Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Безгрешният Фетел спечели отново

13.10.2013 10:47

Себастиан Фетел спечели Гран при на Япония и деветата си победа за сезона. Съотборникът му Марк Уебър направи успеха на Red Bull двоен, а Ромен Грожан (Lotus) завърши трети, въпреки че води през първата половина от надпреварата на „Сузука”.

Марк Уебър и Себастиан Фетел имаха предимството да стартират от първа редица японската Гран при, но лидер след първия завой бе Ромен Грожан. Французинът се възползва от слабата реакция и на двамата при загасването на червените светлини и оглави колоната, а Фетел след минимален контакт с Люис Хамилтън (Mercedes) остана зад Уебър. При трикратния световен шампион поражения явно нямаше, докато Хамилтън пое към боксовете със спукана задна дясна гума, а девет обиколки след старта в крайна сметка отпадна.

Ромен Грожан бързо се откъсна пред втория Уебър и изглеждаше, че контролира състезанието. Red Bull обаче бе в по-добра позиция от Lotus в стратегическо отношение. Екипът на Кристиан Хорнер повика Уебър в бокса още в 12-ата обиколка, което поставяше под въпрос първото място на Грожан, ако той не го покрие. Същевременно Себастиан Фетел удължи до 15-ия тур своя първи стинт, което отвори пред него възможността да спира само два пъти в бокса.

Това се е и случи. Фетел остана максимално дълго на пистата и във втората си серия обиколки, за да се подготви за дългия последен стинт, направи втория си стоп и закономерно оглави колоната, след като в 41-ата обиколка изпревари Грожан, а малко по-късно Уебър мина за трети път през питлейна. До финала трикратният световен шампион бе неуязвим и той напълно заслужено спечели деветата си победа за сезона.

За Уебър и Грожан остана единствено битката за второто място, която бе спечелена от австралиеца обиколка преди края. По-старите гуми на Грожан, който превключи на стратегия с два стопа, го направиха уязвим на атаки в края на състезанието и въпреки отличната си защита, той нямаше шанс срещу Уебър в DRS зоната.

Четвъртата позиция бе за Фернандо Алонсо (Ferrari), който направи поредното си незапомнящо състезание, но извлече максимуа от развоя на събитията на пистата и потенциала на автомобила на Ferrari. Същото се отнася и за Кими Райконен (Lotus), който малко преди края изпревари Нико Хюлкенберг (Sauber) в спора за петото място.

Съотборникът на Хюлкенберг Естебан Гутиерес завърши седми и спечели първите си точки във Формула 1, а Нико Розберг (Mercedes) остана на 4,2 секунди зад него, въпреки че трябваше да мине цели четири пъти през питлейна. Три минавания бяха планирани, а четвъртото бе заради наказание. Механиците на Розберг го върнаха на питлейна при първия бокс точно пред Серхио Перес (McLaren) и това бе на момента отчетено от стюардите.

Фелипе Маса (Ferrari) също бе наказан, но заради това, че превиши максималната скорост в питлейна. Въпреки това той се движеше девети броени метри преди финала, когато Дженсън Бътън (McLaren) мина пред него с уникален финален спринт. Пълните резултати от Гран при на Япония може да видите тук.

Следващият старт за сезон 2013 е в Индия след две седмици, където Себастиан Фетел и на теория би трябвало да спечели четвъртата си титла.

Коментари
comments powered by Disqus