Броени дни след финала във Франция керванът на Формула 1 акостира на пистата „Силвърстоун“, където ще се проведе Гран при на Великобритания, девети кръг за сезона. За предстоящия старт екипът на Bridgestone ще предложи на отборите „медиум“ и „хард“ опциите на състезателната Potenza, които трябва да се справят с абразивната настилка на трасето и високоскоростните завои.
Bridgestone Motorsport разполага със своя собствена база в Лангли, отдалечена само на стотина километра от „Силвърстоун. Гумите за всички състезания на Стария континент се доставят именно оттам. Предстоящият старт на практика е своеобразно домашно състезание за японския производител, тъй като камионите на компанията ще пропътуват най-кратката дистанция за целия сезон. Малкото налично време между Гран при на Франция и на Великобритания обаче е фактор, който затруднява логистичните процедури.Основното предизвикателство пред екипа на Bridgestone е да предостави на отборите гуми, които да съответстват на изискванията на пистата и да гарантират добри времена. „Силвърстоун“ разполага с високоскоростно трасе, разнообразено с по-бавен комплекс преди началото на старт-финалната права. Асфалтовата настилка е изключително грапава, което в комбинация с високите скорости, гарантира активно износване. Поради тази причина изборът за предстоящия старт пада върху двете най-твърди опции на Potenza - „хард“ и „медиум“.
Още един фактор, който не трябва да се пренебрегва, е британският климат. Дъждът е твърде често срещано явление, а предварителните прогнози сочат, че вероятността за валежи през състезателния уикенд е голяма. Това означава, че мокрият и „екстрийм“ вариантът на Bridgestone Potenza могат да се появят за първи път на сцената през сезон 2007. Прецизният избор на гуми при променливите атмосферни условия може да се окаже ключов фактор за крайния изход от надпреварата.
„Въпреки че пистата вече не е толкова бърза, колкото преди, скоростта остава наистина сериозна (средната скорост е 230 км/ч)“, коментира Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone. „През по-голяма част от обиколката пилотите се движат на високи предавки, което изисква оптимални нива на стабилност във високоскоростните завои. Гумите трябва бързо да достигнат до оптимална работна температура, но и да не се износват прекомерно активно. Поради тази причина ние сме избрали двата най-твърди варианта. Не всички сектори са толкова бързи. Бавният комплекс в края на обиколката е участъкът, в който в зависимост от настройките може да изгубиш или да наваксаш време. Сцеплението и овладяването на грейнинга ще са от решаващо значение за крайния изход.“
„Силвърстоун“ е огнище на британските моторни спортове и същевременно втори дом на Bridgestone Motorsport, тъй като голяма част от персонала ни е от Острова. Ще имаме възможност да се видим с голяма част от служителите, които не работят на пистата. Още един фактор, който ни кара да очакваме с нетърпение Гран при на Великобритания, е успехът, който имаме на това трасе в поддържащите серии като F2 и F3.”
по материали на Bridgestone