Правителството на Китай направи редица облекчения за лекотоварните автомобили
В края на миналата година марката Great Wall реши да произвежда само пикапи. През следващите три години тя ще пусне пет нови модела и поне един от тях ще бъде изцяло електрически. Старт на реформираната гама ще даде пикап от серията P на 16 април в Шанхай, за който досега се знае много малко. Въпреки това вече има някаква предварителна информация: новият модел ще бъде оборудван с многоточково задно окачване и осемстепенна ZF автоматична трансмисия , а като платформа и двигатели до голяма степен ще бъде унифициран със следващото поколение на кросоувъра Haval H9.
Всъщност няма нищо концептуално, което означава, че ще разглеждаме автомобила като стока. Ако вярваме на китайските медии, новият пикап е толкова добре оборудван, че лебедката, шнорхелът и заключването на диференциала влизат в базовото оборудване. Под капака се очаква двулитров турбодизел.
Great Wall вече предлага пикапи от сериите Wingle / Steed (5, 6, 7). Малко вероятно е тези имена да оцелеят. Новите автомобили ще бъдат значително по-скъпи от предишните, но все още по-достъпни от аналозите от САЩ и Япония.
Правителството на Китайската народна република наскоро направи редица облекчения за пикапите, например отвори достъп до някои градски зони, а изискванията се променят, че автомобилите не са съвсем „товарни“. На този фон търсенето на пикапи веднага нарасна с около 10%, годишните продажби достигнаха 452 000 единици, а Китай стана вторият по големина пазар на пикапи в света след САЩ. Главните играчи като Ford и Toyota потриват доволно ръце, докато Great Wall претендира 40% пазарен дял. Китайските ентусиасти предварително се радват на успех в Австралия и Нова Зеландия, които очакват там евтини, но добре оборудвани пикапи.