Себастиан Фетел бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Япония, а съотборникът му в екипа на Red Bull Марк Уебър остана само на 48 хилядни зад него. Люис Хамилтън (McLaren) катастрофира в средата на сесията.
Първата тренировка за японската Гран при премина изцяло под диктовката на Red Bull, но това бе и най-логичното начало на състезателния уикенд в Страната на изгряващото слънце заради спецификата на пистата „Сузука” и бързите преливащи завои, комбинирани с високи нива на аеродинамично притискане. 21 минути преди края на сесията Себастиан Фетел спря хронометрите на 1:32.585, като малко по-късно неговият съотборник Марк Уебър се залепи зад него с 48 хилядни изоставане.
Сутрешната тренировка очаквано започна с подготовката на новите отбори, като Сакон Ямамото (HRT) първи записа обиколка за време. Първият същински маркер обаче фиксира Люис Хамилтън, който в средата на сесията вдигна летвата 1:33.643 минути, но това бе и финалният резултат за бившия световен шампион. Хамилтън изпусна спирането за осми завой и катастрофира преди влизането в тунела, като при удара пострада сериозно окачването на неговия автомобил.
Проблемите на Хамилтън, завършил в крайна сметка пети, позволиха на Роберт Кубица (Renault) да излезе трети в общото класиране, а Адриан Сутил изведе Force India до четвъртото място. Много силно представяне направиха и двамата пилоти на Williams, като Рубенс Барикело даде шесто време, а Нико Хюлкенберг – седмо. Челната десетка допълниха Михаел Шумахер (Mercedes GP), Ник Хайдфелд (Sauber) и Нико Розберг (Mercedes GP).
Катастрофата на Хамилтън не бе единственият проблем за екипа на McLaren. Две минути преди края на сесията Дженсън Бътън също изтърва своя автомобил в осми завой, но все пак спря преди загражденията и се върна на трасето без особени затруднения. В екипа на Ferrari пък всичко мина гладко, като времената на Маса (единайсети) и Алонсо (тринайсети) по никакъв начин не са показателни за темпото, на което е способна Скудерията.
Втората свободна тренировка стартира в 08:00 българско време.