Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Япония: Полпозишън за Фетел

03.10.2009 07:55

Себастиан Фетел ще стартира от полпозишън Гран при на Япония. Серия от катастрофи и три червени флага маркираха квалификациите днес.

Ярно Трули, чието бъдеще в екипа на Toyota е под въпрос, ще застане редом до Фетел, а от втора стартова редица ще потеглят Люис Хамилтън (McLaren) и Адриан Сутил (Force India). Двамата съотборници в Brawn GP и претенденти за титлата Рубенс Барикело и Дженсън Бътън завършиха квалификациите съответно с пети и седми резултат.

По време на третата последна тренировка за Гран при на Япония Марк Уебър (Red Bull) катастрофира в осмия завой и бе принуден да пропусне квалификациите днес заради повредите, които получи неговият болид при удара. Именно този осми завой се оказа изключително трудно препятствие и за голяма част от останалите пилоти, тъй като още в първата квалификационна фаза там се завъртяха Себастиен Буеми (Toro Rosso) и Хейки Ковалайнен (McLaren). Последиците за двамата бяха минимални, но Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) нямаше техния късмет, тъй като 11 минути преди края на Q2 се заби директно в предпазните заграждения на злополучния завой и стана причина за първата появата на червения флаг.

След като маршалите изчистиха трасето, а Хайме – транспортиран до медицинския център на пистата, втората квалификационна сесия бе рестартирана, но четири минути по-късно бе ред и на Тимо Глок (Toyota) да катастрофира. Този път обаче на последния завой преди стартфиналната права, като от онборд камерата на германеца се видя, че инцидентът е следствие от повреда в окачването или кормилната уредба. Ударът на Тимо предизвика втория червен флаг, като маршалите и лекарският екип дълго време се суетяха около болида на Toyota преди да извадят пилота. Той бе транспортиран с носилка до медицинския автомобил, а впоследствие - с хеликоптер до най-близката болница, но по първоначална информация има единствено лека контузия на крака.

Червеният флаг, предизвикан от Тимо, обърка сметките на много от пилотите в края на втората сесия, но хаосът стана пълен, след като Себастиен Буеми катастрофира при излизането от "Спуун". Швейцарецът все пак се добра до боксовете, дори намери място в първата десетка, но остави извън нея Нико Розберг (Williams), Фернандо Алонсо (Renault) и Роберт Кубица (BMW Sauber), които така и не можаха да завъртят една чиста обиколка в Q2.

Третата сесия продължи в духа на първите две. Седем минути преди края й дойде ред на Хейки Ковалайнен да предизвика червения флаг. Финландецът атакува агресивно бордюра преди злополучния осми завой, изтърва задната ос на своя автомбил и се заби с бясна скорост в предпазните гуми. За щастие, този път медицинският екип нямаше работа, тъй като Ковалайнен излезе сам от кокпита, но сесията отново бе прекъсната.

6:49 минути оставаха при подновяването й, като това означаваше, че няма да има влизания в бокса и всеки ще направи две или максимум три бързи обиколки. При тези условия най-добре се справи Себастиан Фетел, който с мекия комплект гуми даде време 1:32.160 минути и спечели четвъртия си полпозишън за годината, като по този начин запази и теоретичните си шансове за титлата. За ирония на съдбата обаче младият германец бе единственият пилот на Red Bull и братския Toro Rosso, който не катастрофира днес.

Ярно Трули завърши с втори резултат квалификациите за домашното състезание на Toyota, а победителят от последната Гран при в Сингапур Люис Хамилтън остана трети. Отлично впечатление днес направи също Адриан Стил, който с четвъртото си място потвърди думите на своя шев Виджей Маля, че проблемите във Force India на „Марина Бей” миналата седмица са били изключение.

Рубенс Барикело отново се представи по-добре в квалификациите от своя съотборник Дженсън Бътън и завърши пети срещу седмата позиция за британеца. Между тях място намери Ник Хайдфелд (BMW Sauber), а челната десетка допълниха Кими Райконен (Ferrari) и катастрофиралите по-рано Хейки Ковалайнен и Себастиен Буеми.

Стартът за Голямата награда на Япония е в неделя от 08:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus