Ще е фокусирана върху разработката и производството на алтернативни автомобили
На 20 август китайският автомобилен гигант Great Wall Motors Co. официално представи новата си марка ORA. Новината идва не дълго след оповестяването на джойнтвенчъра Spotlight Automotive Ltd., под която марка немският автомобилен производител BMW и GWM ще разработват електромобилите на бъдещето. Понастоящем в България се предлагат две от марките на GWM – Great Wall и представената в началото на пролетта марка HAVAL, която е изцяло специализирана в производството и предлагането на SUV автомобили.
ORA е четвъртият бранд от портфолиото на най-големия китайски производител с фокус върху автомобили с алтернативно задвижване. Името на новата марка е вдъхновено от името на швейцарския математик и физик Ойлер и формирано от първите букви на английските думи „отворен“ (Open), надежден (Reliable), алтернативен (Alternative). ORA е проект изцяло и само на GWM и ще се фокусира върху разработката и серийното производство на автомобили с алтернативно задвижване, в това число и такива, задвижвани с водородна клетка.
По време на представянето вицепрезидентът на GWM и изпълнителен директор на ORA Нин Шу призна, че зад създаването на ORA стоят 10 години проучвания и разработки в специално създаден за целта R&D център, в който е използван опитът и технологичните иновации на страни като Япония, Германия, Австрия и др. „За нас в GWM беше приоритетно да разработим автомобили, които да предлагат истинска екологична алтернатива, а не просто да заменим конвенционалните горива с електричество. Искахме и работихме, за да предложим устойчиво и дългосрочно решение в името на човешкото здраве и околната среда. И успяхме в лицето на ORA“ допълни Нин Шу.
През годините GWM инвестира над 10 милиарда юана в разработка на високотехнологични решения, продукт, на които е и платформата ME, на чиято основа ще се произвеждат моделите ORA. Направени са значителни пробиви по отношение на сигурността, стабилността и енергийната ефективност. В ORA междуосието е максимизирано по най-добрия начин, което значително увеличава пространството в задната част на автомобила, над 60% от корпуса на новите модели е от стомана, серийно те са оборудвани с 6 въздушни възглавници, AEB и предлагат асистиращи системи на ниво L4.
Платформата е олекотена, което допълнително гарантира по-високата сигурност на водача и пътниците в автомобила. По отношение на мощността платформата ME използва високоинтегрирана електрическа задвижваща система с плътност 160Wh/kg, а ефективността на системата от 97% позволява пробег от приблизително 10km/kWh.