McLaren отговори на предизвикателството, което постави Ferrari на сутрешната сесия, и оглави таблицата във втората тренировка на Гран при на Япония.
Сребърните стрели изцяло контролираха втората тренировъчна сесия, като двамата пилоти на отбора оглавяваха неофициалното класиране през по-голямата част от 90-те минути. Единствено състезателите на Renault успяха да ги предизвикат и дори да изпреварят Люис и Алонсо 15 минути след началото на тренировките. Джанкарло Фисикела използва по-мекия комплект на Bridgestone Potenza и закова хронометрите на 1:19.926 минути. Секунди по-късно неговият съотборник Хейки Ковалайнен подобри постижението на италианеца с 3 стотни, въпреки че заложи на твърдите гуми.
След седем минути двата болида на McLaren отново се озоваха в челото на таблицата. Първоначално Хамилтън записа постижение от 1:19.198 минути, което малко по-късно подобри на 1:18.734. И при двата си опита Алонсо бе по-бавен от своя съотборник. Световният шампион спря хронометрите на 1:18.948 минути и остана втори.
Следобедната сесия бе значително по-раздвижена от първата тренировка сутринта. Водещите пилоти се появиха на пистата още в самото начало на 90-те минути, като по-голямата част от тях завъртяха повече обиколки от традиционното за този етап от Гран при. Това едва ли е изненада, тъй като „Фуджи” е бъде домакин на Формула 1 за първи път след 30-годишно отсъствие и отборите, както и пилотите, имат нужда от достатъчно количество емпирични данни за пистата, собственост на Toyota.
Състезателите на Ferrari не съумяваха да поддържат темпото на конкуренцията от McLaren. И Фелипе Маса, и Кими Райконен в различни моменти от тренировката изхвърчаха от пистата. Бразилецът дори успя на два пъти да посети зоната за сигурност в рамките на една обиколка. Въпреки това той маркира трети резултат – със 0.749 секунди по-бавен от Люис, и с 0.231 по-бърз от петия Райконен. Между пилотите на Ferrari се озова Ярно Трули.
Традиционно следобедната тренировъчна сесия преминава на бавни обороти за екипа на Renault. Днес обаче Хейи Ковалайнен записа шесто време, а Джанкарло Фисикела – седмо. В челната десетка попаднаха още Дейвид Култард, Ралф Шумахер и Роберт Кубица.
Сутил направи впечатляваща първа тренировка, което обнадежди ръководството на Spyker. Благодарение на В-спецификацията на „оранжевия болид” новакът заемаше престижната седма позиция през първата половина на втората сесия, но на финала се смъкна до 16-ото място.
Неговият съотборник Сакон Ямамото стана автор на един от инцидентите на пистата днес следобед. 15 минути след началото на тренировката японецът се завъртя във финалната група завои и в опита си да се върне отново на пистата бе засечен от Рубенс Барикело. Болидът на Spyker изглеждаше невредим, но впоследствие предното крило падна преди Ямамото да се добере до бокса. Барикело продължи въпреки инцидента, но през цялата сесия се движеше с уникално слабо темпо. Едва в последните минути на сесията той успя да се измъкне от дъното и да се нареди на 17-а позиция.
Гран при на Япония – втора тренировка
1. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes 1:18.734 38 об.
2. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 0.214 34 об.
3. Ф. Маса Ferrari + 0.749 36 об.
4. Я. Трули Toyota + 0.977 35 об.
5. К. Райконен Ferrari + 0.980 29 об.
6. Х. Ковалайнен Renault + 1.055 40 об.
7. Дж. Фисикела Renault + 1.192 39 об.
8. Д. Култард Red Bull-Renault + 1.215 33 об.
9. Р. Шумахер Toyota + 1.235 40 об.
10. Р. Кубица BMW Sauber + 1.335 45 об.
11. М. Уебър Red Bull-Renault + 1.335 35 об.
12. А. Вурц Williams-Toyota + 1.499 37 об.
13. Н. Розберг Williams-Toyota + 1.536 43 об.
14. Дж. Бътън Honda + 1.602 44 об.
15. Н. Хайдфелд BMW Sauber + 1.728 36 об.
16. А. Сутил Spyker-Ferrari + 2.002 37 об.
17. Р. Барикело Honda + 2.155 33 об.
18. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari + 2.251 44 об.
19. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari + 2.263 38 об.
20. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda + 2.273 34 об.
21. С. Ямамото Spyker-Ferrari + 2.571 38 об.
22. Т. Сато Super Aguri-Honda + 2.618 34 об.