Пилотът на Brawn GP Дженсън Бътън спечели Гран при на Турция и шестата си победа за сезона от общо седем старта. Марк Уебър изведе Red Bull на втора позиция, а стартиралият от полпозишън Себастиан Фетел остана трети след грешка в първата обиколка.
Ярно Трули (Toyota) се пребори с Нико Розберг (Williams) за четвъртата позиция при вторите спирания в бокса. Фелипе Маса (Ferrari), Роберт Кубица (BMW Sauber) и Тимо Глок (Toyota) допълниха челната осмица. Съотборникът на Бътън в екипа на Brawn GP Рубенс Барикело не завърши, което означава, че само седем кръга след началото на сезон 2010 британецът има цели 26 точки аванс в шампионата на пилотите.
Ключовият момент
Първата обиколка на „Истанбул парк” бе определяща за крайния изход от надпреварата. Спечелилият полпозишън Себастиан Фетел потегли добре и поведе колоната, като зад него веднага след загасването на червени светлини се залепи Дженсън Бътън. Третият на грида Рубенс Барикело обаче имаше сериозни проблеми с превключването на предавките и остана далеч назад. Междувременно Ярно Трули се изкачи на трета позиция, а Марк Уебър се движеше четвърти. Зад тях пилотите на Ferrari водеха битка с Нико Розберг и Роберт Кубица.
По всичко личеше, че Фетел ще води колоната поне до края на първата серия обиколки, но заради силния вятър на „Истанбул парк” германецът се озова в зоната за сигурност след десетия завой и Дженсън Бътън необезпокоявано мина пред него. Това бе и ключовият момент от състезанието, тъй като лидерът в шампионата имаше гориво за две обиколки повече в първата серия, а същевременно поддържаше темпо по-добро от това на Фетел.
Шеста победа за Дженсън Бътън
Екипът на Red Bull се опита да компенсира грешката на своя пилот, задавайки му стратегия с три спирания в бокса. В края на втората серия обиколки този подход бе на път да проработи, тъй като Фетел се залепи зад задното крило на Бътън, но германецът така и не получи шанс да атакува лидера. Малко по-късно напрежението върху Дженсън спадна окончателно, тъй като неговият преследвач отново пое към бокса.
Петнайсет обиколки преди края на надпреварата Бътън направи второто си и последно спиране, след което отново поведе с лекота колоната, за да спечели шестата си победа за сезона. Неговият съотборник Рубенс Барикело се опита да компенсира изоставането си на старта, но първо се завъртя, опитвайки се да изпревари Хейки Ковалайнен (McLaren), после повреди предното си крило, след като атакува Адриан Сутил (Force India), а впоследствие остана и без седма предавка.
Бразилецът се движеше в дъното на колоната десет обиколки преди края на състезанието, когато технически проблем сложи край на мъките му. Нулата, която Барикело записа, позволи на Бътън да увеличи преднината си във временното класиране при пилотите на цели 26 точки само седем кръга след началото на шампионата.
Двоен подиум за Red Bull
По много интересен начин се разви двубоят за второто място. Марк Уебър се движеше четвърти след старта, но в края на първата обиколка използва една грешка на Трули, за да мине с позиция напред. Австралиецът поддържаше стабилно темпо, но пред него Фетел водеше атаката на Red Bull към подиума. Класическата стратегия с две спирания обаче се оказа по-добро решение за надпреварата на „Истанбул парк” и след последния стоп на германеца Марк излезе на втора позиция.
В края на състезанието Фетел започна да топи преднината на своя съотборник, но неговият състезателен инженер недвусмислено го посъветва да не поема излишни рискове и да „пази двигателя”. Което бе и напълно очаквано, тъй като двойният подиум на Red Bull означаваше 14 точки срещу 10 за лидера в шампионата на конструкторите Brawn GP. По този начин разликата между двата тима в отборното класиране бе намалена, но продължава да е внушителна – 39,5 точки в полза на Рос Браун и компания.
В зоната на точките
Нико Розберг и Ярно Трули водеха оспорвана битка за четвъртото място. При първите спирания в бокса германецът излезе пред своя съперник, но при вторите Трули си върна позицията. С много късен втори пит съотборникът на Ярно в екипа на Toyota Тимо Глок се изкачи на осмото място и донякъде компенсира изоставането си в квалификациите.
След отличното представяне в Монако Ferrari отново върна газта. Фелипе Маса завърши шести и спечели три точки, но неговият съотборник Кими Райконен не можа да се възползва от разбъркването на старта и трябваше да се задоволи с деветата позиция на финала. Между тях място намери седмият Роберт Кубица, който за първи път този сезон финиша в зоната на точките.
В зоната на здрача
Екипът на McLaren ще трябва да забрави възможно най-бързо Гран при на Истанбул. Стартиралият от шестнайсета позиция Люис Хамилтън се опита да компенсира изоставането си със стратегия с един стоп, но тринайсетото място бе програма максимум за британеца. Неговият съотборник Хейки Ковалайнен остана четиринайсети.
Шест от седем. Това е равносметката за Brawn GP и Дженсън Бътън след началото на сезона. Дали тази серия ще продължи, ще разберем след две седмици на пистата „Силвърстоун”, която е домакин на британската Гран при, осми кръг от Формула 1 за сезон 2009.
Павел
Все едно да платиш 200$ за да гледаш мач на Тайсън - и при него издържаха по минутка... Добре, че през това време Федерер твореше :)