Кими Райконен спечели Гран при на Великобритания и отново се включи в битката за шампионската титла. Втората поредна победа на финландеца дойде след едно невероятно атрактивно състезание, в което трима пилоти бяха в челото в различни моменти от надпреварата. Алонсо остана втори, а неговият съорборник Хамилтън записа девети пореден подиум.
Гран при на Великобритания представи на любителите на Формула 1 най-атрактивното и интересно от гледна точка на стратегиите състезание за сезона. В битката за челото отново участваха единствено McLaren и Ferrari, но прекият двубой между двата конкурента бе впечатляващо интензивен и динамичен.
Битката между Скудерията и Сребърните стрели започна още преди същинското начало на надпреварата. Двигателят на Фелипе Маса изгасна при подредбата на автомобилите на стартовата решетка. Вместо от четвърта позиция бразилецът трябваше да потегли последен от питлейна, което на практика го остави без шансове за първото място. С перфектно каране обаче Маса си проби път към челните позиции и финишира пети, само на седна секунда от четвъртия Роберт Кубица.
При появата на зелените светлини най-добре реагира Кими Райконен. Неизгодната позиция на пистата и умелата защита от страна на спечелилия полпозишън Люис Хамилтън обаче не му позволиха да поведе колоната. Младият британец бе лидер, а след първата обиколка конфигурацията в челната осмица бе допълнена от Райконен, Алонсо, Кубица, Ковалайнен, Фисикела, Хайдфелд и Ралф Шумахер. Люис поддържаше добро темпото, но нито за секунда не успя да се откъсне от своя преследвач Райконен.
16 обиколки след началото на състезанието пилотът на McLaren посети бокса, където направи първата си по-сериозна грешка за сезона. Подобно на Алберс, който само преди седмица във Франция скъса маркуча за гориво на своя отбор, Хамилтън не изчака да бъде вдигнат “лолипопа” и потегли преди механиците да приключат зареждането. За щастие младият англичанин реагира изключително бързо, успя да спре преди болида да е изминал и метър, не загаси двигателя и на практика изгуби не повече от две секунди. Те обаче се оказаха решаващи за Алонсо, който излезе начело. При първите влизания в бокса испанецът успя да неутрализира аванса на своя съотборник, но и на втория Кими Райконен.
Втората серия обиколки бе ръководена от Алонсо. Екипът на световния шампион бе избрал къс втори стинт, благодарение на което той се откъсна в челото и натрупа аванс от близо 16 секунди спрямо Райконен. След излизането от бокса обаче испанецът попадна в тежък трафик и се забави сериозно. Междувременно Кими печелеше по секунда на едно завъртане. Финландецът влезе за презареждане цели шест обиколки по-късно и авансът, който бе натрупал в челото на колоната, се оказа достатъчен, за да запази първото място и след пита. До финала Райконен имаше възможност дори и да намали леко темпото и безпроблемно да се поздрави с втора поредна победа и общо трета за сезона.
Борбата във втората лига между BMW-Sauber и Renault отново завърши с победа на немския тим. Кубица направи едно безгрешно състезание и финишира четвърти. Неговият съотборник Ник Хайдфелд успя да се реваншира за слабото представяне в квалификациите и зае шестото място. Ковалайнен и Фисикела водеха битка за последните две места в зоната на точките, спечелена от младия финландец.
Разочарованието на “Силвърстоун” се казваше Toyota. Японският тим се изявяваше изключително добре по време на тестовете на същата писта преди близо две седмици, обра овациите и с шестото място на Шумахер и десетата позиция на Трули в квалификациите, но отново напусна безславно надпреварата. Ралф отпадна в 24-ата обиколка заради проблем в окачването, а неговият съотборник се оттегли в 45-ата заради прекомерно износване на гумите и лош баланс.
С Гран при на Великобритания сезон 2007 навлезе във втората решителна фаза. След девет поредни подиума Хамилтън води убедително с 12 точки аванс спрямо втория Алонсо. Борбата обаче едва сега започва. Доказа го Райконен, който с последните си две победи се върна в битката за шампионската титла. Следващият старт е след две седмици на пистата Нюрбургринг в Германия.
Гран при на Великобритания - класиране1. К. Райконен Ferrari 1:21:43.074
2. Ф. Алонсо McLaren Mercedes + 2.459
3. Л. Хамилтън McLaren Mercedes + 39.373
4. Р. Кубица BMW-Sauber + 53.319
5. Ф. Маса Ferrari + 54.063
6. Н. Хайдфелд BMW-Sauber + 56.336
7. Х. Ковалайнен Renault + 1 об
8. Дж. Фисикела Renault + 1 об
9. Р. Барикело Honda + 1 об
10. Дж. Бътън Honda + 1 об
11. Д. Култард Red Bull Renault + 1 об
12. Н. Розберг Williams Toyota + 1 об
13. А. Вурц Williams Toyota + 1 об
14. Т. Сато Super Aguri Honda + 2 об
15. К. Алберс Spyker Ferrari + 2 об
16. В. Лиуци Toro Rosso Ferrari + 4 об
Я. Трули Toyota 45
А. Дейвидсън Super Aguri Honda 37
С. Спийд Toro Rosso Ferrari 31
Р. Шумахер Toyota 24
А. Сутил Spyker Ferrari 19
М. Уебър Red Bull Renault 10
Най-бърза обиколка
К. Райконен Ferrari 1:20.638Класиране при пилотите
1. Л. Хамилтън 70
2. Ф. Алонсо 58
3. К. Райконен 52
4. Ф. Маса 51
5. Н. Хайдфелд 33
6. Р. Кубица 22
7. Дж. Фисикела 17
8. Х. Ковалайнен 14
9. А. Вурц 8
11. Я. Трули 7
10. Н. Розберг 5
12. Д. Култард 4
13. Т. Сато 4
14. Р. Шумахер 2
15. М. Уебър 2
16. С. Фетел 1
17. Дж. Бътън 1
Класиране при конструкторите
1. McLaren-Mercedes 128
2. Ferrari 103
3. BMW Sauber 56
4. Renault 31
5. Williams-Toyota 13
6. Toyota 9
7. Red Bull Renault 6
8. Super Aguri Honda 4
9. Honda 1