Люис Хамилтън (McLaren) удържа атаките на Кими Райконен (Lotus) и спечели Гран при на Унгария, единайсети кръг от Формула 1. Ромен Грожан допълни челната тройка и направи подиума на Lotus двоен.
Стратегията с три спирания, която избра екипът на Red Bull, не помогна на Себастиан Фетел и Марк Уебър, в резултат на което двамата останаха съответно на четвърта и осма позиция. Победителят от предишния старт Фернандо Алонсо (Ferrari) изоставаше драстично като чиста скорост спрямо лидерите и петото място бе програма максимум за него.
Първата битка
Последното състезание преди лятната пауза до голяма степен се реши още на старта, тъй като пистата в Унгария отново не даде шанс на пилотите да атакуват въпреки гумите на Pirelli, KERS и DRS. Люис Хамилтън се изстреля напред при загасването на червените светлини и само за две обиколки се откъсна на две секунди пред Ромен Грожан. Това на практика лиши французина от възможността да използва своя DRS и му попречи да се бори за първото място по време на отварящия стинт.
Най-добрият шанс за Грожан да мине пред своя съперник се отвори при първите спирания в боксовете. Механиците на McLaren се забавиха при обслужването на автомобила на Хамилтън заради проблем с единия пистолет, но и тези на Lotus, обиколка по-късно, задържаха повече от очакваното своя пилот. Така статуквото в челото на колоната се запази, но не и разликатата между двамата. Грожан избра за втория си стинт отново меките гуми на Pirelli и започна бързо да топи преднината на британеца. 25 обиколки след старта Хамилтън вече бе в DRS зоната на своя съперник и напрежението растеше. Последваха обаче две малки грешки за Грожан и на практика с тях надеждите му за първа победа във Формула 1 приключиха.
Прогресът на Кими и надеждите на Фетел
Докато всички наблюдаваха двубоя между Грожан и Хамилтън, Кими Райконен, който на старта имаше проблеми с KERS и бе изпреварен от Фернандо Алонсо в борбата за петото място, спокойно въртеше почти квалификационни обиколки в края на втория си стинт. С максимално късно второ спиране финландецът излезе на пистата точно пред съотборника си и на свой ред подгони Хамилтън. Но и в този случай „Хунгароринг” помогна на пилота на McLaren, защото въпреки по-лошото състояние на своите гуми, Люис опази първата си позиция до финала и спечели Гран при на Унгария.
И тримата пилоти в челото избраха стратегия с две спирания в бокса. Red Bull обаче заложи на три. Десет обиколки преди финала Себастиан Фетел сложи меки гуми и започна с бясна скорост да топи преднината на третия Грожан. Няколко тура обаче не достигнаха на двукратния световен шампион и в крайна сметка той остана четвърти на финала.
Три или две спирания?
Три пъти в бокса спира и Дженсън Бътън (McLaren), който стартира отлично и още в първата обиколка изпревари Фетел. Състезателното му темпо обаче бе далеч по-слабо от това на германеца, а и прекара почти целия си трети стинт зад Бруно Сена (Williams). В резултат Бътън стигна едва шести до финала и позволи на Фернандо Алонсо също да мине пред него.
В средата на надпреварата изглеждаше невъзможно Алонсо да завърши пети, защото Марк Уебър бе далеч пред него, но стратегията на Ferrari проработи, докато тази на австралиеца – не. Пилотът на Red Bull направи трето спиране, което в крайна сметка го остави на незавидната осма позиция. По този начин въпреки слабото си състезание Фернандо Алонсо отново увеличи преднината си в шампионата, която вече е цели 40 точки спрямо Уебър.
В зоната на точките
Бруно Сена завърши седми, докато неговият съотборник в екипа на Williams Пастор Малдонадо отново бе център на вниманието заради агресивните си действия на пистата. Двайсет обиколки преди финала венецуелецът удари леко Пол ди Реста (Force India), в резултат на което бе наказан с принудително минаване през бокса и остана едва тринайсети. Това пък даде възможност на Нико Розберг (Mercedes) да се пребори за последната точка, като пред него завърши Фелипе Маса (Ferrari).
Само двама пилоти не завършиха унгарската Гран При. Нараин Картикеян (HRT) паркира встрани от пистата шест тура преди финала, а Михаел Шумахер се прибра в бокса на Mercedes два по-рано. Седемкратният световен шампион изгасна на стартовата решетка и се движеше в дъното на колоната, което вероятно е и причината екипът на Mercedes да предпочете той да не мине под карирания флаг. Това на теория ще даде възможност на германеца да стартира в Белгия с нова скоростна кутия, без да бъде наказан.
До старта на „Спа” обаче има цял месец. Сега е време за почивка!