Бившият състезател от Формула 1 ще отговаря за развитието на новия прототип
Lamborghini официално потвърди, че Ромен Грожан вече е заводски пилот на компанията и че още през януари ще кара Huracan GT3 EVO2 в “24-те часа на Дейтона“ за екипа на Iron Lynx. Впоследствие французинът ще поеме развитието на новия прототип на италианците, с който ще участват в IMSA и WEC през 2024 година.
36-годишният Грожан ще продължи кампанията си в Indycar и ще кара с пълна програма за Andretti Autosport успоредно с ангажиментите за Lamborghini. Той ще работи заедно с Мирко Бортолоти и Андреа Калдарели, които още в средата на тази година получиха потвърждение от Lamborghni, че ще участват в LMDh проекта.
Mamma mia, I’m an official @Lamborghini driver ❤️❤️❤️ pic.twitter.com/bYNj0AGnoh
— Romain Grosjean (@RGrosjean) December 6, 2022
„За мен е чест да се присъединя към Lamborghni. Това е толкова емблематична марка за абсолютно всеки, който обича автомобилите – включително за мен и за децата ми“, коментира Грожан в официалното съобщение на компанията.
„Успоредно с това съм развълнуван поради други две причини. Първата е, че ще карам на „Дейтона“ с техния GT3 автомобил, който има големи успехи там, както и че ще имам страхотен екип като Iron Lynx и съотборници зад гърба си.“
„А по-късно през годината ще започнем развитието на LMDh прототипа – един прекрасен автомобил, който имах честта да видя. Това е невероятен проект за състезанията по издръжливост.“
„Тази категория става адски вълнуваща с присъствието на толкова много конструктори. Lamborghini е успешна марка и вярвам, че ще се справим добре в бъдеще.“
Предстоящият старт в „24-те часа на Дейтона“ не е бойно кръщене за Грожан в ендурънс и GT надпреварите. Точно обратното! След седемте състезания във Формула 1, които направи на мястото на Нелсиньо Пикет в екипа на Renault, Грожан остана без програма за 2010 г. и избра да кара в Световния GT1 шампионат. През същата година французинът участва в „24-те часа на Льо Ман“ и „24-те часа на Спа“.
Същевременно опитът му в едноместните формули ще е безценен за Lamborghini при подготовката на новия автомобил, с който италианците ще участват заедно с Iron Lynx в WEC и IMSA. Той ще бъде оборудван с V8 двигател, който е разработка на Lamborghini, въпреки че и Porsche разполага с V8 за прототипа 963, а двете компании са част от VW групата.
За база на новия автомобил Lamborghni ще използва LMP2 шасито на Ligier. Още една компания, свързана с на Жак Николе, ще участва в проекта. HP Composites ще произвежда композитните панели за автомобила, чиято официална премиера би трябвало да се случи през пролетта.