Фернандо Алонсо спечели първата си победа за сезона и първата за Renault след 2006 година. Екипът на Ferrari претърпя пълен провал на новата писта в Сингапур, след като Маса остана извън зоната на точките, а Райконен катастрофира четири обиколки преди финала.
Нико Розберг (Williams) изненадващо финишира на втора позиция, което е най-доброто му постижение като пилот във Формула 1, а Люис Хамилтън (McLaren) се пребори за третото място в една надпревара, чийто краен изход бе решен от появата на колата за сигурност 14 обиколки след старта.
Объркани сметки
Гран при на Сингапур започна по блестящ начин за екипа на Ferrari. Фелипе Маса поведе колоната на старта и само в рамките на обиколка се откъсна на една секунда спрямо Хамилтън, който се движеше втори. Първоначално Райконен изоставаше от двойката на лидерите, но постепенно вдигна темпото и започна да притиска пилота на McLaren. В момента, когато всички очакваха първите влизания в бокса, обаче Нелсиньо Пикет (Renault) катастрофира на излизането от осемнайсетия завой и на пистата излезе кола за сигурност.
Инцидентът обърка стратегиите на повечето отбори и пилоти. Единствено стартиралият от петнайсета позиция Фернандо Алонсо бе направил първия си пит, докато останалите състезатели трябваше да изчакат отварянето на питлейна, за да презаредят и сменят своите гуми. Двама от тях – Нико Розберг и Роберт Кубица (BMW Sauber), обаче се отправиха към бокса въпреки забраната, тъй като рискуваха да останат без гориво. Една обиколка по-късно рейс контролът все пак даде зелена светлина и лидерите последваха техния пример.
Отново инцидент в бокса на Ferrari
При подобни ситуации, когато по-голямата част от пилотите влизат в бокса за презареждане, често сме били свидетели на инциденти. Пред гаражите на Ferrari обаче се разрази истинска буря. Прословутата след Гран при на Европа сигнализационна система, която в Скудерията замества „лолипопа”, даде зелена светлина на Маса преди неговият екип да завърши презареждането. Бразилецът, който оглавяваше колоната до момента, потегли без да погледне в огледалата и в резултат скъса маркуча за гориво и повали на земята няколко от механиците на отбора.
На практика с този инцидент състезанието за Маса приключи, но той изчака в края на питлейна, където неговите инженери откачиха след неколкократни опити шланга, и макар и с голямо закъснение, се върна в надпреварата. Последва наказание с принудително минаване през бокса, но то едва ли имаше съществено значение, тъй като Фелипе така или иначе се движеше последен.
Златната възможност за Алонсо
Какво се случваше междувременно на пистата? Пилотите, които изоставаха в началото на състезанието, получиха възможност да се придвижат напред.
Нико Розберг оглави колоната, а зад него Ярно Трули (Toyota), Джанкарло Фисикела (Force India), Роберт Кубица и Фернандо Алонсо оформиха челната петица. Розберг и Кубица обаче получиха очаквано наказание с принудителен пит стоп за това, че не са изчакали отварянето на питлейна, а Трули и Фисикела не бяха направили още своите спирания. Така Алонсо се озова в изключително изгодна позиция да атакува първото място. Испанецът нито за миг не се поколеба да се възползва от нея и 28 обиколки преди финала оглави класирането.
Маса отново в центъра на събитията
Пилотът на Renault постепенно започна да трупа преднина в челото, която запази и дори увеличи след вторите спирания в бокса. Въпреки наказанието, което изтърпя междувременно, Розберг се движеше втори. Единайсет обиколки преди финала разликата между двамата бе повече от 20 секунди, но Фелипе Маса отново се прояви. Бразилецът се завъртя в 21-я завой и в момента, когато отново се върна на пистата, блокира Адриан Сутил (Force India), като за германецът оставаше единствено да се забие в предпазните заграждения.
Инцидентът отново стана причина за поява на колата за сигурност, която неутрализира напълно аванса на Алонсо. При рестарта обаче испанецът бе безкомпромисен и с лекота се откъсна пред втория Розберг, за да спечели първата си победа след Гран при на Италия 2007 и първата за екипа на Renault след Гран при на Япония 2006.
Усмивки в бокса на McLaren
Люис Хамилтън завърши надпреварата на трета позиция и след грешките на Маса увеличи преднината си в класирането при пилотите на седем точки. Но това не бе най-лошата новина за екипа на Ferrari.
Четири обиколки преди финала петият Райконен атакува прекалено агресивно шикана в десетия завой, изгуби контрол над своя автомобил и се заби в загражденията. По този начин Скудерията си тръгна от Сингапур без нито една спечелена точка и позволи на McLaren да оглави шампионата на конструкторите.
В зоната на точките
Тимо Глок изведе Toyota на четвърто място, като успехът на японския тим можеше да е и още по-голям, ако неговият съотборник Ярно Трули не бе получил повреда в скоростната кутия десет обиколки преди финала. До този момент италианецът се движеше пети.
Катастрофата на Райконен позволи на Себастиан Фетел (Toro Rosso) да се придвижи на пета позиция, а в зоната на точките завършиха още Ник Хайдфелд (BMW Sauber), Дейвид Култард (Red Bull) и Казуки Накаджима (Williams).
Хамилтън е все по-близо до първата си шампионска титла, но до края на сезона остават още три старта. Първият от тях е след две седмици на пистата „Фуджи” в Япония.