” и “медиум” е повлиян от този факт. Въпреки че очакваме високи температури, микроклиматът в тази част на континента е изключително променлив и изненадите не са изключени.”
Гран при на | мек | твърд |
САЩ | софт | медиум |
Франция | софт | медиум |
Великобритания | медиум | хард |
Европа | софт | медиум |
Унгария | супер-софт | софт |
Турция | медиум | хард |
по материали на Bridgestone