Люис Хамилтън спечели домашната си Гран при, като изпревари с цяла минута втория Ник Хайдфелд. Рубенс Барикело изненадващо завърши на трета позиция, а дъждът над „Силвърстоун” остави световния шампион Кими Райконен четвърти. Девет старта след началото на сезона начело в класирането при пилотите с актив от 48 точки са трима – Хамилтън, Маса и Райконен.
Изключително прецизен стратегически ход гарантира победата на McLaren на пистата „Силвърстоун”, където се проведе деветия кръг от шампионата във Формула 1. Сребърните стрели спечелиха домашната си надпревара благодарение на Люис Хамилтън, чийто коректно настроен за мократа писта в Нортхемптъншир автомобил му гарантира минута аванс на финала.
Хейки Ковалайнен, който вчера спечели квалификациите, изигра ролята на план „Б” в екипа на Рон Денис. Настройките за неговата машина предполагаха сухо или недотам мокро трасе. Прогнозите за дъжд обаче се оправдаха и Ковалайнен остана в ролята на втори пилот, завършвайки на пета позиция.
Сребърна атака
Хамилтън потегли от четвърта позиция, но още на старта прогресира с две места напред, изпреварвайки Райконен (Ferrari) и Уебър (Red Bull). Англичанинът имаше възможност да мине дори и пред своя съотборник Хейки Ковалайнен, но отложи атаката си за четвъртата обиколка, когато на „Стоу” излезе начело. От този момент до финала на надпреварата Люис задържа първата си позиция, като на финала разликата му спрямо втория Ник Хайдфелд (BMW Sauber) достигна цели 62 секунди благодарение на дъжда, който съпровождаше Гран при на Великобритания.
Съотборникът на Хамилтън в екипа на McLaren Хейки Ковалайнен не можа да се възползва от първия си полпозишън, тъй като изпитваше затруднения с мокрото трасе. В ключови моменти от надпреварата финландецът губеше контрол над своя автомобил, като двете завъртания (в десетата и 49-а обиколка) го оставиха извън битката за подиума. Две обиколки преди финала Хейки се движеше шести, но атакува Фернандо Алонсо (Renault) на „Луфийлд” и премина карирания флаг на пета позиция.
Хайдфелд отново сред най-бързите
Ник Хайдфелд демонстрира прекрасно темпо вчера на квалификациите, но разкри истинския потенциал на BMW Sauber в момента, когато дъждът наводни пистата.
В първата част от надпреварата Бързия Ник изпитваше затруднения и позволи на Фернандо Алонсо да го изпревари в битката за четвъртото място, но в края й, когато трасето се наводни, нямаше кой да го спре. 27 обиколки след началото се възползва от момента, когато Хейки Ковалайнен изпреварваше Райконен в последния завой, и се промуши между двамата. След първото спиране в бокса Хайдфелд последователно се справи с Тимо Глок (Toyota) и Алонсо, излизайки на втора позиция, на която и финишира надпреварата.
Роберт Кубица също имаше напълно реален шанс да завърши на подиума, тъй като и неговият болид се държеше прекрасно върху мократа писта, но двайсет обиколки преди финала се завъртя и отпадна. До този момент пилотът на BMW Sauber се движеше трети.
Барикело на подиума
Най-щастливият човек на подиума обаче беше нито Хамилтън, нито Хайдфелд, а третият Рубенс Бaрикело.
Тим-шефът на Honda Рос Браун извика двамата си пилоти в бокса 24 обиколки преди финала, където замениха „интермедиа” опцията на Bridgestone Potenza с гуми за напълно мокра писта. Прецизният тактически ход позволи на Барикело да направи серия от изпреварвания и дори да прогресира до второто място, но след като дъждът намаля, пилотът на Honda отново мина през пита, за да сложи „интермедиа”, което позволи на Хайдфелд да мине пред него.
Третото място обаче е изключителен успех за Барикело, тъй като последният му подиум с екипа на Honda датира от Гран при на САЩ през 2005 година. За съжаление неговият съотборник Дженсън Бътън отпадна в 39-ата обиколка.
Провал за Ferrari
За Скудерията Гран при на Великобритания е състезание, което максимално бързо трябва да бъде забравено.
Кими Райконен поддържаше прекрасно темпо в първата серия обиколки и дори имаше възможност да изпревари Хамилтън, когато двамата спряха едновременно в бокса. Със засилването на дъжда обаче болидът на Ferrari стана неуправляем и на два пъти световният шампион се въртеше на пистата. За негово щастие нито един от тези инциденти не беше фатален и той завърши на четвърта позиция, която го изведе на първо място в шампионата. Девет старта след началото на сезона трима пилоти са на върха с еднакъв точков - Райконен, Хамилтън и Маса.
При Фелипе Маса проблемите бяха още по-съществени. Само три обиколки след старта той се завъртя и се озова в дъното на колоната. Последва серия от грешки, която остави бразилеца на незавидната тринайсета позиция.
В зоната на точките
При второто си влизане в бокса, което се случи по-рано от предвиденото заради силния дъжд, Фернандо Алонсо нареди на механиците да заредят неговия болид с гориво, достатъчно до финала. Това се оказа добро стратегическо решение, защото седем обиколки преди финала бившият световен шампион се движеше четвърти. Заради прекомерно износените гуми обаче Алонсо капитулира малко преди финала и последователно позволи на Райконен и Ковалайнен да го изпреварят.
С оглед на постоянно променящите се атмосферните условия обаче шестото място е добър резултат, оказал се непосилен за неговия съотборник Нелсиньо Пикет, който отпадна в 36-ата обиколка.
След вчерашните квалификации Гран при на Великобритания изглеждаше кауза пердута за Ярно Трули и екипа на Toyota, но италианецът се възползва от грешките на пилотите в челото и от четиринайсета прогресира до седма позиция. В определен момент от надпреварата Ярно дори се движеше трети, но при второто влизане в бокса се смъкна надолу в класирането.
Последен в зоната на точките завърши Казуки Накаджима (Williams), след като позволи на Трули да го изпревари във финалната обиколка. Неговият съотборник Нико Розберг остана девети, въпреки че двайсет обиколки преди финала удари Тимо Глок и остана без предно крило.
Изгубени надежди
Марк Уебър не криеше амбициите си за по-предно класиране, след като вчера завърши квалификациите с второ време. Подобна на Хейки Ковалайнен обаче и той изпитваше сериозни затруднения на мокрото трасе и се завъртя още в първата обиколка на "Бекетс". Тази грешка провали цялото състезание на австралиеца и въпреки че демонстрира сериозно темпо в първата част от надпреварата, десетото място бе програма максимум за него и за Red Bull.
Съотборникът на Уебър Дейвид Култард, който за последен път се състезава пред родна публика, нямаше дори и шанса да финишира. Още в първата обиколка ветеранът се завъртя на „Приори” заедно със сочения за негов заместник в екипа на Red Bull Себастиан Фетел (Toro Rosso).
Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Германия. „Хокенхайм” отново ще бъде домакин на надпреварата, която ще се проведе между 18 и 20 юли.