Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Турция: Хеттрик за Фелипе Маса

11.05.2008 14:05

Пилотът на Ferrari Фелипе Маса спечели за трети пореден път Гран при на Турция. Втори завърши Люис Хамилтън (McLaren), а световният шампион Кими Райконен (Ferrari) остана на трета позиция.

 „Истанбул парк” стана домакин на едно от най-интересните състезания за сезона – оспорвана битка за първото място между Фелипе Маса и Люис Хамилтън, много изпреварвания в по-задни позиции и дори една поява на колата за сигурност на пистата. Ferrari отново надделя в двубоя с McLaren, но това съвсем не стана толкова лесно, колкото на „Каталуня” преди две седмици.

Три в едно 

За трети пореден път Фелипе Маса превзе Босфора. Бразилецът контролираше надпреварата през по-голямата й част, след като стартира от първа позиция, но за момент победата му далеч не изглеждаше толкова сигурна. 23 обиколки след старта Хамилтън го изпревари по блестящ начин в дванайсетия завой на пистата и оглави класирането. Пилотът на McLaren обаче не можа да запази лидерската си позиция, тъй като разчиташе на стратегия с три влизания в бокса, и в крайна сметка завърши втори.

Победата изведе Маса на втора позиция в класирането при пилотите, като изоставането му спрямо лидера Райконен е седем точки.

Проблеми за Райконен и Ковалайнен 

Световният шампион завърши трети, като една от основните причини за слабото му представяне е лекият удар между него и Ковалайнен на старта. Кими стартира добре и атакува по-предно класиране още в самото начало на надпреварата. При опита си да изпревари Ковалайнен обаче неговият болид се удари в този на McLaren, финландецът повреди своето предно крило и загуби няколко места. Скудерията прецени, че е по-добре да не заменя компонента и остави своя пилот на пистата, което се оказа и най-правилното решение в този момент. Райконен завърши трети и със спечелените шест точки запази лидерската си позиция в шампионата на пилотите.

Последиците от контакта в началото на надпреварата се оказаха много по-съществени за Хейки Ковалайнен. Спукана гума стана причина той да посети бокса само две обиколки след старта. Въпреки че стана автор на няколко блестящи изпреварвания, особено впечатляващи в двубоите с пилота на Toyota Тимо Глок, Хейки завърши дванайсети.

В зоната на точките 

По традиция третият по сила отбор бе BMW Sauber. В началото на състезанието Кубица се движеше трети, но впоследствие Райконен мина пред него. Разликата между темпото на Ferrari и BMW бе очевидна, но немският тим бе с една класа над останалите отбори и полякът с лекота финишира четвърти. Единственият проблем за Кубица беше повредата в радиото, която го остави без комуникация с бокса. Другият пилот на Тима Ник Хайдфелд отново демонстрира впечатляващо състезателно темпо и от девета позиция на старта се изкачи до петото място.

Още след квалификациите Фернандо Алонсо призна, че седмата позиция е програма максимум на Renault. Благодарение проблемите на Ковалайнен обаче бившият световен шампион се класира шести. Марк Уебър (Red Bull) и Нико Розберг (Williams) са другите двама пилоти, завършили в зоната на точките. За съжаление Рубенс Барикело нямаше този шанс. В рекордния си старт номер 257 пилотът на Honda финишира на незавидното четиринайсето място.

Губещите 

За разлика от предходната надпревара в Испания, където колата за сигурност играеше централна роля, на „Истанбул парк” тя се появи само веднъж и то в самото начало на състезанието. При оформянето на колоната след старта Джанкарло Фисикела (Force India) закъсня при спирането за първия завой и се вряза в задницата на Казуки Накаджима (Williams), като и двамата отпаднаха заради инцидента. Надпреварата не завърши и Себастиен Бурде, който изгуби контрол над своя автомобил в последния завой на 25-ата обиколка и остана блокиран в зоната за сигурност.

Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Монако (22 – 25 май). Именно там миналата година McLaren обърна развоя на шампионата. Дали Сребърните стрели ще съумеят отново да прекъснат победния ход на Скудерията?

Коментари
comments powered by Disqus