Преди по-малко от седмица Кими Райконен спечели Гран при на Франция, но днес започна битката за Голямата награда на Великобритания. Пилотите на Ferrari направиха сериозна заявка за втора поредна победа, но Люис Хамилтън ще даде всичко от себе си, за да зарадва родната публика.
Гран при на Великобритания маркира края на първата половина на сезон 2007 и началото на втората. Четиримата пилоти в челото – Хамилтън, Алонсо, Маса и Райконен, имат по две победи, което гарантира изключително оспорвана битка за третото отличие. Естествено всички погледи са отправени към Люис. Дебютантът, който вдъхна нов живот на британските спортни медии, ще преследва третата победа, но и деветият пореден подиум със сигурност ще зарадва местната публика. Хамилтън доказа по време на сутрешната свободна тренировка, че се справя отлично с изискванията на “Силвърстоун”. Младокът закова хронометрите на 1:21.100 и изпревари с една десета втория Райконен.
Повредата в аеродинамичния тунел и случаят “Степни” оказаха влияние върху представянето на Скудерията в последните няколко състезания. На “Мани-Кур” Райконен и Маса обаче демонстрираха, че F2007 навакса изоставането спрямо MP4-22 и отново е с едни гърди напред. Свободните тренировки днес потвърдиха тази тенденция. Кими регистрира второ време сутринта и спечели следобедната сесия с резултат 1:20.639, а Маса окупира последователно втората и третата позиция.
Алонсо отново се представи по-слабо от своя млад съотборник. Световният шампион остана четвърти в сутрешната сесия и шести в следобедната. Петъчните свободни тренировки приключиха за Фернандо с разходка по тревата, което през този сезон е негова запазена марка. Ако малшансът не му изиграе лоша шега обаче, той има всички шансове за полпозишън и победа, с които да покаже на британските медии, че Люис все още не е шампион, а просто феноменален дебютант.
Екипът на Renault също заслужава внимание. По традиция Фисикела и Ковалайнен не впечатляват с добри резултати по време на свободните тренировки в петък. Днешните две сесии бяха потвърждение на този факт. Хейки регистрира 13-о и 11-о време, а неговият съотборник 14-о и 12-о. Факт е обаче, че R27 се доближава до конкурентния болид на BMW и няма да е изненада, ако отборът спечели и първи подиум за сезона. Това би бил прекрасен подарък за целия екип по случай юбилея на “Силвърстоун” – 30 години от първите обиколки на “Жълтия чайник”.
Единственият пилот, който приключи преждевременно първата тренировка, бе Дейвид Култард. Това обаче съвсем не му попречи да удължи договора си с екипа на Red Bull до 2008 година. Шотландецът завърши на 18-а позиция сутрешната сесия, но прогресира до 14-ото място следобед. Неговият съотборник Марк Уебър (17 и 9) отново бе по-бърз в рамките на единична обиколка.
Новините в екипа на Honda определено не са оптимистични. Въпреки че на “Мани-Кур” спечели първата си точка, RA107 отново де далеч от нивото, необходимо за място сред първите осем на финала. За капак на всичко неравната писта активира наново стара контузия в гърба на Бътън, която го принуди да пропусне следобедната сесия. Неговите задължения пое тест-пилотът Кристиaн Клайн. Дженсън ще премине задължителен преглед, чийто резултати ще са определящи относно това дали ще се състезава на квалификациите и на същинската надпревара.
Слуховете, витаещи около “Силвърстоун”, намекнаха, че екипът на Honda също е замесен в сагата “Степни”, но ръководителите на отбора категорично отрекоха подобна информация. В официалното съобщение на японския тим обаче се споменава, че Найджъл Степни и Майкъл Кохлан са се срещали с Ник Фрай, но разговорите са били единствено за евентуалните възможности за работа в Honda.
Последният акцент от свободните тренировки днес е за Toyota. Ралф Шумахер завърши следобедната сесия с трети резултат, а Ярно Трули – с пети. Времената от петъчните тестове никога не са били точен показател за постиженията в самото състезание. Много е вероятно пилотите на Toyota да са симулирали квалификационна обиколка с минимално количество гориво в резервоара, но отличните резултати не са за пренебрегване. Дали няма отново да видим Ралф в познатата ни от минали години форма или слуховете за “пенсия” ще получат нов тласък?