Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Great Wall Motors Saloon Mecha Dragon: Дебют на нова марка

29.11.2021 18:52

Многолика външност, 800 километра пробег, разумна цена

Great Wall Motors лансира нова подмарка, наречена Saloon. Първият модел от нея е Mecha Dragon – електрическо купе с четири врати, което прилича на концептуален автомобил и за което твърдят, че ще разполага с голяма батерия и съответен пробег.

Специализираните журналисти ценят автомобилните изложения и заради понякога дивите концептуални автомобили. Бихме могли да си помислим, че Mecha Dragon от новата марка Saloon на Great Wall Motors е представител на този жанр – но това далеч не е вярно. Електрическото купе беше представено на автомобилното изложение в Гуанджоу като сериен модел на цена от около 68 000 евро. Изгодна сделка, ако преброите всички автомобили, чиито черти могат да бъдат открити в дизайна на модела. Виждаме нещо от Ioniq 5, Hyundai Elantra, Nissan Z, Lamborghini Gallardo и при подходяща светлина – намек за Audi A7. Грубо казано, това прави малко над 300 000 евро.

Пробег от около 800 километра

Китайският дракон побира много технологии на дължина от 5,20 метра. Четири лидарни модула работят заедно с общо 38 допълнителни сензорни елемента, състоящи се от камери, радари и ултразвукови датчици, за да наблюдават и анализират околността по най-добрия възможен начин. Производителят вероятно е планирал за своя първенец богат набор от функции за автономно шофиране. С широкия дисплей на арматурното табло интериорът също не изглежда като нискотехнологичен. Водачът и пътникът отпред са разделени от широка централна конзола, а отзад има място за още трима пътници в две пълноразмерни седалки и една за спешни случаи.

Под експресионистичната обвивка се крие електрическа платформа от компанията майка. Четири електромотора предават към колелата общо 405 кВт (551 к.с.) и 750 нютонметра въртящ момент. Според производителя купето използва тази мощ, за да спринтира от място до 100 км/ч за 3,7 секунди. Необходимата енергия се доставя от батерия с капацитет 115 кВтч, която, ако не се спринтира постоянно, би трябвало да е достатъчна за пробег до 802 километра. Благодарение на 800-волтова технология при наличие на зарядна колона със съответната мощност батерията би трябвало в рамките на 10 минути да поема електричество за още 400 км пробег.

От Great Wall твърдят, че вече са започнали производството на Saloon Mecha Dragon и още през следващата година купето ще бръмчи по китайските пътища. Износ за Германия е малко вероятен.

Заключение

Вероятно конструкторите на Saloon в Китай също са чули, че автомобилите с ретро-бъдещ вид в момента се радват на определена общност от фенове. В края на краищата Hyundai със своя Ioniq 5 вече осъществи идеята да съчетае външност, родена сякаш от промишлен дизайн, с най-модерна техника. Mecha Dragon може да има по малко от всичко, но що се отнася до датчиците, пробега и мощността, по собствени данни купето е далеч напред.

 

Текст: Патрик Ланг
Снимки: Newspress

Коментари
comments powered by Disqus