Фернандо Алонсо спечели първата победа за Ferrari през 2011 г., след като грешка в бокса коства лидерската позиция на Себастиан Фетел (Red Bull) в британската Гран при. Съотборникът на световния шампион Марк Уебър допълни челната тройка.
Люис Хамилтън (McLaren) и Фелипе Маса (Ferrari) си оспорваха до последния метър четвъртата позиция, но в крайна сметка световният шампион за 2008 г. я запази, въпреки че на предпоследния завой двамата се удариха.
Макар и с малко късмет
60 години, след като Ferrari спечели първата си победа във Формула 1, „Силвърстоун” отново донесе късмет на Скудерията. За да се стигне дотам обаче, Фернандо Алонсо трябваше да се потруди значително.
Двукратният световен шампион не можа да прогресира на старта и остана зад двамата пилоти на Red Bull, но пък спореше много ожесточено за втората позиция с австралиеца в първата фаза на надпреварата, която премина при условия на изсъхваща писта. След спиранията в бокса и прехода от интермедиа към меките гуми темпото на Алонсо спадна и той загуби една позиция спрямо Люис Хамилтън (McLaren).
С напредването на състезанието обаче испанецът ставаше все по-бърз и по-бърз, като първо си върна третото място от пилота на McLaren, а после при вторите спирания изпревари и двамата състезатели на Red Bull, за да оглави класирането. От този момент до края на британската Гран при Алонсо методично увеличаваше преднината си и пресече финалната линия с 16 секунди аванс спрямо втория Себастиан Фетел.
Вътре в отбора
Деветият кръг за сезон 2011 във Формула 1 започна страхотно за Фетел, защото още на старта германецът успя да мине пред Марк Уебър и да поведе колоната. Темпото му с интермедиа гуми бе впечатляващо, но при прехода към сликовете разликата бе неутрализирана. Въпреки това до вторите спирания Фетел с лекота пазеше първото си място. За негово най-голямо разочарование обаче механиците на Red Bull се забавиха при смяната на гумите и той се озова от първа на трета позиция, зад Алонсо и Хамилтън.
Британският състезател се оказа много сериозно препятствие за Фетел и въпреки че разполагаше с по-бързия автомобил, пилотът на Red Bull трябваше да разчита на стратегия, за да мине пред него. В 37-ата обиколка Себастиан посети своите механици за трети и последен път, те се справиха блестящо и му позволиха да прогресира до второто място, след като Хамилтън влезе в бокса една обиколка по-късно.
За да запази второто си място обаче Фетел имаше нужда и от помощта на ръководството в Red Bull. Марк Уебър направи много силна последна серия обиколки и се залепи зад своя съотборник в края на надпреварата, като на няколко пъти дори се опита да мине пред него. От питуола обаче учтиво помолиха австралиеца „да запази позицията си” и той прекрати атаките си в последния тур.
Познат спор
Много оспорвана бе и битката за четвъртото място, в която участваха Хамилтън и Маса. Британецът направи феноменални първи две обиколки и от десета прогресира до пета позиция. Агресивното му каране далеч не приключи с тях, защото след грешката на Фетел той изведнъж се озова втори зад лидера Алонсо. Все пак при последвалия трети бокс Хамилтън пропусна пред себе си настоящия световен шампион, а малко по-късно от питуола дойде и информацията, че той трябва да върне газта, тъй като в противен случай ще стане без гориво преди финала.
От това се възползва Уебър, който също го изпревари, а в последната обиколка и Маса, който го атакува в комбинацията от завои 16 и 17. Първоначално изглеждаше, че бразилецът ще излезе победител, но Хамилтън не отстъпи, стигна се и дори до контакт между двамата, който сериозно разклати автомобила на Фелипе и в крайна сметка го остави пети на финала.
Съотборникът на Хамилтън Дженсън Бътън също имаше отличен шанс да се пребори за място в топ 5, но при последните спирания механиците на McLaren не поставиха предната дясна гайка на неговото колело и той бе принуден да спре на изхода от питлейна и да напусне надпреварата.
В зоната на точките
Нико Розберг завърши шести и отново спечели вътрешния двубой в Mercedes GP с Михаел Шумахер. За това обаче до голяма степен е отговорен самият Шумахер, който удари Камуи Кобаяши (Sauber) в деветата обиколка, повреди своето предно крило, а за капак на всичко бе принуден да изтърпи и наказание с десет секунди в бокса заради действията си. Ако не бяха всички тези пролеми, то седемкратният световен шампион със сигурност нямаше да е на девета позиция.
Контактът с Шумахер не бе единственият проблем на Кобаяши днес. Японецът започна отлично надпреварата и имаше напълно реален шанс за топ 10 въпреки едно завъртане, но получи повреда в двигателя и отпадна. Неговият съотборник Серхио Перес обаче завърши седми с прекрасна стратегия с две спирания в бокса.
В челната десетка попаднаха още Ник Хайдфелд (Renault), Шумахер и Хайме Алгерсуари (Toro Rosso), за което до голяма степен съдейства екипът на Force India. Пол ди Реста се движеше седми, но при вторите спирания в бокса механиците на отбора объркаха неговия комплект гуми с този на Адриан Сутил и го забавиха до такава степен, че той стигна до финала едва на петнайсета позиция.
Гран при на Великобритания ще се запомни с изключително оспорваната битка между Ferrari и Red Bull, но и с всички спорове около начина за използване на обдуханите дифузори и забраната, която ФИА наложи в тази насока. Дали тази тема ще бъде затворена преди следващия кръг в Германия на пистата „Нюрбургринг”, предстои да разберем след две седмици.