Марк Уебър спечели Гран при на Великобритания, въпреки че екипът на Red Bull откровено подкрепяше Себастиан Фетел през целия състезателен уикенд на „Силвърстоун”. Германецът спука гума в първата обиколка и в крайна сметка финишира седми, а на подиума се качиха Люис Хамилтън (McLaren) и Нико Розберг (Mercedes).
Този път Уебър стартира много по-добре от своя съотборник и влезе първи в „Копс”, въпреки всички усилия на Фетел да си върне позицията. Впоследствие германецът изпусна „Бекетс” и се върна на пистата със спукана задна дясна гума, като вероятно причината за това бе лекият контакт с Люис Хамилтън на старта. Фелипе Маса (Ferrari) също се отправи към бокса заради спукана гума, но заради контакта със своя съотборник Фернандо Алонсо в първия завой. В резултат челото на колоната оформиха Уебър, Хамилтън и излезлият междувременно на трета позиция Роберт Кубица (Renault), който се справи с Нико Розберг (Mercedes) и Алонсо.
Двукратният световен шампион спря в бокса по-рано от Кубица, но това не му помогна особено. Тази стратегия обаче проработи при Розберг, който излезе с една позиция напред. Въпреки това Алонсо съвсем не се бе отказал и атакува Кубица на „Вейл” в седемнайсетата обиколка, но завърши своята маневра минавайки напряко през „Копс”. Това, че испанецът не върна спечелената позиция, бе отчетено от стюардите и той бе наказан с принудително минаване през боксовете. Битката му с Кубица обаче отдавна бе приключила, тъй като в 21-ата обиколка полякът получи повреда в една от полуоските и отпадна.
В момента, в който стюарите обявиха санкцията на Алонсо, се случи изключително странен инцидент. Един от аеродинамичните елементи в задното крило на Педро де ла Роса (Sauber) се откъсна, в резултат на което на пистата излезе автомобил за сигурност. Коригираният за пореден път правилник за сейфти кара принуди Алонсо да изчака рестарта, за да изтърпи своето наказание и той се смъкна в средата на колоната.
Автомобилът за сигурност обаче бе добре дошъл за Себастиан Фетел, който до този момент се движеше далеч назад. След серия от впечатляващи изпреварвания, включително и срещу Михаел Шумахер (Mercedes) и с малка доза късмет 22-годишният германец се пребори за седмото място. Най-тежкият му съперник бе Адриан Сутил (Force India), който обаче капитулира една обиколка преди финала и завърши осми.
За разлика от своя съотборник Уебър нямаше нужда от изпреварвания, за да завърши на първа позиция, тъй като при рестарта австралиецът парира Хамилтън, а впоследствие се откъсна на шест секунди пред него. В края те бяха стопени на 1,3, но пилотът на Red Bull Можеше да си позволи лукса да върне газта, тъй като уверено вървеше към третата си победа този сезон.
Розберг върна Mercedes на подиума със спечеленото трето място, въпреки че в средата на състезанието повреди своя бардж-борд при атаката си срещу Хайме Алгерсуари (Toro Rosso), който все още не бе спирал в бокса. Зад Нико финишира Дженсън Бътън (McLaren), който направи страхотна първа обиколка и отново се грижеше перфектно за гумите си, за да компенсира незавидната 14-а стартова позиция с много дълъг първи стинт.
Рубенс Барикело изведе Williams за втори път до топ 5, а Камуи Кобаяши завърши шести, което е и най-добрият резултат за Sauber от началото на сезона. Зад Фетел и Сутил останаха Михаел Шумахер и Нико Хюлкенберг (Williams). Британската Гран при се превърна в истински кошмар за Алонсо, след като той спука гума при опита си да изпревари Витантонио Лиуци (Force India) и в крайна сметка остана четиринайсти, с една позиция пред съотборника си Фелипе Маса.
Пълните резултати може да видите тук, а класиранията в двата шампионата – тук.