Фернандо Алонсо ще потегли от първа позиция в утрешното състезание за Голямата награда на Унгария. В последната си обиколка на квалификациите двукратният световен шампион постигна резултат 1:19.674 и изпревари своя съотборник Люис Хамилтън.
С оглед на характеристиките на “Хунгароринг” първите две места за McLaren не са изненада. Пистата, която с множеството си завои и липса на дълги прави напомня на уличното трасе в Монако, бе значително по-подходяща за болидите на McLaren. Фернандо Алонсо спечели квалификациите в последната обиколка и изпревари младия си съотборник Люис Хамилтън, който във втория тур фиксира и най-добрия резултат за уикенда – 1:19.301. Новакът не получи шанс да се противопостави на световния шампион, тъй като петнайсетте минути за третата квалификационна сесия изтекоха преди да стартира последна си бърза обиколка.
Напълно противоположно бе представянето на Ferrari. Кими Райконен ще потегли от четвърта позиция, а Фелипе Маса – от незавидната 14-а. Болидът на бразилеца изгасна на излизане от бокса близо четири минути преди края на втория тур. Въпреки че екипът на Ferrari успя да го върне на пистата, той не намери място сред най-добрите десет, тъй като времето до финала на сесията бе прекалено малко за добра бърза обиколка. Четвъртото място на Кими едва ли е изненада, тъй като още на свободните тренировки финландецът се оплакваше от настройките на своя болид.
Ник Хайдфелд изведе BMW-Sauber на втора стартова редица. Опитният германец изпревари в последната си бърза обиколка Кими Райконен и си гарантира отличната трета позиция за утрешния старт. Неговият съотборник Роберт Кубица остана седми.
Нико Розберг затвърди отличните си резултати от свободните тренировки с петото място на стартовата решетка. Още по-впечатляващо, с оглед на моментното състояние на тима, беше представянето на пилотите на Toyota. Ралф Шумахер завърши квалификациите с шести резултат, а Трули – с девети. Италианецът определено имаше ресурс за по-добра бърза обиколка, тъй като по време на втората сесия стана единственият пилот, който успя да се доближи до постиженията на Алонсо и Хамилтън и да преодолее границата от 1:20 минути.
Джанкарло Фисикела и Марк Уебър попълниха останалите две места в челната десетка.
Дейвид Култард бе само на крачка от третата квалификационна сесия, но в последните секунди на втория тур Роберт Кубица го изпревари. Шотландецът ще споделя шеста стартова редица с Хейки Ковалайнен, който въпреки че фикисра втори резултат на Q1, остана дванайсети при следващия си опит.
За трети пореден път Дженсън Бътън не успя да преодолее първото препятствие на квалификациите. Победителят в миналогодишното издание на Гран при на Унгария ще си прави компания за предстоящия старт със своя съотборник Рубенс Барикело. Двамата ще потеглят съответно от 17-а и 18-а позиция.
Витантонио Лиуци явно не иска да споделя съдбата на своя вече бивш съекипник Скот Спийд. Италианецът се представи блестящо с оглед на качествата на болида на Toro Rosso и завърши с 16-и резултат. Дебютантът във фамилията на „Червения бик“ Себастиан Фетел остана двайсети.
Квалификациите отново демонстрираха, че „супер-софт“ опцията на Bridgestone Potenza е твърде неподходяща за настоящите условия на пистата. И при двата комплекта е налице грейнинг, но при по-мекия дегенеративните процеси са изключително силни и за по-малко от десет обиколки гумите губят напълно своите качества. Вероятно този аспект ще е от изключително значение за точните стратегии на отборите в утрешното състезание.
Гран при на Унгария – стартова решетка
1. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes
2. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes
3. Н. Хайдфелд BMW-Sauber
4. К. Райконен Ferrari
5. Н. Розберг Williams-Toyota
6. Р. Шумахер Toyota
7. Р. Кубица BMW-Sauber
8. Дж. Фисикела Renault
9. Я. Трули Toyota
10. М. Уебър Red Bull-Renault
11. Д. Култард Red Bull-Renault
12. Х. Ковалайнен Renault
13. А. Вурц Williams-Toyota
14. Ф. Маса Ferrari
15. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda
16. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari
17. Дж. Бътън Honda
18. Р. Барикело Honda
19. Т. Сато Super Aguri-Honda
20. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari
21. А. Сутил Spyker-Ferrari
22. С. Ямамото Spyker-Ferrari