Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на САЩ: Новият стар шампион Люис Хамилтън!

25.10.2015 22:56
Гран при на САЩ: Новият стар шампион Люис Хамилтън!

Люис Хамилтън спечели драматичната Гран при на САЩ и третата си титла. Нико Розберг завърши втори и подпечата шампионското отличие на своя съотборник, след като спря устрема на Себастиан Фетел (Ferrari) в края на надпреварата.

13 обиколки преди финала победата на Хамилтън изглеждаше невъзможна, но автомобилът за сигурност и отличната реакция на екипа на британеца го върна в играта. Последвалата грешка на Нико Розберг при рестарта реши състезанието, което трима пилоти оглавяваха в отделни моменти.

Старт като по ноти

Чакането си струваше! След поройните дъждове в петък и събота, както и отменената квалификация, Гран при на САЩ се отблагодари на феновете на Формула 1 със страхотна битка от старта до финала. Люис Хамилтън мина първи под карирания флаг, но този успех изглеждаше почти невъзможен след първите спирания в бокса.

Новият световен шампион реагира по-добре при загасването на червените светлини и за пореден път изненада Розберг, който след като изгуби лидерската позиция на първи завой, се смъкна до петото място. На изсъхващата писта обаче пилотите на Red Bull имаха сериозно предимство с интермедиа гумите и бе въпрос на време Хамилтън да попадне в тяхната клопка.

Red Bull начело, макар и за кратко

Даниил Квят, който първоначално се движеше втори, не можа да изпревари британеца, но Даниел Рикардо изпълни успешно задачата. Петнайсет обиколки след старта пилотът на Red Bull излезе в челото за първи път през този сезон. Три по-късно бе ред и на Розберг да мине Хамилтън, който имаше огромни проблеми с гумите.

В този момент пистата вече бе достатъчно суха и сликовете взеха предимство на интермедиа гумите. Същевременно Нико Розберг взе предимство спрямо Даниел Рикардо и оглави класирането в 22-ата обиколка.

Всичко изглеждаше решено. Въпреки лошия старт Розберг бе лидер и преднината му в челото бе близо десет секунди. Маркус Ериксон (Sauber) обаче обърка сметките на германеца, след като паркира своя автомобил на обратната права и извади автомобила за сигурност на пистата.

Понякога сметките не излизат

Всички отбори с изключение на Mercedes и Red Bull извикаха своите състезатели в бокса. Това не се отрази върху представянето на Розберг и Хамилтън, но в този момент Рикардо и Квят напуснаха голямата битка. Междувременно Себастиан Фетел, който потегли едва тринайсети след принудителна смяна на двигателя, сложи медиум гуми и изведнъж се превърна в сериозен претендент ако не за победата, то поне за подиума.

При рестарта Розберг запази с лекота лидерската си позиция и отново контролираше развоя на надпреварата. Победата му изглеждаше в кърпа вързана, защото в 38-ата обиколка той влезе в бокса при виртуален автомобил за сигурност, докато Хамилтън остана на пистата. Разликата в състоянието на гумите бе видна и британецът изглеждаше обречен.

И когато отново напрежението спадна и разликите нараснаха, автомобилът за сигурност отново излезе на пистата, след като Квят катастрофира на предпоследния завой. Mercedes реагира мигновено и вкара Хамилтън в бокса, а веднага след него и Фетел пое към пита, за да смени медиум гумите със софт.

Една малка грешка

Колоната отново се събра, като Розберг бе в челото, следван от своя съотборник, Макс Верстапен (Toro Rosso) и Себастиан Фетел. При рестарта Нико не трепна. Два тура по-късно обаче германецът допусна малка грешка, но Хамилтън чакаше само това и се пребори за първата позиция.

Това бе и кулминационният момент от надпреварата в САЩ, както и за целия сезон 2015, тъй като изпреварването на Хамилтън му гарантира победата, както и титлата. Въпреки че първоначално Розберг направи опит да си върне първото място от Люис, разликата между двамата бързо нарасна и Фетел, който междувременно мина пред Верстапен, получи шанс да се бори за второто място.

Последната въпросителна

Ако пилотът на Ferrari изпревареше Розберг, то той щеше да запази шансовете си за титлата и да отложи развръзката в шампионата на пилотите за Гран при на Мексико. Фетел обаче не разполагаше с достатъчно скорост, а Розберг постъпи спортсменски и задържа второто място.

Макс Верстапен завърши на впечатляващото четвърто място и изравни най-доброто си постижение досега във Формула 1, а на 2,1 секунди зад него остана Сехио Перес. Force India щеше да има двама пилоти в точките, ако Нико Хюлкенберг бе избегнал удара с Даниел Рикардо в 36-ата обиколка, който провали състезанието и на двамата.

В челната десетка

Карлос Сайнц (Toro Rosso) също направи истинско чудо, след като стартира последен, бе наказан заради превишена скорост в питлейна и въпреки това финишира шести. На финала Сайнц изпревари и Дженсън Бътън, но заради добавените пет наказателни секунди бе класиран седми, а Бътън - шести.

Съотборникът на Бътън в екипа на McLaren Фернандо Алонсо също щеше да си тръгне с точки от Остин, но загуби мощност в края на състезанието и остана единайсети. Пред Алонсо в челната десетка място намериха Пастор Малдонадо (Lotus), Луиш Фелипе Насър и Рикардо, който само пет тура преди края изненадващо спря в бокса за смяна на гуми. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.

Интрига и в двата шампионата вече няма. Ако атмосферните условия са променливи обаче, стана ясно, че тя е гарантирана на пистата. Само след седмица битката продължава с Гран при на Мексико!

Коментари
comments powered by Disqus