Себастиан Фетел (Red Bull) спечели Гран при на Сингапур и девета победа през този сезон, но ще трябва да отложи празненствата за втората си световна титла за след две седмици в Япония, тъй като Дженсън Бътън (McLaren) финишира втори. Челната тройка допълни Марк Уебър (Red Bull).
В дадени моменти от надпреварата Фернандо Алонсо заемаше третата позиция, но максимумът за автомобила на Ferrari бе четвъртото място. Люис Хамилтън (McLaren) пък предизвика поредния инцидент, но все пак стигна финала пети, докато Михаел Шумахер (Mercedes GP) предизвика единствената поява на автомобила за сигурност.
Всичко е по план
Гран при на Сингапур предостави поредната възможност на Себастиан Фетел да докаже, че той е най-стабилният пилот от началото на сезона, а RB7 – най-бързият и надеждният автомобил. И 24-годишният германец го направи. Той потегли отлично, оглави колоната и със систематична преднина се откъсна в челото, като трупаше по секунда на тур.
Единственият проблем за Фетел дойде в 30-ата обиколка, когато Михаел Шумахер удари Серхио Перес (Sauber) и впоследствие се заби в предпазните заграждения на завой номер 8. За четвърта поредна година автомобилът за сигурност излезе на „Марина Бей” и неутрализира напълно преднината на Фетел, но още в първата обиколка след рестартирането на състезанието той се възползва от това, че основният му съперник Дженсън Бътън е в трафик и му взе близо 10 секунди.
В края на надпреварата пилотът на McLaren се опита да притисне Фетел, но разликата между двамата бе прекалено голяма, за да може чудото да се случи. Световният шампион спечели деветата си победа за сезона и е само на точка от спечелването на втората поредна титла, тъй като изоставането на втория Бътън е 124 точки от 125, които могат да бъдат спечелени до края на годината.
Битката за третото място
Фернандо Алонсо за пореден път направи отличен старт и още при загасването на червените светлини излезе на трета позиция зад Фетел и Бътън. На обратния полюс се представи Марк Уебър, който се смъкна от второ на четвърто място, но пък темпото му бе достатъчно добро, за да започне да притеснява пилота на Ferrari няколко обиколки по-късно. 10 тура след началото Уебър атакува по страхотен начин Алонсо и мина пред него в завой номер 14. Двукратният световен шампион пък отговори с по-къс първи стинт, който му върна третото място.
Битката между двамата продължи и след прибирането на автомобила за сигурност, когато Уебър използва DRS системата, за да излезе отново на трета позиция, като в крайна сметка след тази атака той не я отстъпи отново на Алонсо и се качи на подиума редом до Фетел и неговия подгласник. По този начин австралиецът се доближи само на три точки от Бътън и второто място във временното класиране при пилотите, а между двамата се намира Фернандо Алонсо.
Сърбай попарата
Претендент за вицешампионската титла остава и Люис Хамилтън, въпреки че пилотът на McLaren сътвори поредната глупост. Той се забави много на старта и се смъкна от четвърта на осма позиция, но пък набързо се справи със съпротивата на двамата пилоти на Mercedes Михаел Шумахер и Нико Розберг.
Фелипе Маса (Ferrari) обаче се оказа сериозно препятствие за Хамилтън, защото след първите спирания в бокса, при един от опитите си да го изпревари, британецът удари с предното си крило задната му дясна гума и я спука. В резултат Маса пое към бокса за нов комплект, а Хамилтън – за да смени своя нос. Но това не бе единственият проблем за Люис, който малко по-късно отново премина през питлейна, но този път, за да изтърпи наказанието си заради инцидента.
При връщането си на пистата Хамилтън бе шестнайсети, но след серия от прекрасни атаки той се изкачи на петата позиция. Наложи му се да я повтори в последните десетина обиколки, тъй като гумите му не издържаха, но той се справи успешно и с тази задача и спаси донякъде едно изгубено състезание.
В зоната на точките
Прекрасна стратегия с максимално дълга първа серия обиколки осигури шестото място на Пол ди Реста, което е и най-доброто му класиране до момента във Формула 1. Неговият съотборник Адриан Сутил пък завърши осми, което даде аванс от 12 точки на Force India в битката за шестото място при конструкторите спрямо Sauber.
Между двамата пилоти на Force India завърши Нико Розберг, а челната десетка допълниха Фелипе Маса и Серхио Перес (Sauber), като бразилецът изпревари своя конкурент в последната обиколка.
Отдавна се знае кой ще бъде шампионът във Формула 1 за сезон 2011. Официалното потвърждение обаче ще се случи след две седмици, когато е Гран при на Япония.