Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Алонсо и Renault с втора победа за сезона

12.10.2008 08:29

Фернандо Алонсо спечели втора поредна победа за екипа на Renault, триумфирайки в старта за Голямата награда на Япония. Двамата претенденти за титлата Фелипе Маса (Ferrari) и Люис Хамилтън (McLaren) завършиха съответно на осма и дванайсета позиция.

Роберт Кубица (BMW Sauber) се пребори с Кими Райконен (Ferrari) за второто място, а Нелсиньо Пикет потвърди отличната форма, в която се намира екипът на Renault, финиширайки на четвърта позиция.

Изненадващ старт

След квалификациите абсолютен фаворит за победата в Япония бе отборът на McLaren. Още на първата обиколка обаче Сребърните стрели останаха извън целта, заложена от Рон Денис. Кими Райконен потегли отлично на старта и мина пред спечелилия полпозишън Люис Хамилтън. Британецът се опита да контраатакува на първия завой с по-късно спиране, но изтърва ейпекса, отвори прекалено състезателната линия и изгуби няколко места.

Заради погрешната преценка на Хамилтън Райконен и Хейки Ковалайнен (McLaren) също останаха назад и напълно неочаквано Роберт Кубица и Фернандо Алонсо оглавиха колоната. Така след финала на първата обиколка челната осмица оформиха Алонсо, Кубица, Ковалайнен, Ярно Трули (Toyota), Фелипе Маса (Ferrari), Хамилтън, Райконен и Пикет.

Най-интересната ситуация обаче се разигра по време на следващия тур. Фелипе Маса отвори повече от необходимото десетия завой и позволи на Хамилтън да го изпревари в битката за петото място на единайсетия. Бразилецът обаче притисна от вътрешната страна своя съперник, двамата се удариха и Люис се завъртя на пистата. Пилотът на McLaren бе принуден да изчака всички останали автомобили, за да се включи отново в надпреварата и моментално да се отправи към бокса за смяна на изстиналите междувременно гуми.

Фиаско за McLaren

Грешката на старта и последвалият инцидент на практика оставиха Хамилтън с минимални шансове за място в зоната на точките. Провалът на британеца обаче стана факт малко по-късно, когато стюардите го наказаха с принудително спиране в бокса заради необмислената атака срещу Кими Райконен в началото на състезанието. За негово щастие основният му съперник за титлата Фелипе Маса получи аналогичната санкция заради ситуацията, в която удари Люис по време на втората обиколка.

Единственият шанс на McLaren да спаси надпреварата бе Хейки Ковалайнен. Финландецът се движеше стабилно трети, а и на борда на неговия автомобил имаше значително повече гориво отколкото при временния лидер Кубица и втория Фернандо Алонсо. Петнайсет обиколки след старта обаче двигателят на MP4-23 блокира и Ковалайнен също остана извън играта.

Втора поредна победа за Renault и Алонсо

Само обиколка по-късно започнаха и първите планирани влизания в бокса. Именно там Фернандо Алонсо спечели надпреварата, след като остана по-дълго на пистата от Кубица и същевременно избра стратегия с по-къс втори стинт. Благодарение на натрупаната междувременно преднина и по-краткото презареждане испанецът излезе начело и постепенно се откъсна пред пилота на BMW Sauber, за да финишира Гран при на Япония с пет секунди аванс спрямо поляка.

Със спечелените десет точки Фернандо Алонсо се изкачи на седма позиция във временното класиране при пилотите. В отборната надпревара Renault си осигури на практика четвъртото място, тъй като Нелсиньо Пикет завърши на четвърта позиция и с общ сбор от петнайсет точки френският тим се откъсна на цели шестнайсет спрямо петия Toyota.

Борба за точки

Изключително оспорвана битка водеха Роберт Кубица и Кими Райконен за второто място. Въпреки че полякът имаше проблеми с управлението на своя автомобил, парира непрестанните атаки на своя съперник и задържа позицията си до финала. Райконен остана трети и спечели първите си точки след Гран при на Унгария, когато също завърши на подиума.

В домашното състезание на Toyota Ярно Трули завърши на престижната пета позиция, но едва ли от японския тим са доволни от представянето си, тъй като Тимо Глок отпадна. Германецът получи повреда в окачването заради контакт с един от автомобилите на старта и напусна надпреварата само след седем обиколки.

На другият полюс бяха в екипа на Toro Rosso, където отново имаше повод за празненства. И двамата пилоти на малкия Red Bull завършиха в зоната на точките, след като Себастиен Бурде се пребори за шестото място, а Себастиан Фетел – за седмото.

Отново Маса в центъра на събитията

Последната точка спечели Фелипе Маса, който навакса голяма част от изоставането си по време на втората серия обиколки, а в самия край на състезанието изпревари последователно Ник Хайдфелд (BMW Sauber) и Марк Уебър (Red Bull) в битка за осмата позиция. По този начин бразилецът намали на шест точки аванса на Хамилтън в шампионата, но окончателното решение за това е в ръцете на стюардите.

17 обиколки преди финала при един от опитите си да мине Бурде Маса се завъртя и двамата бяха на крачка от катастрофата. Комисарите обявиха, че ще разследват инцидента и не е изключено да отнемат точката на Фелипе. Независимо дали ще последва санкция или не обаче, Ferrari си върна първото място в шампионата на конструкторите.

Само два старта остават до края на сезона, като първият от тях е след седмица на „Шанхай”. Дали Хамилтън отново ще се провали на финала на шампионата или ще спечели първата си титла, ще разберем в старта за Голямата награда на Китай.

Коментари
comments powered by Disqus