Технологията разчита на три ключови възли, които китайците наричат платформи
Публиката спори дали хибридите, конвенционалните електрически автомобили или автомобилите с водородни горивни клетки (FC) са по-обещаващи и по-интересни по отношение на борбата за околната среда. А концернът Great Wall Motor (GWM) реши да развие паралелно и трите посоки. GWM говори за интерес към водорода и преди (той дори е член на водородния съвет). Сега автогигантът представи стратегия за развитие на водородните технологии. По-конкретно, още през 2021 г. първият в света SUV на водородни горивни клетки от сегмент С трябва да бъде показан и пуснат в производство (очевидно моделът ще бъде по-компактен от водородния кросоувър Hyundai Nexo).
Технологията разчита на три ключови възли, които китайците наричат платформи: платформа за водородна енергия (HE), платформа за подреждане (HS) и платформа за съхранение на водород (HP). Всъщност това е вграден генератор, базиран на горивни клетки, самият блок се състои от горивни клетки и бутилси за водород.
Концернът възнамерява да стартира много проекти по цялата верига за производство, съхранение, транспорт, зареждане с гориво и използване на водород. Производството включва електролиза с използване на енергия от възобновяеми източници. И приложението обхваща не само автомобилния транспорт, но железопътния, водния и въздушния, плюс фабрики и домове.
Конструкторите заявиха, че агрегатът с горивни клетки в моделите GWM ще има номинална мощност от 150 кВт, пик от 160 кВт и специфична мощност от 4,2 кВт/л или повече. Тези показатели ще позволят на китайските опоненти се конкурират с такъв технологично напреднал с горивни клетки като второто поколение Toyota Mirai. Бутилките ще съхраняват водороден газ при 70 MPa (700 бара), точно както другите модели на актуалните серийни клетки.
Тъй като горивните клетки ще бъдат имплантирани в модулната платформа Lemon, могат да се представят водородни версии на автомобили като Haval F5 или Dagou. Водородната версия на платформата се нарича Hydrogen Lemon.
Чен Сюсун, президент на дъщерното дружество на GWM FTXT Energy Technology (което се занимава с топлинна енергия), заяви: „През следващите пет години Great Wall ще се съсредоточи върху системите за топлоенергия, за да премине към пет максимума, а именно мощност (над 200 кВт) , ефективност (над 60%), температура (над 100 ℃), трайност (над 20 000 часа) и висока свързаност (интелигентна мрежа, интернет на нещата). "
За развитието на всички компоненти и технологии GWM ще ангажира пет изследователски и инженерни центъра в четири държави. Допълнителни 3 млрд. юана ще бъдат разпределени за "водород", а производственият капацитет трябва да бъде 10 000 комплекта горивни клетки.
В допълнение към водородния всйдухад, тази година GWM иска да произведе 100о 49-тонни водородни камиона, за да представи парк от водородни автомобили на зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г., за да стане лидер в производството на горивни клетки в Китай до 2023 г. , и да влезе в челната тройка в света. Добавяме, че в Китай много производители на автомобили се интересуват от тази тема. Нека да припомним Dongfeng и GAC, както и концерна SAIC.