Люис Хамилтън спечели Гран при на САЩ и увеличи преднината си в челото при пилотите на десет точки. Това е втори пореден успех за дебютанта, който изпревари със секунда и половина световния шампион Фернандо Алонсо. Трети завърши Фелипе Маса с Ferrari.
За по-малко от десет дни Хамилтън покори цяла Северна Америка. Само преди седмица младият англичанин постигна първата си победа във Формула 1 на пистата “Жил Вилньов” в Монреал, а днес се справи и с конкуренцията на “Индианаполис”.
Люис се забави минимално на старта и позволи на Фернандо Алонсо да го атакува още в самото начало на надпреварата, но с умела защитна траектория запази лидерската си позиция и след първия завой. Постепенно двамата пилоти на McLaren се откъснаха в челото, като преди първото влизане в бокса разликата между тях варираше около три секунди. Хамилтън първи посети пита в 21-ата обиколка, а неговият съотборник - една по-късно. Във втория стинт Алонсо навакса минималното изоставане спрямо Люис, който се забави при опитите си да изпревари изостаналия Витантонио Лиуци. На старт-финалната права преди завой номер едно световният шампион атакува от външната страна на пистата, изравни се с болида на своя съотборник, но нямаше достатъчно разстояние, за да завърши маневрата, която умело бе парирана от Хамилтън. След опита за изпреварване, който се случи в 38-ата обиколка, Алонсо намали оборотите и допусна разликата отново да набъбне до 2 секунди. До финала двамата пилоти на McLaren заложиха на сигурността и подариха на Рон Денис трета двойна победа, която изстреля “Сребърните стрели” на дистанция от 35 точки спрямо екипа на Ferrari.
Въпреки че “Индианаполис” е традиционно силна писта за пилотите на “Скудерията”, Фелипе Маса трябваше да се задоволи с третото място, а Кими Райконен – с четвъртата позиция. Финландецът започна надпреварата с твърдия комплект на Bridgestone Potenza, което му коства две позиции на старта. В началото на втората серия обиколки обаче Кими изпревари Ник Хайдфелд и Хейки Ковалайнен и започна да настига своя съотборник. В третия стинт той дори атакува Маса, възползвайки се от предимството на по-меките гуми, но бразилецът защити умело третата позиция. На практика Гран при на САЩ сложи точка на амбициите от страна на Райконен за титлата. Новото попълнение в екипа на Ferrari започна сезона с победа, но след седем старта вече изостава на 26 точки спрямо лидера Хамилтън.
Ковалайнен днес отново доказа, че неслучайно бе избран за пилот на световния шампион при конструкторите за последните две години. Състезателят на Renault потегли от шеста позиция, но изпревари на старта Кими Райконен. В края на първия стинт Хейки дори излезе начело, тъй като стратегията му включваше дълга първа серия от обиколки. Младият финландец не можеше да поддържа темпото на McLaren и Ferrari, но благодарение на безгрешното си пилотиране и отпадането на Ник Хайдфелд пресече четвърти финалната линия. Неговият съотборник Джанкарло Фисикела стартира добре, но допусна грешка в завой номер четири на втората обиколка, която не можа да компенсира до финала на надпреварата. Италианецът завърши девети и вече е само на една точка пред по-младия си съотборник в класирането при пилотите.
Розберг се движеше шести благодарение на стратегия с едно влизане в бокса, но само пет обиколки преди финала неговият Williams избухна в пламъци. Нико напусна бесен болида, тъй като за пореден път технически проблем го лишава от заслужени точки. Съотборникът му Алекс Вурц през по-голямата част от състезанието неуспешно се опитваше да изпревари Витантонио Лиуци, което на практика го остави извън борбата за първите осем места. Опитният австриец завърши десети и въпреки че прогресира със седем позиции, разочарова с представянето си.
След отпадането на Розберг и на Ник Хайдфелд, който се оттегли от надпреварата в 56-ата обиколка заради проблем в хидравликата, Ярно Трули, Марк Уебър и Себастиан Фетел се наредиха съответно шести, седми и осми. 19-годишният германец спечели първата точка още при дебютното си състезание, като по този начин стана най-младият пилот с актив във Формула 1, подобрявайки рекорда на Бътън от 2000 година.
Следващият старт е на първи юли за Голямата награда на Франция. Люис Хамилтън е жаден за нови успехи, но Фернандо Алонсо със сигурност ще се опита да защити титлата си на двукратен световен шампион. Екипът на Ferrari също ще се опита да се намеси в борбата за челото, но след нокдауна от последните три състезания това съвсем няма да бъде лесно.
Гран при на САЩ – класиране
1. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes 1:39:09.065
2. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 1.518
3. Ф. Маса Ferrari + 12.842
4. К. Райконен Ferrari + 15.422
5. Х. Ковалайнен Renault + 41.402
6. Я. Трули Toyota + 1:06.703
7. М. Уебър Red Bull Renault + 1:07.331
8. С. Фетел BMW Sauber + 1:07.783
9. Дж. Фисикела Renault + 1 об.
10. А. Вурц Williams Toyota + 1 об.
11. А. Дейвидсън Super Aguri Honda + 1 об.
12. Дж. Бътън Honda + 1 об.
13. С. Спийд Toro Rosso Ferrari + 2 об.
14. А. Сутил Spyker Ferrari + 2 об..
15. К. Алберс Spyker Ferrari + 3 об.
16. В. Лиуци Toro Rosso Ferrari + 5 об.
17. Н. Розберг Williams Toyota + 5 об.
Най-бърза обиколка
К. Райконен Ferrari 1:13.117
Отпаднали
Н. Хайдфелд BMW Sauber 56 об.
Т. Сато Super Aguri Honda 14 об.
Р. Барикело Honda 2 об.
Д. Култард Red Bull Renault 2 об.
Р. Шумахер Toyota 1 об.
Класиране при пилотите
1. Л. Хамилтън 58
2. Ф. Алонсо 48
3. Ф. Маса 39
4. К. Райконен 32
5. Н. Хайдфелд 26
6. Дж. Фисикела 13
7. Х. Ковалайнен 12
8. Р. Кубица 12
9. А. Вурц 8
11. Я. Трули 7
10. Н. Розберг 5
12. Д. Култард 4
13. Т. Сато 4
14. Р. Шумахер 2
15. М. Уебър 2
16. С. Фетел 1
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 106
2. Ferrari 71
3. BMW Sauber 39
4. Renault 25
5. Williams-Toyota 13
6. Toyota 9
7. Red Bull Renault 6
8. Super Aguri Honda 4