За старта на “Хунгароринг” в края на седмицата отборите във Формула 1 отново ще имат на разположение “супер-софт” варианта на Bridgestone Potenza. Той ще бъде комбиниран със значително по-често използваната “софт” опция, която ще трябва да се справи с тясното, изпълнено с много завои и хлъзгаво 4,38-километрово трасе.
“Хунгароринг” ще посрещне за 22-и път болидите във Формула 1. Пистата е огромно предизвикателство и за пилотите, и за автомобилите, тъй като множеството тесни завои прекъсват правите и проблематизират сериозно охлаждането на двигателя и спирачната система. Може би поради тази причина стартът в Унгария има славата на един от най-взискателните към техниката за целия сезон.
Атмосферните условия над региона имат огромно влияние върху всяко състезание, но от не по-малко значение е и правилният избор на гуми. Гран при на Европа 2007 бе доказателство за това твърдение. В момента на територията на Стария континент се наблюдават едновременно сериозни наводнения и огромни жеги, което прави предизвикателството на “Хунгароринг” непредсказуемо. Предварителните прогнози обаче сочат, че високите температури и парещото слънце ще имат предимство.
Настилката на пистата е изключително гладка, което означава, че за предстоящия старт Bridgestone ще предложи на своите клиенти двете най-меки опции на състезателната Potenza. Горещото време и характеристиките на трасето, предпоставка за висок грейнинг, са сериозно предизвикателство за пилотите и техническите екипи на отборите.
Миналата година Гран при на Унгария остана в историята с нетипичните за региона атмосферни условия и неочаквания дъжд. Надпреварата бе спечелена от пилота на Honda Дженсън Бътън, който за първи път достигна до най-високата позиция във Формула 1. Англичанинът изпревари близо с половин минута състезателя на McLaren Педро де ла Роса. Трети завърши Ник Хайдфелд, който маркира първия подиум за BMW-Sauber.
Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone
“Гладката настилка и фактът, че пистата не се използва много често, означава, че нивото на сцепление ще бъде ниско. Поради тази причина ние ще предоставим на отборите двете най-меки смеси, които трябва да се справят с тази особеност. Спецификите на трасето са предпоставка за високи нива на грейнинг, особено за гумите на предната ос. Обикновено температурите в Будапеща са високи, което също е предизвикателство за меките смеси.
От ключово значение за доброто класиране е силната квалификация. Изпреварването е изключително трудно, което означава, че доброто подгряване на гумите и времената в началото на състезание са също много важен фактор. Шансовете за успех са минимални, ако стартираш от по-задна позиция дори и да използваш най-точната за момента стратегия. Представянето по време на квалификациите е определящият фактор за успеха, който може да се случи единствено при контролирано износване на гумите и овладяване на грейнинга.”