Нико Розберг (Mercedes) спечели лудата Гран при на Великобритания, която бе белязана от серия спукани гуми и отпадането на световния шампион Себастиан Фетел (Red Bull). Марк Уебър (Red Bull) и Фернандо Алонсо (Ferrari) допълниха подиума.
Топло време и отлични атмосферни условия посрещнаха пилотите за старта на осмия кръг от сезон 2013 във Формула 1 и по нищо не предполагаха, че следващите 1:40 часа ще бъдат толкова френетични. За това до голяма степен съдействаха гумите на Pirelli, но не заради бързото си износване, а заради начина, по който те буквално се взривяваха на пистата.
Първата жертва на деламинацията бе Люис Хамилтън. Пилотът на Mercedes стартира отлично и водеше уверено колоната, но още в осмата обиколка задната му лява гума експлодира. Два тура по-късно аналогичният проблем провали състезанието на Фелипе Маса (Ferrari), който благодарение на страхотния си старт се движеше пети. В 16-ата обиколка бе ред на Жан-Ерик Верн (Toro Rosso). И при него проблемът бе свързан с деламинация на задна лява гума, което принуди рейс контрола да извади на пистата автомобила за сигурност.
След проблемите на Хамилтън Фетел оглави колоната и контролираше преднината си спрямо втория Розберг, но уж сигурната на пръв поглед победата за Red Bull изведнъж се превърна в химера. Повреда в скоростната кутия на RB8 извади световния шампион от надпреварата в 42-ата обиколка. Това даде лидерската позиция на Нико Розберг и той я запази до финала въпреки бясната атака на Марк Уебър в края на състезанието.
За Уебър последната Гран при на Великобритания започна ужасяващо. Австралиецът се забави на финала, последва лек контакт с Ромен Грожан (Lotus) и четиринайсета позиция във временното класиране. Въпреки това Уебър не се отказа и стигна до второто място, като дори на финала изглеждаше възможно да спори с Нико Розберг за победата.
За второто място на Уебър до голяма степен помогна стратегията на Red Bull. Бразилецът влезе в бокса, когато автомобилът на сигурност излезе на пистата заради отпадането на Фетел и сложи нови меки гуми. Благодарение на тях Уебър изпревари последователно Даниел Рикардо (Toro Rosso), Адриан Сутил (Force India) и Кими Райконен (Lotus). Аналогичен бе и подходът на Фернандо Алонсо и Ferrari, което ги изведе трети на финала. Преди това Алонсо имаше проблеми на старта по подобие на Уебър, а впоследствие се забави при втория стоп.
Въпреки че Хамилтън се смъкна в дъното на колоната след спуканата гума в осмата обиколка, британецът направи феноменално състезание и изпревари на финала Кими Райконен за четвъртото място. При положение че Райконен по подобие на Алонсо и Уебър бе минал през бокса при втория автомобил за сигурност, той със сигурност щеше да се качи на подиума. Със старите си гуми обаче пилотът на Lotus удържа само петата позиция, като по този начин счупи рекорда на Михаел Шумахер за най-много поредни състезания в зоната на точките – общо 25.
Фелипе Маса (Ferrari) също реагира по възможно най-добрия начин след спуканата гума и прогресира до шестото място. Челната десетка допълниха Адриан Сутил (Force India), Даниел Рикардо (Toro Rosso), Пол ди Реста, който потегли последен заради грешката на Force India в квалификацията с минималното тегло на болида на британеца, и Нико Хюлкенберг (Sauber). Серхио Перес също трябваше да е в топ 10, но той стана поредната жертва на проблемните гуми на Pirelli. Само шест тура преди края задна лява гума предаде и него, което за втори пореден път остави McLaren без точки.
Следващият кръг от Формула 1 е само след седмица в Германия.