Great Wall H6 е автомобил, който определено надминава първоначалните очаквания
Всъщност мнението за този автомобил зависи изцяло от очакванията, с които подходите към него. Напълно реалистично погледнато, Н6 е с един номер по-голям от Dacia Duster, т.е. най-просто казано би следвало да се конкурира с модели от ранга на и на практика е най-близък до съчетанието от качества, което предлагаше при появата си на пазара Chevrolet Captiva – тоест голям, просторен и функционален автомобил с увеличена проходимост и изгодна цена. Нито повече, нито по-малко. А като такъв, Great Wall H6 се представя дори твърде добре.
Изобилие от вътрешен простор
Мястото в интериора е в изобилие – както на първия, така и на втория ред. Багажникът е един от най-големите в класа, а товароносимостта от 808 килограма трудно ще остави неудовлетворени желания. Изработката е чиста и достатъчно прецизна. Екипировката за комфорт също е на добро за класа равнище – още в най-базовото си ниво автомобилът предлага всичко, което може да се очаква от представител на неговата категория, може би дори малко повече. Най-добрият атестат за солидността на сглобката обаче си остава пълното отсъствие на нежелани шумове (като потропване, припукване, скърцане и т.н.) при шофиране по пътища в лошо състояние – Great Wall Н6 в буквалния смисъл запазва пълно мълчание дори при движение през силно неравен терен. Като цяло шумоизолацията е претърпяла осезаемо подобрение спрямо първите серии на модела.
Неочаквано стабилен на пътя
По отношение на стабилността на пътя Great Wall H6 също носи приятни изненади и се упрявлява значително по-прецизно, отколкото повечето хора биха очаквали от него. Сигурното поведение в завой не е за сметка на возията – Н6 запазва добри маниери при движение по лоши пътища. Двойното задвижване с електромагнитен съединител осигурява задоволително сцепление при по-трудни условия, макар че комбинацията от малък клиренс, сравнително дълги надвеси и окачване с неособено дълъг ход не предполагат особено сериозен талант за справяне с наистина тежки терени – очевидно не това е била и целта на конструкторите.
Значително подобрено задвижване
Изключително красноречив пример за това колко бързо в Great Wall учат уроците си е начинът, по който е еволюирало задвижването на автомобила за около двете години, в които той се подвизава на пазара. Двулитровият турбодизел с директно впръскване common rail работи сравнително култивирано и осигурява добра тяга – това беше така от самото начало. Сега обаче към тези качества може да прибавим и напълно разумен среден разход на гориво от порядъка на седем и половина литра дизелово гориво на сто километра, както и значително по-сполучливата спрямо началото на производството настройка на трансмисията.
Просторният и практичен Great Wall Н6 е разумен избор за хора, които търсят добре екипиран и просторен SUV на ниска цена – моделът стартира от 33 990 лева с ДДС с бензинов мотор, предно задвижване и базово оборудване, а най-достъпният дизел с двойно задвижване започва от 39 990 лева с ДДС. Наред с това, в момента Great Wall Н6 се предлага с отстъпки до 25 процента, което прави съотношението цена-качества още по-интересно.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова